Jump to content
Battlefield.no
Sign in to follow this  
Daniel-

Squad

Recommended Posts

2 timer siden, (aCe)Total skrev:

Da er v7 lansert! 

@Plaindog Arma 3 er drit fett, men er lite som slår et skikkelig PvP-spill etter mange år med AI.

Jeg håper Battlefield.no setter opp en 70 slots server.

Jeg spiller i kveld. Noen som er hypp på en helnorsk squad i Squad? :)

Yes, joiner jeg! Battlefield.no sin TS? IP/Host : battlefield.no

Ser unektelig bra ut på de bildene men det klarte ikke å fenge meg helt det lille jeg testet igår. Det er lissom ikke noe spill som klarer å gjøre ting 100%. 

Arma 3 har knallbra feeling på våpen og kjøretøy samt har meget gode kart. Men elendig AI og multiplayer som ikke akkurat gjør det åpenbart hva man skal gjøre. Tanoa kartet er jo ute nå men ingen multiplayer mods som virkelig lar oss leke med det kartet syns jeg. Arma 3 forblir det beste som er til nå av militær sim syns jeg selv med åpenbare mangler.

Nå kom det en stor update i dag som forbedrer ytelsen, Antialiasing som fungerer, kjøretøy m.m. 

Er det en ting Squad har klart bra så er det å presse random public folk til å samarbeide. Når man har litt erfaring i spillet og er i en squad med 8 andre som hører på lagfører og utøver sin rolle, så er det utrolig morsomt å spille. Med rett folk rundt seg så glemmer man småfeil eller at spillet ikke er like polert som AAA-titler. Dette er en Alpha og et nisje-spill. Likevel har de klart mye på kort tid og de har mye erfaring fra Project Reality-modden som de lagde for Battlefield 2. 

Arma-serien har alltid vært min favoritt innen militær sim, men jeg er rett og slett lei av å skyte på dumme soldater med kunstig intelligens. Multiplayer i Arma 3 kan fungere bra, men det er alt for få spillere. Zombies eller andre lonewolf-gamemodes faller ikke i smak hos meg. Battlefield er bare et evig kaos.

Hvis du hadde spilt med 8+ norske spillere der alle har teamwork i fokus, så er jeg bombesikker på at du hadde kost deg i Squad. :) Om et år er jeg sikker på at det ikke bare er jeg som sikler over dette spillet!

Til tross for en del problemer med rubber banding og Vehicle lag, så var det morsomt. En hotfix er på vei.

Sliter med veldig høy og ustabil ping på denne serveren. Mistenker litt høy tickrate eller noe annet serverside. Med kjøretøy bør tickrate kun være på 15 atm. Eller så kom det en liten hotfix i går. Er denne lagt inn?

Var en Dev. som anbefale 15, men tror ikke noe lavere en det kan skape trøbbel som dette. Er uansett et merkelig problem. I server listen er ping lav og i lobby, med en gang man spawner hopper ping fra 13..90..140...360...170.

Jeg trudde dette hadde blitt fikset da jeg spilte på 2-3 forskjellige servere i går med stabil lav ping, men tok kanskje feil. IceNor så ut som hadde ganske stabil ping (Under hundre), men jeg og en haug av andre hadde problemer med lag ect. (Altibox 500/500).

Jeg så bf.no servern, men kom ikke inn selv om det var ledig plass der. Hvordan er det med admins der? Foretrekker å spille på servere som Mumblerines hvor squadledern må ha mic og admin er alltid på plass.

Ja, det er også en bug som kom med v7-patchen. Når det står at det er 2 plasser ledig så er det 50/50% sjanse for at det er ledig plass der. Ang. ping-problemet så er jeg sikker på at det blir fikset innen uke i v7.1. Med tom server har jeg 10ms ping.

Vet ikke om det finnes noen admins på serveren. SL må ha mic og må kommunisere med de andre squadene.

Kom en hotfix akkurat nå:

Fix for a crash that can occur when a player is removed from a vehicle.
Fixed invalid physical materials in the landscape, causing physics crashes.
Resaved a number of maps to mitigate landscape related physics crashes.
Fixed a crash related to remote vehicle claiming.
Added a new collision trace channel to fix issues relating to complex vehicle collisions.
Updated & improved physics collision trace channel settings.
Fix related to vehicle penetration caused by some incorrect physical material settings.
Update to the loading screen guide.
Fix for ambient sounds not playing.
Fix for razor wires only doing damage when half built.
Various effects optimization.
Fix to an incorrect configuration in the Chora AASv1 lattice.
Set unique soldier mesh for the Militia Scout.
Renamed Insurgent RPG Gunner to "Light Anti-Tank" for consistency purposes.
Fixed line width on the Kit Role tooltips being too short.
Fix for FOB radios cutting out.
Added a missing vehicle physics collision asset to the m2_vehicle_base_woodland.
NOTE: One of the crash fixes has broken wheel effects (it is a known issue), but we have decided to ship with the issue to get crash fixes out sooner. We are planning to add them back in via another minor hotfix.

Mens vi venter på at utviklerne skal komme hjem fra ferie, så gjør dette for å minske sjansene for crash: Sjekk her (Det hjalp for meg).

Forresten, noen fra [aCe] spiller public på Tirsdag fra klokken 21:00. Håper på en full norsk squad i hvert fall :)TS3: 92.220.81.25 

Lasta ned Squad for en ukes tid siden, noen som fortsatt spiller eller er det lagt på hylla? Jeg har ikke møtt mange norske ennå så mistenker jo at det norske communitiet foreløpig er svært lite.

Ser at Avean over her skriver at Squad ikke klarer å gjøre ting 100 %. Og det kan jeg være enig i. Allikevel har jeg spilt alle Arma spillene i serien, men aldri klart å bli helt hekta. Jeg synes det er et knotete spill. Men slik må nødvendigvis være hvis det skal være en fullverdig sim, og da mister det noen spillere på veien. Jeg har for øvrig kun spilt Arma public med skrotnisser, og da forsvinner litt av teamfølelsen man er avhengig av for å like et slikt spill.

Squad er som Arma, bare lettere å håndtere. Og for min del er dette akkurat det spillet jeg har lett etter.

Nå har jo Alpha 8 kommet siden siste post, så det er mye mulig at noe av det som etterlyses er på plass. 

Squad er ikke spillet jeg hadde håpet på, er for mye som ikke er bra nokk. Føles som et eldre Red Orchestra spill. Arma derimot er faktisk det ultimate spill, det er så enormt mye forskjellig å gjøre med Arma, allt fra Milsim til King of the Hill til Zombi survival til RP til TvT til flysimulator.