nightzirch 578 Report post Posted April 3, 2016 Med lanseringen av konsumerversjonen til Oculus Rift så fulgte det med en ny SDK for utviklere. Ser ikke ut til at Valve har lagt inn støtte for den i HL2 så det fungerte dessverre ikke. Jeg husker jeg prøvde HL2 på Oculus Rift DK1 og det ble fort ubehagelig. Jeg hadde spilt i ca en time og prøvd forskjellige demoer som bl.a. flyving. Det var nok noe dårlig tracking eller noe annet som gjorde det ubehagelig. DK1 hadde jo også shitty skjerm så det kan også ha noe med saken å gjøre. Jeg må helt ærlig si at Oculus Rift og VR er dødskult å prøve, men til gamere ville jeg ikke anbefalt det. Foreløpig er det kun egnet for entusiaster med fet lommebok. Jeg kommer ikke til å kjøpe en OR med det første, heller ikke Valve/HTC Vive. Vil også si at jeg var skuffet over oppløsningen på skjermen. Jeg sitter til daglig på en 27" 2560x1440 skjerm med 144hz så jeg er vant til høy pixeltetthet. OR hadde ikke det. Jeg likte ikke hvor lett det var å se pixlene. Jeg kommer nok ikke til å kjøpe før skjermene får 4K eller tilsvarende så pixlene ikke vil være til for stor irritasjon for meg. Dette er dog veldig personlig og noe jeg er pirkete på. Andre er sikkert ikke like nazi som meg Share this post Link to post Share on other sites
Krigsforbryter 624 Report post Posted April 3, 2016 Jeg fikk prøve DK(usikker på utgave) av Sjulimann under TG i år på blant annet Euro Truck Simulator. Der kom de i allefall til sin rett, bare så synd jeg glemmte ratt og pedaler hjemme For meg er de også for dyre enda. Share this post Link to post Share on other sites
Kybber 65 Report post Posted April 3, 2016 Bestilte OR en ukes tid etter lansering med levering i juni. Sitter akkurat nå med en DK2 som jeg har lånt fra jobben denne helga. Første gang jeg tester. Er enig med nightzirch at det er plagsomt med screendoor-effekten, men den skal være redusert en god del i consumer-versjonen (i tillegg til at antall pixler er noe høyere). Headtracking fungerer veldig bra og responsivt. Har blant annet testet Elite Dangerous. Det har jeg tidligere spilt på 3x30" med totalt 7680x1600, samt TrackIR, noe som resulterer i en glimrende opplevelse. Det er selvsagt ikke tvil om at oppløsninga med OR er elendig i forhold, men den innlevelsen man får ved å faktisk sitte i cockpit-stolen og se seg om er helt usaklig rå. Kommer ikke til å kansellere bestillingen Opplever det dessverre nokså anstrengende for øynene. Bruker briller til vanlig, noe som er mer enn upraktisk med DK2, så tar dem derfor av. Får vurdere linser hvis det blir vanskelig også med CV1. 1 Share this post Link to post Share on other sites
Ghad 8 Report post Posted April 4, 2016 Hei Kybber * vinke * Share this post Link to post Share on other sites
Kybber 65 Report post Posted April 5, 2016 *vinker tilbake* https://www.reddit.com/r/oculus/comments/4dcr4l/rift_cv1_reviewimpressionsusing_it_as_primary/ Screen door: Virtually gone, seriously. You cannot see it unless you hold your head extremely still and look for it on flatter textures. In game it never is seen or noticed and is super impressive. (...) HOLY SHIT This screen is amazing! Share this post Link to post Share on other sites
Daniel- 1,200 Report post Posted April 5, 2016 Rift vs Vive? Share this post Link to post Share on other sites
Kybber 65 Report post Posted April 5, 2016 Sammenligninger av endelige versjoner begynner å komme, f.eks. http://www.destructo...ve-352103.phtml hvor fyren dama åpenbart foretrekker Vive. "Heldigvis" får jeg ikke Riften før i juni, så jeg kan enda ombestemme meg og avbestille. Kommer til å sluke alle slike sammenligninger fremover for å kunne ta en best mulig avgjørelse. 1 Share this post Link to post Share on other sites
Jackal.no 200 Report post Posted July 13, 2017 rift er på tilbud på oculus.com til ~4300kr i noen uker nå. ble visst handlet en siden det var en vetig pris Share this post Link to post Share on other sites