Jump to content
Battlefield.no
Sign in to follow this  
Klovnious

Hva jobber dere som?

Recommended Posts

Hei, må nå skifte jobb pga yrkesskade (2 stk knuste håndledd).

Sliter litt med å finne hva jeg skal jobbe videre som, så tenkte om jeg kunne høre litt her med hva dere jobber som, kanskje jeg blir inspirert til noe :p

Så jeg lurer litt på hva folk jobber som og hvilken utdanning dere har tatt?

Trives dere, og hva gjør dere på jobben?

Har VGS og fikser telefoner og nettbrett i en gründer-bedrift som går så det suser. Glad og fornøyd med retninga det går :happy:

Vgs servitør\"kokk"

Kjører buss, begynner og kjede meg på samme ruter men ellers bra. Og greit betalt. Med i fagforbundet drifter nettside der.. Også jobber jeg jo her :lol::iiiiik: Merkes jo på kroppen at det er veldig mye akurat nå men det blir vel bedre :Congrats::lol:

Jobber som ingeniør på ett verft der jeg har ansvar programmering av brennemaskinene for stålplater. Har VGS, fagbrev og teknisk fagskole.

Grei lønn men det jeg verdsetter mest er den fleksible arbeidstiden siden jeg er gårdbruker i tillegg så man bare kan stikke av midt på dagen.

Hei, må nå skifte jobb pga yrkesskade (2 stk knuste håndledd).

Sliter litt med å finne hva jeg skal jobbe videre som, så tenkte om jeg kunne høre litt her med hva dere jobber som, kanskje jeg blir inspirert til noe :p

Så jeg lurer litt på hva folk jobber som og hvilken utdanning dere har tatt?

Trives dere, og hva gjør dere på jobben?

Ouch! God bedring, selv om jeg regner med det er lenge siden da du snakker om jobbskifte. Har selv vært gjennom omskolering og tok da bachelor i vernepleie med sikte på å jobbe innen psykiatri/rusomsorg og/eller barnevern. Og etter jeg har vært ferdig har jeg jobbet fast på lukket avdeling, samt som miljøterapeut i døgnbasert barnevernstiltak for ungdom 13-18 år. Begge deler givende, men spesielt sistnevnte veldig morro. Så lenge man er positiv og kreativ, er det aldri kjedelig på jobb når en jobber med ungdom. Har f.eks. hatt en del LAN-parties for guttaboys og kompiser, gjett om det gikk "hjem" :)

Ikke verdens mest betalte jobber, men liker du å virkelig jobbe med mennesker og se resultater vil jeg anbefale vernepleie eller annen sosialfaglig utdannelse på det varmeste. Fordelen med vernepleie versus sosionom (bachelor i sosialt arbeid) og sykepleier er at vernepleier har medisinkompetanse men mye mindre sykdomslære enn sykepleie, samt veldig mye juss/forvaltningskunnskaper på linje med sosiomer,

Jobber som spillutvikler. Driver som regel med programmering av spill for iOS og Android, men sitter nå

med et prosjekt hvor jeg skal lage en spilldemo som skal være optimalisert for VR i Unreal Engine 4. :D

Er godt fornøyd med arbeidet, men er ofte mye "krangling" med systemet for å få ting til å fungere som man vil.. :dry: Ja ja..

Jeg MÅ spørre. Hvordan knuser man begge håndledd på jobb?

Det første håndleddet knuste jeg når jeg falt en fra en "trøe" (arbeids-gardintrapp for dere som ikke er fra Bergen), og når man faller bakover så tar jo man for seg med hånden... Og da knekker det, knuser og splinter seg oppover armen.

Året etter, rett før jeg skulle tilbake i arbeid, så var det faglig forum med jobben, og mens det var fullt hos leverandørene som presenterte de nye varene sine, spilte resten av oss andre fotball.

proggStiger11.jpg

Firma fotball er som kjent livsfarlig, men tenkte la gå, rolig tempo og nå har jeg hatt det dritt kjedelig i et år hjemme, jeg vil spille fotball. Kommer til kvartfinalen med laget, og da smeller det. Jeg og to motstandere går mot ballen, og den ene motstanderen på ca 80-90kg snubler og faller oppå meg, og jeg faller bakover og tar meg for med den andre hånden (venstre hånd). Hånden overlever! Meeeen når han andre motstanderen, faller oppå han som falt oppå meg, og han veier sikkert 120kg+. Og da knekker det, knuser og splinter seg oppover armen.

