Sign in to follow this  
FunkyBoy

Skal bygge PC

Recommended Posts

Mulig det funker, men komplett legger jo til nesten all slags RAM under tilbehør på HK. Uansett hvilket HK det er. Så jeg vil anbefale annen RAM.

Se her. Jeg vil tro denne RAMen samarbeider bedre med de andre komponentene. Men det er bare et forslag :)

Det forklarer likevel ikke det jeg lurer på, om man virkelig får utnytte 64-prosessoren til det ytterste. Hvis den bare presterer litt mer enn en 32, vil det jo være bedre å kjøpe en sterkere 32-prosessor. Anbefalinger schmanbefalinger (og cs tar jeg ikke i med ildtang!). Jeg vil ha tekniske data.

Mulig det funker, men komplett legger jo til nesten all slags RAM under tilbehør på HK. Uansett hvilket HK det er. Så jeg vil anbefale annen RAM.

Se her. Jeg vil tro denne RAMen samarbeider bedre med de andre komponentene. Men det er bare et forslag :)

Ok takker. Da kan jeg jo egentlig kjøpe to også... Så får jeg litt mere mb også.

Devine: Jeg har ingen anelse jeg tongue.png

Er bare det at AMD-64 prosessorene skal være de beste til nye spill som HL2 og Doom3.

Det forklarer likevel ikke det jeg lurer på, om man virkelig får utnytte 64-prosessoren til det ytterste. Hvis den bare presterer litt mer enn en 32, vil det jo være bedre å kjøpe en sterkere 32-prosessor. Anbefalinger schmanbefalinger (og cs tar jeg ikke i med ildtang!). Jeg vil ha tekniske data.

Var egentlig ikke deg jeg svarte :)

Angående spørsmålet ditt tror jeg du får bedre svar andre steder enn her. Men jeg skal selv kjøpe ny hardware snart og kommer til å kjøpe 64-prosessor. Grunnen er simpelthen at jeg vil ha en fremtidsrettet maskin. Har lyst på et godt hk som grunnlag til å bygge videre på.

EDIT: Som FunkyBoy er inne på, er det flere spill som etterhvert vil fungere bedre på 64-prosessor.

Var egentlig ikke deg jeg svarte :) 

Angående spørsmålet ditt tror jeg du får bedre svar andre steder enn her. Men jeg skal selv kjøpe ny hardware snart og kommer til å kjøpe 64-prosessor. Grunnen er simpelthen at jeg vil ha en fremtidsrettet maskin. Har lyst på et godt hk som grunnlag til å bygge videre på.

Nei, men så var det ikke deg jeg svarte heller, så den er lei den påsan!

Forøvrig sier jeg ikke at det er dumt å kjøpe hovedkort som støtter mye framsiktig hardware, for det tror jeg er lurt, men jeg lurer på hva utbytte man har av en dyr prosessor på 64:2.2Ghz, mot en med høyere ytelse i Ghz av typen 32-prosessor, da man til dags dato ikke har så ufattelig med programvare som utnytter en 64-prosessor til det fulle.

Si ikke det, si ikke det.

Det jeg har hørt er at generelt er de PSuene i Chieftec-kabinettene dårlige i utgangspunktet. Når du plutselig oppgraderer utstyret inni maskinen kan du fort oppleve at det er ting der som krever med strøm enn dine tidligere komponenter har gjort. Det finnes et par kalkulatorer som sånn ca gir deg en korrekt verdi ved at du oppgir hva komponenter som er i maskinen din. Ingenting som er så kjedelig som å sitte med en helt ny maskin, og ikke ha nok strøm til å få full pupp.

http://www.jscustompcs.com/power_supply/

Max 360W står det på PS'en og det ser ut til å være nok.

Iik, lydkort trenger jeg også. (Integrert på det jeg har nå).

Blir bare å finne det billigste.

