Plaindog 127 Report post Posted February 16, 2016 Noen her som skal spille Black Desert Online? 2 Share this post Link to post Share on other sites
PzN 48 Report post Posted February 18, 2016 Så faktisk veldig spennende ut! Likte godt både grafikken og miljøet dette var lagt i. Problemet for meg med MMOs er dog det samme, det tar for mye tid å spille for min del Share this post Link to post Share on other sites
Plaindog 127 Report post Posted February 18, 2016 Har spilt noen timer nå i Closed Beta 2 og er mektig imponert av det lille jeg har sett så langt. Spillet er dypt og er komplisert, og akkurat det føles deilig. Jeg har ikke fått testet så mye, men her er noen ting jeg liker og misliker så langt. DET JEG LIKER SÅ LANGT Grafikken er fantastisk og verden rundt deg er virkelig levende. Combat er refreshing. Ikke noe tab targeting. Combat føles intuitivt og litt som et slåssespill. Man kan trygt si at personal skills kommer til å bli viktig i PvP. Character customization er uten sammneligning til noe jeg har sett før. Helt fantastisk. Klassene virker unike og interessante. Conversations. Man kan prate med de fleste NPC's for å få "Kunnskap" om området, byen, politikk etc etc. Noen NPC'er gidder ikke prate med deg om du ikke har Knowledge innen f.eks Trading. Da må du rundt omkring i byen og prate med f.eks butikkeiere for å få lære deg noe om temaet slik at andre NPC'er gidder å prate med deg. Dette systemet virker utrolig fett og gir dybde. For å få et oppdrag til f.eks en dungeon, så må faktisk en NPC synes at du er interessant nok til å fortjene det. Fett eller hva? DET JEG MISLIKER SÅ LANGT Effektene når man slåss er litt too much. Heldigvis kan man skru dem ned i options slik at du ikke får epileptiske anfall. User interface. Jeg synes det er altfor mye informasjon på skjermen. Personlig liker jeg ikke å bli ledet til quest området og at alt skal vises på skjermen på en gang. Jeg har slått av litt, men håper man kan slå av flere ting etterhvert. Mulig at man kan det, men har ikke sjekket det ut. Cash shop. Dette er noe jeg misliker i alle spill. Så lenge det er kosmetiske ting så er det vel kanskje greit. Tror ikke det var noen spesielle p2w greier i Black Desert, men jeg har ikke studert det veldig nøye. Share this post Link to post Share on other sites
Jackal.no 200 Report post Posted February 18, 2016 Etter 10år med avogpå WoW spilling så klarer jeg ikke andre MMOs. Og av erfaring så er koreanske MMOs ett grindhelvete Share this post Link to post Share on other sites
Plaindog 127 Report post Posted February 18, 2016 Har prøvd de fleste mmo's som har vært produsert etter Everquest. De fleste har prøvd å "velte" kongen av haugen uten å greie det. Hvorfor spiller man bare ikke wow istedenfor en wow clone? Når jeg nå leter etter et mmo så må det ha noe unikt ved seg. Jeg orker ikke den copy & paste mentaliteten til mange av de studioene som lager mmo's om dagen. Om jeg anbefaler et mmo så må det ikke være en wow clone, og det bør være noe spesielt og ha dybde. Jeg sluttet wow etter Burning Crusade og sist jeg testet det holdt jeg på å kaste opp i munnen. Taklet det ikke lengre. Derfor vil jeg ha noe unikt Tera online var litt over the top, men jeg liker verden så langt Share this post Link to post Share on other sites
Plaindog 127 Report post Posted February 19, 2016 The Knowledge system Share this post Link to post Share on other sites
Gambler 419 Report post Posted February 19, 2016 Jeg er helt klar, blir vel og teste CBT2 i løpet av helga Share this post Link to post Share on other sites
Plaindog 127 Report post Posted February 19, 2016 Har spilt litt, men lagt det fra meg frem til release. Ønsker ikke å ødelegge gleden hehe Share this post Link to post Share on other sites
Daniel- 1,200 Report post Posted February 20, 2016 Hva går det ut på? Har aldri likt mmo/mmorpgs fordi slåssinga er alltid dårlig(f.eks wow..og alle andre i samme sjanger). Skal jeg bruke sverd osv må jeg ha full kontroll over det, ikke noe trykk 1,2,3 for å bruke forskjellige angrep. Kunne dog oversett elendig combat om gameplayet og verdenen er bra nok, grafikk har ingenting å si for min del. Share this post Link to post Share on other sites
Plaindog 127 Report post Posted February 20, 2016 1 Share this post Link to post Share on other sites
Gambler 419 Report post Posted February 20, 2016 Har spillt ranger opp til lvl.20 i dag, aldri kost meg så mye før 1 Share this post Link to post Share on other sites
