Jump to content
Battlefield.no
Sign in to follow this  
Daniel-

Ny mobil

Recommended Posts

Har en Galaxy S6 men lurer på å bytte bare for å prøve noe nytt(luksusproblem).
Noen som har erfaringer med Lumia 950 XL? Vet den fikk dårlige anmeldelser for et år siden pga software osv, men har lest at mye har blitt fikses i det siste og at den skal være ganske solid nå. Er også villig til å prøve iPhone(:yuk:) om de har en modell med litt større skjerm.

Forslag? Hadde egentlig tenkt å kjøpe en Note, men man så jo hvordan det gikk med den.

Ville styrt laaaaangt unna alt som har med Lumia. De har vel 1% eller no av markedet, og det betyr et veldig magert utvalg av apper. Selve telefonene er jo greie, men dette windows mobile har aldri tatt av.

Jeg ville på blanke alvor anbefalt Huawei. De nyeste modellene derfra har vært imponerende og er egentlig sikker på at når jeg en dag skal bytte ut min trofaste Note 4 så blir det Huawei (hadde tenkt Note 7, men som du sier :lol: ). Ihvertfall noe fra Kina. Nye telefonen fra Xiaomi (Mix) er også evig fet, men vet ikke når/om den kommer hit. Har blitt ganske glad i stylus, men er vel bare et tidspørsmål før det kommer en Note-killer fra Kina.

• Like 1

OnePlus 3T ble nettopp lansert og vil være tilgjengelig fra og med 28. november. Har selv OP3, og kan med bred erfaring av en lang rekke flaggskiptelefoner de siste årene si at dette er 2016s klart beste enhet (kan legge ved en brukeranmeldelse, hvis du vil). Jeg kan virkelig ikke anbefale deg å kjøpe noe annet, såfremt du bor nærme svenskegrensen og kan bestille til en postadresse der.

Telefon nummer 2 på listen er Googles Pixel. Den er dog rimelig stivt priset på sinnssyke 9000,- for billigste modell. 

• Like 1

Hadde Lumia 950XL. Verste mobilen jeg har hatt. Det er nesten ingen apper utenom Microsoft sine apper. Og de appene utenom som faktisk er der som Spotify og Facebook er VERRE enn Android versjonene. F.eks Facebook er ikke realtime oppdatering på. Du må hele tiden drive å manuelt oppdatere for å se nyeste. Spotify støtter ikke scrolling skikkelig. 

Jeg hadde displaydocken og alt av tilbehør til Lumian. Jeg så jo for meg å kunne RDPe via Lumian til servere men RDP applikasjonene krever Windows, fungerer ikke via mobilen sin Windows haha. Heller ikke Direct Access støttes så du kan jobbe med mobilen med VPN. Støttes ikke og Microsoft gidder ikke å kommentere problemet engang. Dem har vel nå også gitt opp mobiler så all støtte er borte.

Gikk over til S7 Edge som er beste mobilen jeg har hatt. OnePlus er også bra men ikke så bra som S7 Edge men desto dyrere Samsung sin da. Og Oneplus er alltid et helvete å få tak i.

byttet til Cat s40 tidligere i år og ga jobbtelefonen til madammen. Min virker enda og gjør alt jeg trenger i en telefon.

Min mobil er sterkere enn din !

Begynner å bli lei av min S5, men bytta batteri og det ble litt bedre. Ser også etter en ny, bare så synd at Pixel er så dyr

Du får kjøpe deg en Sonim XP7 eller CAT S60.
Synd de ikke har litt større skjerm, da hadde det kanskje blitt kjøp.

On 17.11.2016 at 8:42 PM, cri74 said:

Begynner å bli lei av min S5, men bytta batteri og det ble litt bedre. Ser også etter en ny, bare så synd at Pixel er så dyr

Gå for OnePlus 3T. Var selv i påvente av Pixel, og mistet mye av interesse for et kjøp som resultat av flere faktorer, deriblant pris. OnePlusen har nogenlunde samme rene grensesnitt, og har i tillegg det i tynnere og vakrere design. Samtidig får man med markedets raskeste fingeravtrykkleser, markedets raskeste ladeteknologi (som også holder telefonen kald til enhver tid), solid bakkamera, rimelig god frontkamera, 64GB intern lagring, 6GB RAM, samme SD821-prosessor (den er dog en del raskere, da Pixel har underklokket sin) og veldig god batteritid. Prisen på 4300,-, om man bestiller direkte til Sverige, er slettes ikke verst heller. En annen fin ting med telefonen er den faste nyprisen, og ikke minst den kunstig høye bruktprisen her i Norge. Du kan enkelt selge telefonen for ca. det samme du kjøpe det for om et halvt års tid (så lenge du passer på å selge det før OP4 kommer ut). Bruktprisen på OP3 her i Norge er på ca. 4200,-; jeg betalte 3500,- for den i Juni. 

Ellers er det verdt å nevne at Huawei P9 er på tilbud på 2999,- akkurat nå. 

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now
Sign in to follow this  

• Create New...