Jump to content
Battlefield.no
Sign in to follow this  
bshagen

Team Red or Team Green?

Team Red or Team Green  

20 members have voted

1. 1. Hvilken skjermkortprodusent liker du best?

• AMD - Team Red
      2
    • Nvidia - Team Green
      15
    • 3dfx - wub wub (likegyldig - verken liker, støtter eller hater noen av de)
      3
  2. 2. Sett bort i fra hvilken produsent du liker, hva har du i maskinen din i dag?

• AMD
      2
    • Nvidia
      18

Recommended Posts

Nvidia ser fortsatt ut til å dra i fra AMD i det dedikerte GPU markedet, og med det så tenkte jeg det kunne vært interessant å vite hva folk her inne syns, hva de har og om dere faktisk støtter den produsenten dere har installert i PC'ene deres i dag.

Er det sunt for markedet å kjøpe Nvidia?

Eller er du likegyldig - MAX FPS FTW?!

(Link til artikkel)

Det aller første skjermkortet jeg kjøpte når jeg bygde min første PC i 2005 var et Sapphire Radeon kort(9600 Pro om jeg ikke husker feil), og har byttet mellom AMD og Nvidia siden.

Av det lille jeg vet om forskjellen så bråker visstnok Nividia mindre og korta blir mindre varme?

Det er isåfall det eneste jeg foretrekker, pluss Shadowplay :wub:

Har hatt begge deler opp igjennom tiden. husker mitt første kort var vel ett 3dfx voodoo 5500. ett monster som akkurat fikk plass i kabinettet :p

Husker jeg fikk en aldri så liten vippetiss når jeg så gutta (som var eldre enn meg) kunne kjøre CS på 99 fps med sine Voodoo5 kort. Hadde sååå lyst på det, men hadde ikke råd. Mitt første kort, som ikke kom standard med en maskin mora mi hadde kjøpt var et Nvidia GeForce 2 Ti (første Ti-kortet) med 32MB RAM. Endelig kunne jeg også bli drept i CS med 99fps. :p

Dette var tiden hvor vi spleiset på nettverks HUB, og ingen hadde råd til Switch, alltid en eller annen luring som satt med 10mbit ethernet som ødela. Når jeg tenker etter, så er det vel kanskje greit at tidene har gått videre? ;)

Jeg må faktisk tenke etter, tror ikke jeg har hatt et eneste AMD-kort.

De jeg har hatt er, som jeg kan huske i alle fall:

- Geforce 2 Ti

- Geforce 4 Ti4200 (trooor jeg hadde et slikt et en gang)

- Geforce 6800 (vanilla, det het ikke noe mer enn 6800)

- GTX 7800

- GTX 280

- GTX 560 (gitt bort til maskot)

- GTX 970 - SLI

- Titan X SLI, nåværende.

For min del så føler jeg meg ikke veldig fanboy, det har vært mange AMD (ATi)-kort som jeg har hatt lyst på opp igjennom, X800 Pro husker jeg veldig godt f.eks, men de gangene AMD/ATi var best så var jeg tilfeldigvis også blakk og/eller valgt feil.

Uansett, det er en litt artig diskusjon. Hvilke kort har dere hatt opp igjennom?