Jump to content
Battlefield.no
Sign in to follow this  
Gwaihir

8 TB blir til 1.27 TB ??? help :(

Recommended Posts

Prøver meg her.

Har en laptop

har en usb 2 docking bay Hiyatek

Fått en Seagate 8TB 3.5" HDD

Kobler til , og viser seg som en 1,27 TB..

What Am I doing Wrong ?

noen tips mottas med stor takk.

God Jul.

Er disken koblet til over USB?

Har du noe info om hardware?

Hvis du går inn på disken i "Disk management", hva får du opp der? Screenshot?

Kunne vært interessant å vite hvilken laptop dette er og med hvilket OS, om det er ekstern eller intern HDD, om den er over USB eller SATA, screenshot fra Disk Management osv osv.

Blir litt enklere å hjelpe da. :)

Kobla hardisken inn i en vanlig stasjonær. fikk den formatert der..

kom hjem og kobla den inn i min Hiyatek 2x3.5 /2.5"" USB swapper.. og utrolig nok så virket det.

har nå stått i et døgn og kopiert fra master disken til denne 8TB disken.

fikk noen problemer på 97% "greide ikke lese fra disken.. selv om jeg fikk kjørt de nevnte filene fra disken"

merkelig tenkte jeg og slettet alle 2 Terra som jeg hadde kopiert sist dag ( formaterte ikke) tok en restart og trur du ikke faenskapet skjedde igjen..

nå står disken til 1,3 terra igjen og jeg får ikke tilgang til den i det hele tatt... kun via diskmanager.

Multicom laptop Win 10.

Siden det er en ekstern hdd, fulgte det med eget program til den? Jeg har en Western ekstern hdd på lusne 1TB, men denne fulgte det med eget program til. Måtte kjøre dette første gangen jeg skulle overføre filer. Der måtte seg sette hvilke format hdd skulle være. Enten FAT32eller NTFS. Husker ikke forskjellen på de, men har opplevd kun ett problem med eksterne hdd. Hadde filmer på den, som jeg skulle se gjennom ps3'n. Men ble ikke noe film med engang. Da hadde jeg formatert hdd til NTFS og den måtte være FAT32. MULIG det er noe lignende hos deg.

Kanskje det er noe i denne linken som kan hjelpe?!

http://www.tomshardware.co.uk/forum/297763-32-toshiba-750gb-external-hard-disk-showing-32gb

Control Panel\All Control Panel Items\Administrative Tools - computer management -storage- disk management.. er du sikker på at du har satt disken som aktiv ? høyre klikk på hdden

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now
Sign in to follow this  

• Create New...