Sign in to follow this  
Trippel_H

Trådløst nett - helphelo

Recommended Posts

Heisann,

Jeg var en kynisk kar som kjøpte en stasjonær data uten trådløst nettverkskort for å ha en god grunn til å ha nettutgang på mitt rom. Nå er jeg nå flyttet ut og ser det ikke er så praktisk lengre.

Jeg har:

648534 - Fractal Design Define R3 Black Pearl, Fans: 1x 120mm Front, 1x 120mm Rear, Noise dampened, ATX, mATX, mITX, USB 3.0

601824 - Silver Power SP-SS620M 620W PSU ATX 12V V2.2, 80 Plus Bronze, Modular, 2× 6pin PCIe, 2x 6+2pin PCIe, 9x SATA

619274 - Intel Core™ i5 Quad Processor i5-2500K 3,3GHz, Socket LGA1155, 6MB, Boxed

650764 - ASUS P8Z68-V/GEN3, Socket-1155, ATX, Z68, DDR3, 3xPCIe(3.0)x16, CFX&SLI, SATA 6Gb/s, USB3.0, VGA, DVI, HDMI, EFI

618010 - Corsair Vengeance™ DDR3 1600MHz 8GB CL9 Kit w/2x 4GB XMS3 modules, CL9-9-9-24, 1.5V, Vengeance Heatspreader, 240 pin

746073 - PowerColor Radeon HD 7850 2GB GDDR5 PCI-Express 3.0, 1xDL-DVI-I, native-HDMI, 2xmini-DisplayPort

650607 - Corsair SSD Force Series 3, 60GB, SATA 6 Gb/s (SATA3.0), 525MB/490MB/s read/write, SandForce® SF-2200

653050 - Seagate Barracuda® 1TB SATA 6Gb/s (SATA 3.0), 64MB Cache, 7200RPM, 3.5"

Svart DVD±RW -brenner

Har egentlig null peiling så det jeg lurer på er hvilket kort jeg skal ha/bør trenge osv. Takker for alle innspill og det holder at kortet kan ta opp 150mbps. Ruteren vil også stå to-tre meter unna hvis det har noe å si.

Takker for alle innspill

Og siden jeg skrev trådløst nett i topic så kan spørsmål nummer to komme her. Jeg har altibox og hjemmesentralen sender svakt trådløst nett. Noen som har en router de kan anbefale, og hvorfor den anbefales? 50kvm så trenger ikke den største rekkevidden

Anbefaler om å bruke kabel om du skal spille over nett.

Kjøp deg heller en router hvor du kan både ha wifi og kabel.

Jeg bruker stasjonær med kabel og sitter på nettbrett på trådløst. Og jeg merker hvor ustabil trådløsten er hvor lengre unna jeg er.

Du kan også gå inn på komplett.no og spørre de som sitter der. De har en "chat med oss" nederst i høyre hjørne.

Er opptil deg om du absolutt må ha trådløst. Greit for surfing på nett, men ustabil på spill.

Ser på film trådløst på nettbrett og opplever at den buffrer ofte. Selv om jeg sitter 3-5 meter unna i samme rom.

Multimodemet fra altibox er ikke særlig imponerende. Dersom det er flere brukere på det trådløse nettet, vil jeg anbefale å kjøpe en ekstra ruter også. En av de nyeste versjonene fra Asus eller Cisco/linksys, så kan komemr du som regel godt unna med det.

Selv bruker jeg dette kortet i kobinasjon med denne ruteren fra asus, men ville gått for en nyere ruter om jeg skulle kjøpt nå.