Sign in to follow this  
Daniel-

Død CPU-kjøler?

Recommended Posts

Skriver fra mob så holder det enkelt.

Tror vannkjøleren døde..cpu fan error..cpu fan vises som N/A i bios..prøvde å putte en annen vifte i cpu fan slotten og den funka fint..resetta cmos og bios men hjalp ikke..tips?

Neptun 240M kjøpt brukt. Har fått CPU Fan Error noen ganger før men tempen har alltid vært lav. Nå begynner den på 45-50 og stiger til 99 ca.

Hater å skrive på Touch så skrivefeil er inkl.

Kan være fan header på HK som har kvelda. Har du prøvd en annen en, sette den i chassis fan? Sjeldent at viftene bare dør egentlig

Testa med en ny kjøler og den funka fint. ligger på 30 grader nå ca.

Var et helvete å installere men etter et par frustrerte timer gikk det til slutt :p

Neste gang jeg får HW-problemer kaster jeg hele dritten og holder meg til konsoll :tafse:

• Like 2

Skjønner ikke hvordan jeg greide å unngå å lese at du allerede svarte på spørsmålet mitt i førsteposten. Sorry, sitter i loungen, det er gratis øl her...

Men da har du jo løst problemet da? Bare bytte vifter? Hva har du satt pumpestyringen på?

Kan ikke de viftene bare byttes om på?

Sorry, sitter i loungen, det er gratis øl her...

Hvor sa du=?

Frankfurt

hørtes rart ut - hvis vannet strømmer gjennom en vannkjøler skal det mye til for at den ikke gir kjøleffekt så lenge den ikke er løs eller systemet er tomt for vann.

CPU fan error er vel en indikasjon på at BIOS ikke måler turtall på viften tilkoblet CPU fan uttaket. For et vannkjølt system betyr det kun noe hvis pumpa er koblet der.

Spør som bshagen - død pumpe ?