Heradon 23 Report post Posted May 4, 2016 Jeg besøkte Battlefield.com, og jeg fant dette. Er det ikke litt rart Battlefield 1942 bakgrunnen har blitt byttet ut med denne. BF2 og BFV er fortsatt uendret. Og dette dukket opp på Twitter for noen dager siden, men ble fjernet etter kort tid. Hva tror dere? Gjør EA gjøn med oss eller kan det hende at vi får Battlefield i WW2 setting igjen? Share this post Link to post Share on other sites
GodbeaR 3 Report post Posted May 21, 2018 Yes, då va d confirmed, battlefield 5 blir WW2, goody old days Share this post Link to post Share on other sites
Avean 161 Report post Posted May 24, 2018 Og uten premium pass og behov for å betale for nye kart som splitter miljøet osv. Veldig bra! Ser lovende ut. Share this post Link to post Share on other sites
Daniel- 1,200 Report post Posted May 24, 2018 Tviler sterkt på at det blir like bra som BF2, men må så klart prøve betaen når den kommer. Share this post Link to post Share on other sites
cri74 880 Report post Posted May 27, 2018 Synes det ser interessant ut? Share this post Link to post Share on other sites
BearH 76 Report post Posted May 28, 2018 No skal det satses... Share this post Link to post Share on other sites
Heradon 23 Report post Posted May 29, 2018 Flott, gleder meg til å se dere i felten når høsten er her Share this post Link to post Share on other sites
Normalperson 2 Report post Posted August 8, 2018 heihei, Gleder meg til BFV selv. Fikk anledning til å teste alfaen når den gikk av stabelen. Jeg ble positivt overrasket, selv om det fortsatt er en del ting som bør/kan forbedres. Ved første øyekast er det visuelt sett veldig likt BF1. Men det føles veldig annerledes, i starten fikk jeg en veldig COD-følelse av gameplay. Men ble fort vant til det nye systemet. man dør fortere, har mindre ammo og mindre liv, får ikke lenger auto-recovery opp til 100%. Jeg likte fortifications biten, og brukte det en god del for å defende flag. Selv om mange gir det kritikk, samtidig gir det deg noe å gjøre mens du venter på fienden Tror de har gjort et godt steg i riktig retning med dette spillet. men noe nytt bf1942 tror jeg ikke det vil bli. Jeg savner clan-spill, og for meg virker det som BFV fortsetter i samme fotspor som BF1 på det område. Vi får se hvor store endringer som skjer fra Alfa til Beta. Det skal sies at de for BF1 forsøkte å lage en competitive mode med BF1 incursions, men dette var mer COD/CS-inspirert i form av 5v5 og veldig små maps. Hadde de laget denne som 10v10 eller 12v12 og noe større maps så hadde det kanskje vært mer interessant. Det er mange positive ting: Slutt på auto-recovery for infs etter en viss periode. Det er fortsatt grader av recovery som går i bolker. Dersom du er skutt ned til 20% hp, vil du eksempelvis. kanskje kunne få opptil 50% tilbake i "auto-recovery". for resterende 50% må du finne en medic eller medisinskap. Slutt på evig ammo . de har redusert hvor mye ammo man spawner med, og for å få fullt opp må man innom en ammo stasjon. Også tanks og fly som i BF1 hadde evig ammo, har nå fått begrenset dette, og må innom ammo stasjoner for å fylle på underveis. Dette tror jeg er noe av det viktigste for å forhindre spam av fly og tanks, spesielt tanks som har hatt en tendens til å holde seg godt i bakgrunnen og plukke infs i BF1. Slutt på behemoth og elite classes. Dog har de fått inn et call-in system ala COD's killstrike. hvor du kan kalle inn en ekstra tanks eller en rakett. Dette vil dog tweakes for å få en best mulig balanse. Slutt på at tankere og piloter kan reparere seg selv opp til 100% mens de sitter i tanksen/flyet. Det vil på likhet med infs og hp, være en viss andel de kan reppe fra innsiden mens de enten må ut eller få noen utenfra til å reparere for å komme