Daniel- 1,200 Report post Posted February 20, 2016 Noen som har en beta invite om de finnes? Share this post Link to post Share on other sites
HeadSpin 115 Report post Posted February 21, 2016 Noe du anbefaler Gamblis? Sitter å tenker om jeg skal kjøpe. Lenge siden jeg har spilt ett skikkelig mmo.. Ikke siden WoW Burning Crusade. Share this post Link to post Share on other sites
Gambler 419 Report post Posted February 21, 2016 Jeg koser meg jeg, men ser jo at det e MYE grinding her men det er jo litt av sjarmen hadde vært gøy med en BF guild/clan så man kan fighte litt andre claner og monstere for litt enklere xp Bare det og sitte på market og følge med om noen selger noe du trenger kan være gøy førstemann til mølla opplegg xD Edit: spillt i snart 15timer og har utforska kanskje 1/10 av mappet, det er digert uten noe form for fast travel Og dette er jo god nok grunn til og kjøpe spillet i seg selv Share this post Link to post Share on other sites
Plaindog 127 Report post Posted February 21, 2016 Om man liker - Grinding - Guild vs Guild pvp - Crafting - Økonomi Så er dette spillet for deg. 1 Share this post Link to post Share on other sites
Avean 161 Report post Posted February 21, 2016 Combaten ser veldig morro ut, minner meg om Dragons Dogma bare råere og det i en stor mmo verden. Meget imponerende det jeg har sett på youtube ihvertfall. Skal holde øye med spillet mot lanseringen. Share this post Link to post Share on other sites
Gambler 419 Report post Posted February 22, 2016 Jeg får 3 prøve periode(7dager) koder på realese, så hvis noen vil prøve er det bare og si ifra Share this post Link to post Share on other sites
Avean 161 Report post Posted February 22, 2016 Jeg får 3 prøve periode(7dager) koder på realese, så hvis noen vil prøve er det bare og si ifra Tar gjerne jeg hvis du har til overs Da skylder jeg deg neste gang jeg har invites. Share this post Link to post Share on other sites
Gambler 419 Report post Posted February 22, 2016 Den er god, har lovet Daniel en også, så da har jeg en igjen Share this post Link to post Share on other sites
Gambler 419 Report post Posted February 25, 2016 Nå er server strukturen bekreftet, det blir 2 server til EU og 2 til NA. Di to til EU heter Alustin og Jordaine, her gjelder det og holde tunga rett i munnen når man joiner, for man kan ikke flytte char mellom disse to serverne, så skal man spille sammen må man joine samme server navn Har hørt rykter om at det er Alustin som kommer til og gjelde for folk som er ute etter action Share this post Link to post Share on other sites
Daniel- 1,200 Report post Posted February 25, 2016 Kommer til å opprette en BFNO guild på dag èn. Må få samla oss Jeg kommer nok til å bruke mer tid på PvE enn PvP(noe jeg regner med alle gjør?), så det er ett fett for meg hvilken server vi skal spille på. Share this post Link to post Share on other sites
Gambler 419 Report post Posted February 25, 2016 Og starte guild koster 100k sølv og man må betale en ukentlig/mndlig avgift for og holde guilde oppe, avgiften kommer utifra antall medlemmer Men hvis en guild klarer og vinne en storby (kamp en gang i mnd) så får guilden som "eier" byen alle avgiftene som andre players selger for på markedet i guild kassa, da snakker vi fort millioner Angående pvp så starter ikke det før lvl. 49-50, og da er det fortsatt valgfritt om man vil kjempe Edit: mange herfra som får begynt på søndag eller? 1 Share this post Link to post Share on other sites
Avean 161 Report post Posted February 25, 2016 Og starte guild koster 100k sølv og man må betale en ukentlig/mndlig avgift for og holde guilde oppe, avgiften kommer utifra antall medlemmer Men hvis en guild klarer og vinne en storby (kamp en gang i mnd) så får guilden som "eier" byen alle avgiftene som andre players selger for på markedet i guild kassa, da snakker vi fort millioner Angående pvp så starter ikke det før lvl. 49-50, og da er det fortsatt valgfritt om man vil kjempe Edit: mange herfra som får begynt på søndag eller? Er det lansering da? Eller noe pre-play greier for preorders? Jeg er med dønn ihvertfall. Share this post Link to post Share on other sites
Kjetilhaug 2 Report post Posted February 25, 2016 http://forum.blackdesertonline.com/index.php?/topic/12768-do-not-miss-the-key-dates/ Gambler Share this post Link to post Share on other sites