Så det var to veldig stygge brudd, og i høyre hånd har jeg hatt 3 operasjoner, skal kanskje ha en 4 operasjon i høyre håndledd. Har hatt to operasjoner i venstre hånd :p

Jobber som spillutvikler. Driver som regel med programmering av spill for iOS og Android, men sitter nå

med et prosjekt hvor jeg skal lage en spilldemo som skal være optimalisert for VR i Unreal Engine 4. :D

Er godt fornøyd med arbeidet, men er ofte mye "krangling" med systemet for å få ting til å fungere som man vil.. :dry: Ja ja..

Hvordan er det å jobbe som spillutvikler i Norge?

Jobber som elektriker læreren min fra VGs driver firma..han sverget på VGs at han aldri kunne anbefale meg til noe firma sann jeg oppførte meg. 12 år senere er jeg tillitsvalgt i bedriften og jobbet der i 3 år

• Like 2

kom plutselig på hvor mye awkward runking du må ha hatt

• Like 3

Jeg jobber som førskolelærer i en barnehage! :) Ingen dager er like, da jeg kan planlegge dagene litt etter hvordan jeg vil ha de selv. De siste dagene har jeg hatt mye ansvar, så vi har basically blitt en utebarnehage der vi har vært mye på tur. Sist torsdag var vi på sykkeltur med de elste, og det er sykt morsomt å se utviklingen deres! :)

Du har ingen anelse

hvor mange ganger jeg har hørt den

• Like 2

Det er i slike tilfeller du begynner å trene på å bli myk og smidig. https://en.wikipedia.org/wiki/Autofellatio :D

Jobber selv som selger i Hi-Fi Klubben. Lønna er som butikkjobber flest, hakket over kjempeshait, men jeg trives og får jobbe med lidenskapen min :)

Jeg jobber som Service Engineer i et firma som heter FMC Technologies og siden jeg er i Service avdelingen, så går jobben ut på å reise verden rundt for å innstallere utstyret vi lager. De siste to årene har dette vært på et prosjekt i Angola, på 4/4 rotasjon. Jobber sjeldent på land, er nesten alltid offshore når jeg er på jobb, noe jeg setter pris på :)

Har fagbrev som industrimekaniker

Sliter voldsomt med hendene, så er nok ferdig med fysisk arbeid, og må finne meg en data/kontor jobb.

Men er veldig usikker på dette, og vet ikke helt hvor jeg skal bevege meg.

Har igjennom BF.no fått jobbe litte gran med serverdrifting, og det var jo helt ok og jobbe med. Hvordan kommer jeg meg inn i en slik jobb? Sette opp servere o.l.?

Har kanskje mulighet til å få meg jobb hos en grossist som selger ting til elektrobedrifter, men føler ikke meg helt sikker på dette heller. :/

Læretiden blir ikke fullført nå siden jeg sliter med å jobbe 50% som lærling, med tilpasset arbeid, og da blir den gjenværende året (et år om jeg kunne ha jobbet 100%) til to år siden jeg kun kan jobbe 50%.

Og om jeg fullfører det, har jeg bare et år igjen med støtte fra NAV til å omskoleres/få ny jobb.

Lærekontrakten stoppes, men kan gjenopptas om jeg skulle bli bedre.

Sliter voldsomt med hendene, så er nok ferdig med fysisk arbeid, og må finne meg en data/kontor jobb.

Men er veldig usikker på dette, og vet ikke helt hvor jeg skal bevege meg.

Har igjennom BF.no fått jobbe litte gran med serverdrifting, og det var jo helt ok og jobbe med. Hvordan kommer jeg meg inn i en slik jobb? Sette opp servere o.l.?

Har kanskje mulighet til å få meg jobb hos en grossist som selger ting til elektrobedrifter, men føler ikke meg helt sikker på dette heller. :/

Om du ikke er skolelei allerede vil jeg anbefale NTNU-Gjøvik(tidligere HiG). Fantastisk bra studiemiljø i en koselig by, (på rett sia ta mjøsa!?). Der kan man ta fra 1-5 års utdanning innen alt fra Grafisk design, data(informasjonssikkerhet), byggfag(både praktisk og teoretisk), Geomatikk(som jeg tok).

PS. det er også ca 50% sykepleiere der...

