Jump to content
Battlefield.no
Sign in to follow this  
Klovnious

Kjøpe nytt skjermkort?

Recommended Posts

Hallaien

Så, de siste ukene har det kommet ut to spill, som ikke har SLI support, og krever veldig mye av grafikkortet.

Jeg er i den uheldige stillingen med å ha SLI, og kortene er bare 3GB (GTX 780) . Begynner nå å fundere på om jeg bare skal hive kortene vegg i mellom og kaste lommeboken min i retning Komplett.no, for det virker litt rart at det plutselig er to store spill som ikke har SLI support, som kunne ha trengt det.

Hva tenker dere data guruer?

De tipsene jeg har fått er å enten gå for GTX 1080 eller vente på GTX 1080 Ti som kommer neste år.

Har egentlig gått veldig greit med SLI fram til denne uken :p

Satt og tenkte på Titan X, eller 1080TI, men som du sier skjer ikke det før neste år, noe eta når 1080ti kommer neste år foressten? Søkte litt på nettet og der nevnte de at det kunne komme snarere enn senere :p

12GB minne på skjermkort høres greit ut, holder på med litt videoredigering også.

En liten brannfakkel kanskje, men er det noen som har testet dette. Får bra omtale og støtter 1440p og vr. Har idag et gtx780SC og det begynner å slite litt :(                                 Har seff lyst på et 1080/1070 men hjelpe for noen priser......

bccf3e9f-1ab9-bc7a-2b14-eb483d3229de.jpg

https://www.netonnet.no/art/datakomponenter/skjermkort/amd/sapphire-radeon-rx-480-nitro-8gb/235925.11110/?utm_source=Prisguide&utm_medium=Priceengine&utm_term=235925%2B- Sapphire Radeon RX 480 Nitro+ 8GB&utm_campaign=Productfeed

Jeg foretrekker nVidia, det har vært kjempe gode kort for meg i mange år :)

Men sjekket litt rundt på nettet... og finner ikke noen Titan X kort til salgs på nettbutikker? :S

10 timer siden, Klovnious skrev:

Jeg foretrekker nVidia, det har vært kjempe gode kort for meg i mange år :)

Men sjekket litt rundt på nettet... og finner ikke noen Titan X kort til salgs på nettbutikker? :S

Titan X kan kun kjøpes på Nvidias nettside nå tror jeg. https://www.nvidia.no/graphics-cards/geforce/pascal/titan-x/

Hvilke av de korta i 10 serien er bra btw, noen som har lest tester og har sett seg ut et av de?

1070 er vel for high-end gameren med "normal" budsjett. Over det er for entusiaster og de som vil game på noe mer enn 1080p.

Så kommer det an på om man vil overklokke eller ha vannkjølt eller noe som ikke lager så mye viftestøy, da ma en bare lese litt ifh til hver produsent's kjøleløsninger.

Veslin kjøpte visst ett 1070-kort i høst...

• Like 1

Men hvorfor snakker vi om Titan kortene i 2 tråder nå. Er ikke 10 serien bedre i forhold til pris, ytelse og strømforbruk?

Egentlig så er 1080 veldig kurant

Sitat

1080: 

Thermal and Power Specs:
94Maximum GPU Temperature (in C)

180 WGraphics Card Power (W)

500 WRecommended System Power (W)4

8-PinSupplementary Power Connectors

Titan X:

Thermal and Power Specs:
94Maximum GPU Temperature (in C)

250 WGraphics Card Power (W)

600 WRecommended System Power (W)4

1 8-pin and 1 6-pinSupplementary Power Connectors

Den største forskjellen jeg finner ut av er at 1080 kun kommer som 8GB versjon, mens titanx kommer med 12GB, og Titan X har mange flere CUDA cores.

12GB videominne > 8GB videominne, og man kan skryte om at man har verdens sykeste grafikkort i noen måneder, som kommer til å hevde seg lenge.