til 100%. For fly tror jeg dette vil være noe "checkpoint" lignende greier de må fly igjennom ved main-base/startspawn. fikk aldri testet å fly, men har sett det er slik for ammo i alle fall. * slutt på random spread - alle våpen har egne recoil-patterns kontra BF1 hvor det var tilfeldig. Det var igrunn forfriskende og jeg synes gunplay i BFV er milevis bedre enn BF1. Slutt på sniper sweet-spots. Jeg har ikke ord for hvor irriterende det var å bli drept av ei lårhøne fra en sniper som tilfeldigvis hadde meg innenfor sin sweetspot. Så dette tror jeg er en god ting. Forhåpentligvis bidrar det til at mindre enn 50% av laget er snipers. Håper jeg også slipper å se en Hest som tåler like mye som en tanks og som kan repareres med fastnøkkelen/skiftnøkkelen. Spotting viser ikke lenger hvor fienden er og går, men kun hvor han var når du spottet han. Battleroyal-funksjonene: Squad revive - Alle i squaden kan revive hverandre, uavhengig av om de er medics eller ikke. Men det tar betydelig lengre tid om du ikke er medic. på Minus siden er det slik at om du er nede og venter på revive, og dine squad-mates også blir skutt ned, så mister du muligheten til å bli revivet. Dette gir mening for battle royal modusen, men bør ikke være slik på vanlig conquest eller andre modes. Da bør man kunne bli revivet av andre medics selv om squaden er drept. Ammo loot - Man kan få begrensede mengder ammo fra drepte fiender, i tillegg til ammostasjoner. Men her er det så lite ammo det er snakk om at jeg gikk stort sett kun til ammo stasjonene for ammo. men er man langt unna og i knipe så kan man vel ta fra døde folk. Skulle også helst sett at de gjorde det slik at flyene faktisk spawnet i en hanger eller på en rullebane fremfor å spawne mid-flight i lufta. Men jeg kommer nok til å spille dette spillet en hel del. uavhengig av hvor clan-vennlig det er eller ikke er. Det hadde vært gøy om DICE kunne laget en remake av gode gamle 1942 med dagens spillmotor. 1 Share this post Link to post Share on other sites
Cappadocius 4 Report post Posted August 27, 2018 8v8 - competitive mode hadde vært nice... Blir aldri det samme igjen men kan ikke forvente det i dag heller. Share this post Link to post Share on other sites
Daniel- 1,200 Report post Posted September 26, 2018 Dere som prøvde betaen, hva syns dere? Share this post Link to post Share on other sites
cri74 880 Report post Posted September 27, 2018 Synes det var gøy Litt tweaks og sånt så blir det bra. Irriterende var det med ammo, og måtte bruke tid på å stacke opp hver spawn Share this post Link to post Share on other sites
Daniel- 1,200 Report post Posted September 28, 2018 Liker det at man må passe på å ikke sløse, men burde vel spawne med et par magasiner til. Share this post Link to post Share on other sites
beaveer 12 Report post Posted October 3, 2018 Jeg syntes det var solid nok til å komme tilbake hit og reaktivere kontoen, ihvertfall. Kommer garantert til å spille det når det kommer ut, men som nevnt litt lenger opp håper jeg de tweaker ammo-systemet litt. Skjønner jo teorien bak, men det er jo en grunn til at det å stå foran en support mens man spammer "need ammo" er blitt et meme. Share this post Link to post Share on other sites
