Sign in to follow this  
BiZARRE

Nytt minne

Recommended Posts

Hei.

Jeg skal oppgradere til 64-bit. Men jeg har bestemt meg å vente til Februar, da prisene vil synke litt =)

Men siden jeg har dårlig tolmodighet, har jeg bestemt meg for å kjøpe minne før den tid. Kommer da til å kjøre minnet sammen med ett Abit NF7-S og en AMD Athlon XP 1700. Jeg trenger tips til hva som er bra. Skal ha minnet i PC3200 hastighet.

Jeg har sett litt på : http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=118737

Hvilke alternativer har jeg? Har ingen planer om overklokking.

Edit: oops, la denne feil. Admin, flytt den til hardware delen.

Allerede gjort, men får ikke noen svar der. Skal bestille ikveld. Dessuten så har jeg lagt merke til at man får mye bedre svar her på battlefield.no =)

De trådstarter linker til, altså corsair value, er kjempefine til et amd64 system. Hvis du er ute etter mest for pengene, er dette det riktige valget. Jeg har bygd 4 amd64 maskiner med dette minnet, både socket 754 og 939, og alle er stabile. Strengt tatt fungerer de fleste minnemodulene fra kvalitetesmerker på amd64, de som ikke er bra er twinmos og billigere typer. Hvis du er på budsjett kunne du sjekke ut psdata.no, de har noen litt billigere minnemoduler fra geil, og de skal fungere fint på de fleste hovedkortene de også. For videre info sjekk ut hw.no sin tråd her. Hvis du ombestemmer deg når det gjelder klokking, kan det være lurt å kjøpe litt dyrere moduler.

Dessuten så har jeg lagt merke til at man får mye bedre svar her på battlefield.no =)

Dette er faktisk sant, gjennomsnittskvaliteteten på svarene er faktisk veldig høy her. Kommer sikkert av at aktive gamere har et veldig bevisst forhold til riggen de bruker.

Hardware.no har nok et mye mer variert publikum, forumet deres dekker jo en mengde nettsteder, og er veldig mye større enn oss.

Sier seg selv at det blir mer jall da.

hva er galt med twinmos? har brukt de i flere år uten problemer.

Jeg også har twinmos minnet, men det er i en eldre socket a maskin. Amd64 har innebygd minnekontroller og er langt mer følsom på minnet enn amdxp. For at twinmos minnet skal fungere på amd64 kort, har det ofte vært nødvendig å sette ned minnehastigheten til 333MHz. Hvis du trykker på linken i det forrige innlegget mitt kan du se hvilke hovedkort som ikke støtter twinmos.

Jeg også har twinmos minnet, men det er i en eldre socket a maskin. Amd64 har innebygd minnekontroller og er langt mer følsom på minnet enn amdxp. For at twinmos minnet skal fungere på amd64 kort, har det ofte vært nødvendig å sette ned minnehastigheten til 333MHz. Hvis du trykker på linken i det forrige innlegget mitt kan du se hvilke hovedkort som ikke støtter twinmos.

Kan trygt si at TwinMOS funker som fy her på mitt AMD 64 system , kjører Dual Channel på ett ASUS A8V Deluxe hovedkort.

Kjørte også Dual Channel på det gamle hovedkortet (A7N8X Deluxe) med twinmos uten problemer.

Kan trygt si at TwinMOS funker som fy her på mitt AMD 64 system , kjører Dual Channel på ett ASUS A8V Deluxe hovedkort.

Kjørte også Dual Channel på det gamle hovedkortet (A7N8X Deluxe) med twinmos uten problemer.

Jeg kjører dual channel på samme hovedkort, og det funker fett det smile.png

Hva vil dual channel si?

Hvis twinmos minnet av en eller annen grunn skulle fungere dårlig, men at jeg ikke finner du det før jeg har kjøpt det nye hk'et. Kan jeg da returnere, selv om det har gått langt over 14 dager, og få byttet det i ett annet minne?

Ja ,det er garanti på alle slike varer ,så du får levert igjen det som ikke virker. Men tror ikke det er noen fare med at det ikke funker. smile.png

Vet ikke om du misforstod meg, men jeg mente at hvis hk og minne ikke ville fungere bra sammen. Hvis det er feil på minne så har jeg jo helt klart rett på nytt..

Har kjørt twinmos før, glimrende brikker, hadde aldri noe problemer med dem ' />

Og det du sier Ghadafi har du helt rett i , ofte når jeg spurte om hjelp på hardware.no, fikk jeg som regel aldri svar, og det som kom var ikke særlig saklig. Merker at det er god hjelp å få på dette forumet p

Jeg vil påstå at om minne og HK ikke går sammen så er det feil på en av delene .

Men når minnet funker på en maskin, men ikke på en annen så er det jo ikke feil på det, right?

Vel, jeg skjekker konto'en idag og bestiller imorgen om ikke alle pengene har gått opp i flammer tongue.png

Edit: Jeg har 1700,- til å svi av.. Jeg klarer ikke å bestemme meg for minne.

Har sett på både Corsair og Twinmos, og nå kom jeg over OCZ. På OCZ sine brikker står det "Dual Channel w/o H.S.". Hva betyr det?

Uten heatsink betyr det , altså uten kjøleribber.

MAn sier selvfølgelig ingenting om at det funker på ei anna maskin ,man sier jo bare at det ikke funker smile.png

Takk for kjapt svar, Porta =)

Hva betyr "Dual Channel"?

Trodde det var en dritdyr greie man kunne få på minnet, som gjorde at det gikk fortere jeg. Men nå er jeg litt i tvil. Noen som kan forklare?