Jump to content
Battlefield.no
Sign in to follow this  
Wargaming-tool

Battlefield1 (Jusking)

Recommended Posts

Hei! Battlefield1 - pc utgaven - multiplayer har nå vært mulig å spille en liten stund. Jeg la allerede i BETA-versjon merke til at spillere ble kastet ut pga juksing. Nå vil jeg si at spillet er umulig å spille skikkelig pga hacking og cheating. Dette må det gjøres noe med. Vi som spiller uten juks, og har betalt for dette spillet, får ikke brukt det. Enten har du jukser på laget og vinner klart, eller så har du det ikke, og blir drept hele tiden og taper. Jeg er sikkert ikke så veldig god til å spille, men allikevel. Hvis det ikke blir gjort noe med dette, er dette det siste Battlefield-spillet jeg kjøper. Jeg vil ha pengene mine tilbake. Jeg har ikke fått produktet jeg kjøpte. Spillere som jukser bør bli kastet ut for alltid. Det brukernavn du registrer deg med når du kjøper spillet bør være brukernavn i spill, og ikke mulig å skifte ut. Det kan da ikke være så vanskelig å hindre juksing og straffe dem som gjør det.

Edited by cri74
La til "juks" i topic for å ikke forveksle tråden med andre emner

On 30.10.2016 at 7:14 PM, Wargaming-tool said:

Det kan da ikke være så vanskelig å hindre juksing og straffe dem som gjør det.

Neida, det er dritenkelt det...

• Like 1

Det med juksing er en endeløs diskusjon og bortimot umulig å stoppe, spesielt slik som Battlefield serien har forandret seg over tid. Uten å ha eksakte tall på det vil jeg tørre å påstå at under Battlefield 2 kunne spillerne finne servere som var nesten fri for juksing. Flere større spillsamfunn hadde organiserte admins, "bortimot rettferdige domstoler", det fantes Battlerecorder og anti-juks programvare som gjorde at spillernes oppførsel kunne studeres. Hvis det var gode bevis så ble de som jukset utestengt. På den tiden var det heller ikke så enkelt å bare blæste opp sin egen server og dermed var det å bli utesteng fra et spillsamfunn en real straff i seg selv. Både fordi serverne og samfunnene i seg selv var populære og det vokste frem en felles kultur og syn på juksing. Ofte samarbeidet flere spillsamfunn og server hoster, og de som jukset måtte skifte IP adresser, kjøpe nye spill osv. Det ble rett og slett en stor kostnad og etterhvert ingen å spille med eller mot. Tenk deg å kjøpe Battlefield 1 Ultimate 5 ganger, så bli utesteng fra alle de populære spillserverne, så få tak i sin egen server som på den tiden var ganske dyrt og tilslutt ikke ha noen å spille med/mot.

Har ikke opplevd noe sketchy (juksere) enda jeg da (tror jeg ihvertfall), men har sett mange har skrevet "blablabla cheater". Også mange som blir fairfight banna, men de blir ihvertfall bannet iløpet av matchen, ihht andre spill (CS:GO).

Og stoppe juksing er nok umulig per dags dato, ihvertfall om BF1 Cheat codere gjør som CSGO Cheat coderene, og legger opp en subscription plan; Blir du bannet får du ny konto med nye cheats. Dvs at det er mye penger for folkene som lager cheats, og der det er mye penger, er det mye arbeid.

Men nå er det ikke som at BF1 er fyllt til randen med cheatere som CS:GO, og du kan trøste deg med at en del av de som visstnok cheater i BF1 blir Fairfight bannet ila matchen.

Såklart kunne EA ha gjort hardware banning til en ting, slik som blizzard har gjort. At du må bytte hardware o.l når man blir tatt. Men de har vell sine grunner.

Har opplevd tre-fire cheatere maks tror jeg. De som tydelig har aimbot og dreper 10 stk innen et par sekunder, fra andre siden av kartet.
Det er også mange som skriker "cheater" uten grunn tror jeg. Samme som i CSGO. Folk tror de blir drept av cheatere fordi noen er gode pluss har en del flaks i det øyeblikket.

Har møtt 1 cheater på 55 timer? (+20 timer beta). Vil absolutt ikke kalle det umulig å spille.

Det slår meg heller at du ikke tåler å tape, og kanskje du som alt for mange andre ikke skjønner hvordan enkelte kan få til spillet så mye bedre enn deg og da antar du at de MÅ cheate ettersom du selv ikke klarer å gjenskape det de gjør.

edit: husk også at Fair Fight bannene er global beskjed. om det kommer en eller flere bans når du spiller så er ikke nødvendigvis disse spillerne på din server.

Har møtt på 2 tror jeg og det er utrolig lite. Disse har vært helt åpenbar, type 62-1 stats og tikker inn kills hvert eneste sekund. Det er såpass lite at jeg ikke tenker over det engang, er mange andre spill som er ca 100x verre.

Den 2.11.2016 at 10.25, barezell skrev:

Har møtt 1 cheater på 55 timer? (+20 timer beta). Vil absolutt ikke kalle det umulig å spille.

Det slår meg heller at du ikke tåler å tape, og kanskje du som alt for mange andre ikke skjønner hvordan enkelte kan få til spillet så mye bedre enn deg og da antar du at de MÅ cheate ettersom du selv ikke klarer å gjenskape det de gjør.

edit: husk også at Fair Fight bannene er global beskjed. om det kommer en eller flere bans når du spiller så er ikke nødvendigvis disse spillerne på din server.

Ikke så sinna nå da, Zell :D

Jeg har sett 2 "hackers" og 200 "hackusaters" så langt. Alt er som det skal i et fps spill med andre ord.

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now
Sign in to follow this  

• Create New...