Men jeg begynner å slå tvil om jeg skal kjøpe Titan X, mtp det er 4-5000kr dyrere enn GTX1080, som holder seg veldig greit.

Ser også ut som at Titan X ikke vil være tilgjengelig for tredjeparts folk, som EVGA, MSI etc

Har tenkt meg litt om. Og tror jeg gjør rett i å handle 1080 istedenfor Titan X.

Nå er jeg litt usikker på hvilket som er best da, siktet meg litt inn på EVGA sine kort.

Dette virker som det beste 1080 kortet man kan få tak i per dags dato, men hvilket bør jeg velge? Er det noen andre som mener annerledes?

https://www.komplett.no/product/891796/datautstyr/skjermkort/pci-express/evga-geforce-gtx-1080-ftw-gaming#productinfo

https://www.komplett.no/product/898858/datautstyr/skjermkort/pci-express/evga-geforce-gtx-1080-ftw-hybrid-gaming#

Hei! 

OBS OBS ang 1080 FTW, gjelder hybrid og vanlig. Ville heller vurdert en classified om du ønsker EVGA. Ellers går vel MSI Gaming X og Asus Strix for å være solide. 

http://forums.evga.com/GTX-1080-FTW-Black-screen-fans-spin-up-to-100-m2530081.aspx

TLDR: Relativt mange FTW kort får helt random blackscreen og viftene løper løpsk. EVGA har bekreftet feil på kortene og kort laget etter 30. sep skal være feilfri, men sjansen er stor for at nettbutikker har gamle kort med feilen på lager. EVGA har ikke kjørt noe tilbakekalling men har gitt utrolig god service ved RMA til kunder. Jeg har selv byttet 2 kort. 

Endte opp med EVGA FTW 1080 DT kort, kostet meg 6199,- på Kompletts 20 års salg, så jeg sparte 1400kr ish.

Feilen på EVGA kortene skulle være på få kort, og DT versjonen har visstnok målt seg svært bra, selvom den har referanse klokketuning.

Såvidt jeg vet så har det ikke vært noe feil på DT så det går nok veldig bra!

EVGA sa det var feil på få kort, men de ville nok ikke innrømme hvor mange det egentlig var. Vanvittig mange på forumet deres som hadde problemer, men uten å vite hvor mange som er solgt totalt så er jo alt relativt selvsagt :)

Håper du blir like fornøyd som jeg er med mitt FTW (som endelig virker :D)

Jeg kjøpte et MSI gtx 1070 gaming x for en tid tilbake, og er strålende fornøyd. Skal du ikke spille på oppløsninger over 1080p så drar dette vistnok alle spill på ultra.

På dette kortet har man selvfølgelig muligheten til å overklokke, og f.eks gaming x som jeg har ser ut til å være tilnærmet 1080 reference i ytelse da.. 

Må si jeg er imponert over 1070, og da gaming x som jeg har. Det går utrolig kjølig og viftene går kun når jeg spiller, ellers står de helt stille. 

F.eks i BF1, absolutt alt på høyeste innstillinger så har jeg fps fra 120-200++ hele tiden. Her blir kortet faktisk utnyttet nesten helt på max, ca 90%, og jeg har aldri sett det

varmere enn 63c.. I f.eks Insurgency så brukes 30-40% av gpu kraft, og har 160-250 fps hele tiden. i Arma 3 så brukes 35-35% av gpu, alt på max(dårlig optimalisert motor på arma)..

• Like 1

Jeg har faktisk fått et vanlig FTW kort, bare at det ikke er overklokket. Eller, esken er helt vanlig med et DT klistremerke på.

Klarte og OC kortet til 2000mHz, men holder det på vanlig FTW clock enn så lenge.

Kjøpte meg et 1060-kort her forleden. Veldig nøgd. Så også litt på 1070, men det hadde ruinert min økonomiske situasjon fullstendig, så jeg endte med å gå for det billigere alternative denne gangen. Har 6GB dedikert minne, så det holder en liten stund, håper jeg.

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now
Sign in to follow this  

• Create New...