Putt de ekstra kronene i 939:

http://www.netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=3317

http://www.netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=5236

Ytelseforskjellen er liten og du kan klokke denne cpu'n opp til 3400+/3500+

Steiner

Sinnsykt rått... Du får en 3.1 GHz CPU istedet for 3GHz :) Og det bare med ett sinnsykt kjølebehov i tillegg... Er jeg den eneste her som faktisk har klokket NED CPUn min? I stedet for min 2.6GHz P4 så kjører jeg den på 2.4GHz. Kabinettet mitt har ikke en eneste vifte og er derfor komplett lydløs smile.png

Spør dirle om erfaringer med det lydkortet, han skal få det levert ¨på døren idag :santa:

|edit| Feil, det var vist audigy2 bulk smile.png

trenger du egentlig et eksternt lydkort når du skal spille cs? Ikke for å være frekk, men de lydene jeg har hørt komme fra cs og cs:s er ikke akkurat de beste jeg har hørt...

MAn kan ikke sammenligen Ghz med Ghz når det gjelder prosessorer ,en AMD 64 vil yte mye bedre i alle applikasjoner enn en vanlig AMD XP og AMD 64 FX bedre enn de to igjen.

AMD 64 prosessorene skal ikke utvikle så mye varme som de eldre prosessorene og socket 939 skal være de snilleste med varme.

Asus lager glimmrende hovedkort , jeg har hatt 5 stykker og har aldri hatt problemer med de.

Det nye VIA chipsettet er raskere enn Nforce3 250 og i følge de fleste reviewer er det mer stabilt også ,jeg ville anbefale A8V kortet og en 939 prosessor. Skal bestille dette rett over jul:

AMD Athlon 64 FX-55 2.6 GHz Socket 939 1MB Cache

A8V DELUXE/WIFI-G 1 ASUS A8V Deluxe/WIFI Socket939 Hovedkort K8T800Pro,SATA RAID,GLAN,FW/USB

TwinMOS 1024MB DDR PC3200 Dual 512MB x 2, 400Mhz, CL2.5, 184pins

Kan også hende jeg kjøper med en 200GB harddisk.

Alle reviews jeg har sett sier at amd 64 og nforce3 er en perfect match...

Ironturd: hmmm. Er det integrert lydkort på HK'et? =o

Hvis det er det så trenger jeg jo ikke...

Du har 7.1 surround integrert på HK ja smile.png Så kan det sikuteres i lange linjer om det holder for alle. Men om du skal spille cs:s holder det i massevis vil jeg tro.

Jeg har lite penger så det blir ikke noe 939.

MSI K8N NEO FSR Hovedkort for S754 nForce3 250GB 735,-

AMD Athlon 64 3000+ 2.0 GHz Socket 754 1300,-

Corsair Value S PC3200 DDR-DIMM 512MB 650,-

2685,-

Tror jeg bestiller det etterpå.

Ser fint ut?

Ville valgt ett annet hovedkort enn MSI ,av de MSI korteten jeg har prøvd så har det alltid være en eller annen ting som ikke har fungert, Mye av de skyldes at MSI kortene er veldig kresene på hva du bruker av komponenter.

Jeg ville heller gått for Abit ,Asus eller Epox.

Eller burde jeg kjøpe TwinMOS? Koster jo det samma som corsairen, men man får 2x512.

Om valget er en 512mb brikke eller 2 512mb brikker , så er jo valget lett ,da bør du gå for Twinmos 2x512. smile.png

Jeg kjøpte først Gigabyte nforc3 kort og hadde bare problemer med dette kortet og andre komponenter. Jeg kjøpe nforce 3 fordi alle spill gutta abefalte dette som de raskeste korta. For å gjøre en lang og slitsom historie kort så sitter jeg nå med ett Asus KT800Pro (samme som porta skal bestille) er nå kjempefornøyd. Kortet er ektrsemt stabilt og jeg har ikke problemer hverken med skjermkort eller minne mer som jeg hadde på Gigabyte kortet.

twinmos er ok så lenge man ikke skal klokke.