Normalperson 2 Report post Posted October 5, 2018 Spill med meg så skal du få all ammo du ønsker deg Hadde vært kult å ha flere å spille med når tiden kommer, selv forhåndsbestilte jeg spillet for lenge siden så jeg er klar fra dag 1 Bare å gi beskjed om det er interesse så fyrer vi opp discord. Jeg synes ammo-systemet fungerer greit som det er. I beta hadde de allerede økt start-ammo på våpnene, og de har vel sagt at de skal tweake det enda litt. De skal også gjøre justeringer av hvor mye ammo som kan plukkes opp av drepte. Jeg tror det er en viss endring i enkeltes spill-mentalitet som må til for at det skal fungere bra, men sett at man finner riktig server med riktig folk så tror jeg det fungerer bra. Dessverre får man aldri helt bort de som er medic og support ene og alene for å gi seg selv ammo/meds. Men opplever at det mange ganger går bra. Og er man i en squad med folk som ikke er så langt ut på jordet så klarer man fint å "dominere" litt også. Spilte squad med venner i Beta og det funket utrolig bra når vi hadde en god mix av classes Share this post Link to post Share on other sites
beaveer 12 Report post Posted November 9, 2018 Siden jeg er svak kjøpte jeg Origin Access for å spille så tidlig som mulig (og før skrivebordspulten min fylles opp av overtidsjobb rundt den 20. november). Hvis flere er interessert i å spille kan vi jo lage en Discord server (?) Share this post Link to post Share on other sites
Daniel- 1,200 Report post Posted November 12, 2018 Kjøpte også Origin Premiere eller noe for å teste litt den 9ende. Virker moro nok men har kun spilt med randoms foreløpig. Share this post Link to post Share on other sites
cri74 880 Report post Posted November 15, 2018 On 9.11.2018 at 7:47 PM, beaveer said: Siden jeg er svak kjøpte jeg Origin Access for å spille så tidlig som mulig (og før skrivebordspulten min fylles opp av overtidsjobb rundt den 20. november). Hvis flere er interessert i å spille kan vi jo lage en Discord server (?) Vi har vel en Discord server? Share this post Link to post Share on other sites
bbble 2 Report post Posted November 15, 2018 (kremt kremt rensker rusten gamer-hals kremt kremt host!) hvorda? prøver å få dette spillet til å virke.... hittil maks 3 minutter før kræsj Share this post Link to post Share on other sites
Steiner 8 Report post Posted November 18, 2018 Er det noe liv igjen her ? Vurderer ny maskin og spille BFV? Har hoppet over noen bf spill men pendelr og har nå muligheten. Grafikken ser jo bra ut 1 Share this post Link to post Share on other sites
cri74 880 Report post Posted November 19, 2018 On 15.11.2018 at 10:29 PM, bbble said: (kremt kremt rensker rusten gamer-hals kremt kremt host!) hvorda? https://discord.gg/xPkHya Good for 5 uses Litt usikker på hvem som styrer denne og om den er tiltenkt fri bruk, begrenset bruk, bruk i tilfelle TS blir borte. Den er nå i alle fall der. Send en PM hvis vedkommende skal inn i varmen der og bli fast bruker elns. Daniel, hvem er sjefen på discord Share this post Link to post Share on other sites
lundern 96 Report post Posted November 25, 2018 Jeg har slengt meg på BF5, digger det sålangt, våpna føles deilig osv osv. lundern-OG på origin hvis noen er keen på squad, har hele EN venn der nå fordi den gamle kontoen er gonzo Share this post Link to post Share on other sites
Flylover 73 Report post Posted November 26, 2018 Har fått meg BF5 og nye PC-deler kommer i løpet av uka. Grisedigg å fly i dette spillet Share this post Link to post Share on other sites
bbble 2 Report post Posted November 26, 2018 On 19.11.2018 at 8:32 PM, cri74 said: https://discord.gg/xPkHya Den fikk jeg aldri til å funke... Og til Steiner: tror ikke jeg har det helt store ambisjonsnivået, men grafikken er faktisk helt enorm, samtidig som brettene er blitt mye mer komplekse med endringer underveis etc. Krever squad med kommunikasjon for å henge med... Share this post Link to post Share on other sites
cri74 880 Report post Posted November 27, 2018 https://discord.gg/4NZp9hD Prøver på nytt Good for 10 uses and no expiry Share this post Link to post Share on other sites
bbble 2 Report post Posted November 27, 2018 Inne, men det var så stille og rolig at det ikke fantes en battlefield V kanal der enda Share this post Link to post Share on other sites