• Like 1

Jeg jobber som IT-arkitekt, systemansvarlig og teamleder for en større telecom-leverandør. Ganske spennende å få være med på alt nytt som skal lanseres til kundene. Ulempen er at jeg ikke er så hands on lenger selv, da mesteparten av tiden går med i møter. På pluss-siden kan nevnes at jeg har mye mer innflytelse mtp at beslutningene som tas er de riktige, og at jeg har noen juniorer som kan ta alle de kjedelige rutine-oppgavene jeg selv måtte gjøre før i tiden. :)

Jeg er en såkalt halvstudert røver. Hoppet av studiene (datateknikk) da jeg ikke hadde motivasjon i det hele tatt. Begynte med kundeservice og jobbet meg videre derfra ved hjelp av interesse, forståelse, evnen til å være tolk mellom produkt/marked og IT-nerdene, stå på-vilje (har blitt mange lange dager og netter) og ikke minst latskap (jeg gidder bare løse et problem én gang så da gjør jeg det heller skikkelig første gangen). :D

Det har vært mye spennende jobbing, men sikkert også en medvirkende årsak til at jeg er alenepappa annenhver uke nå. :p

• Like 2

Har sett litt på dette yrket: https://utdanning.no/yrker/beskrivelse/it-administrator

Da blir det isåfall tilbake på skolebenken for meg i noen år.. 

Utrolig kjipt å måtte ta det store valget på nytt, etter man valget "jeg skal bli dette" også ødelegger du håndleddet ditt og begrenser deg til få jobber. 

Kan jo ta selv også da.

Tok en tverrfaglig bachelor i administrasjon og ledelse for å prøve ut litt ulike fag. Den kombinerte statsvitenskap, økonomi, juss og psykologi. Anbefaler veldig slike tverrfaglige bachelorer hvis man er i tvil. Man kommer fort nok ut i arbeidslivet uansett, du vil ikke føle at studentlivet er for langt. Anyway. Jeg fant fort ut at psykologi var tingen, ikke den kjipe delen med psykiske lidelser men mer den organisatoriske siden av det med ledelse og samarbeid. Tok derfor ny bachelor i organisasjonspsykologi og påfølgende master i organisasjonspsykologi.

Jobber i dag med prosjekt- og prosessledelse i en offentlig etat, etter et par år med prosjektledelse i frivillig sektor.

Tok utdanning i USA/Norge som pilot.

Jobbet 3.5 år som bushflyger i Indonesia, før jeg startet i Ryanair som jeg jobber i  nå. Starter i SAS om et par måneder.

Synes karrièren har vært veldig interessant og givende for meg så langt.

Startet etter utdannelsen i USA som fly-instruktør på samme skole i Daytona Beach, Florida, og synes generelt det var veldig givende å jobbe som instruktør.

Dro så tilbake og konverterte til Europeiske sertifikater, før jeg fikk jobb i Indonesia.

Å jobbe i Indonesia var veldig spennende, og generelt et veldig fint miljø og varierte steder å fly til. Startet som styrmann der, men etter et par måneder ble jeg oppgradert til kaptein, og tok senere også på meg roller som å trene opp nye kapteiner og styrmenn pluss simulator-instruktør osv. 

Kommer til å huske tiden i Indonesia så lenge jeg lever, det er helt sikkert.

For å komme meg tilbake igjen til Europa startet jeg å fly Boeing 737 for Ryanair. Var heldig og fikk meg base i Rygge nesten med en gang, og flyr med veldig hyggelige og greie folk derfra. Nå skal jo dessverre Rygge stenge i år, så jeg lette rundt etter andre jobber å ta.

Var såpass heldig at jeg starter hos SAS med base Gardermoen fra høsten, og gleder meg veldig til det. Håper at det blir det siste jobb-intervjuet jeg noen gang er på, da SAS er ganske top of the line (eller har iaffal vært) hva pilotjobb angår for Nordmenn.

Om du må omskoleres og kan vurdere det, er barnehagelærer sjukt nice. Garantert jobb uansett hvor i byen eller landet du snur deg, og en veldig givende hverdag.

Selv er jeg for tiden lokalpolitiker etter å ha dasset meg igjennom et helt spekter av forskjellige yrker og utdanninger de siste 10 årene. 

Et tips: Ikke ta utdanning om du ikke håper på å få beste karakter, da er du åpenbart ikke motivert nok til å studere.

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now
Sign in to follow this  

• Create New...