cri74 880 Report post Posted August 1, 2015 Såh!! Er det flere som har benyttet seg av gratis oppgraderingen til Windows 10? Jeg gikk fra W7 i kveld og sitter å prøver bli vandt med det nye grensesnittet. Oppgraderingen har foreløpig vært utrolig smertefri, vel og merke så hadde jeg 1 x systemdisk til OS og de fleste andre programmer installert på andre disker. Programmene, som for eksempel TS3 - Origin - Steam kunne jeg bare starte og W10 spurte om jeg ville lage en forbindelse med programmet, ved enkle høyreklikk kunne jeg også feste programmer til oppgavelinjen eller startmenyen. Startmenyen er bare masse rot akkurat nå, men begynner å ta form. Jeg la også merke til at alle programmer som tidligere lå på systemdisk ligger i en .old mappe slik at det går ann å ta vare på programmer og funksjoner fra forrige installasjon hvis noe skulle mangle. Hva er din erfaring med Windows 10? Share this post Link to post Share on other sites
Jackal.no 200 Report post Posted August 1, 2015 Oppdaterte selv om det er en hysjhusj versjon av win7 jeg kjørte du kan resette tilbake til gamle OS i løpet av 30dager. ellers null problemer. Det er diverse ting som bør slåst av: http://www.rockpapershotgun.com/2015/07/30/windows-10-privacy-settings/ startmenyen er forsatt irriterende så classic shell er ett must imo: http://www.classicshell.net/ Kan også være lurt å finne seg ett annet virusprogram enn Windows defender https://www.av-test.org/en/antivirus/home-windows/ Share this post Link to post Share on other sites
Daniel- 1,200 Report post Posted August 1, 2015 Har kjørt Win 10 i en måneds tid nå og har ingenting spesielt å klage på. Share this post Link to post Share on other sites
Wheelxflexlex6 245 Report post Posted August 1, 2015 Vurderer å bytte. Har win 7 nå og er fornøyd. Har prøvd win 8 og syntes det bare var kvalmt i forhold. Burde jeg bytte? Noe som nytt i win10 som kan overtale meg? Share this post Link to post Share on other sites
nightzirch 578 Report post Posted August 1, 2015 For gamere vil DX12 være største poenget med å oppgradere. Veldig kort fortalt: med DX12 vil spill få 75-300% bedre performance fordi alle kjernene i PCen (pluss det integrerte skjermkortet) blir utnytta. Annet enn det synes jeg Win10 sålangt har vært supersmooth. UIet er flott og performancen er bra. Share this post Link to post Share on other sites
Daniel- 1,200 Report post Posted August 1, 2015 Når kommer DX12? Share this post Link to post Share on other sites
nightzirch 578 Report post Posted August 1, 2015 DX12 følger med Win10, men ingen spill støtter det enda. Noen spill utvikles med DX12 nå, og jeg tror eksisterende spill vil oppdateres til å støtte det. Edit: Ser nå vi har DX11.2, så kanskje det kommer etterhvert? Eller er DX12 = DX11.2? Et raskt googlesøk ville sikkert ha gitt meg svaret, men er for lat. Share this post Link to post Share on other sites
Jackal.no 200 Report post Posted August 2, 2015 Ingen spill som støtter DX12 atm. så bare vente Share this post Link to post Share on other sites
Daniel- 1,200 Report post Posted August 2, 2015 På DXDiag står det DX Version 12. Share this post Link to post Share on other sites
Jackal.no 200 Report post Posted August 2, 2015 I windows ja. men ingen spill som har støtte enda Share this post Link to post Share on other sites
Senator 466 Report post Posted August 2, 2015 Alt er klart og ferdig lasta ned, men tørr fortsatt ikke helt Denne tråden hjelper, gjør det nok snart. Share this post Link to post Share on other sites
Skanseng 30 Report post Posted August 2, 2015 Noen med W10 som spiller CS:GO ? Forstått at det er stress med 4:3 oppløsning i W10 Share this post Link to post Share on other sites
cri74 880 Report post Posted August 2, 2015 Oppdaterte selv om det er en hysjhusj versjon av win7 jeg kjørte du kan resette tilbake til gamle OS i løpet av 30dager. ellers null problemer. Det er diverse ting som bør slåst av: http://www.rockpaper...ivacy-settings/ startmenyen er forsatt irriterende så classic shell er ett must imo: http://www.classicshell.net/ Synes faktisk ikke startmenyen var så ille, men må bruke litt tid og konfigurere den som jeg vil ha den Ja, det var en del tracking shit i privacy settings. Verd å finne en god nettside som forklarer alle settings der. En annen ting som irriterer meg er at jeg må ha en Microsoft konto for å koble til android, men det er vel egentlig ikke så stort problem. Jeg gikk fra Engelsk W7 til Norsk W10 - så alle programmer ble ikke med, virker allikevel som det går fint å gå gjennom fil utforsker og velge programmene fra katalogene der jeg hadde installert, wips så installerer W10 og oppretter registry Share this post Link to post Share on other sites
darkblue 7 Report post Posted August 2, 2015 Frykter den dagen vi er alle nødt til å kjøre Win10 for å kunne spille, sånn som det allerede er at alle trenger Win7 for BF4 osv. Kommer ikke til å prøve Win10, og hvis jeg må bytte senere så tar jeg det da. Share this post Link to post Share on other sites
Søvd 22 Report post Posted August 2, 2015 Oppdaterte laptoppen smertefritt fra 8.1 til 10. Førsteintrykket er "jippi, endelig brukbart stock igjen". Dog virker ikke gestures på musepadden lengre, eneste jeg har funnet sålangt. SpillPCen min har Entreprice så ingen gratis 10 på den, men kommer til å kjøpe Pro om noen mnd, Garantert noen Win10 bugs som er luket vekk da. Share this post Link to post Share on other sites
Photon 77 Report post Posted August 2, 2015 Oppdaterte selv, 8.1 til 10. Funker fint så langt, er noen rare stutters inneblandt, men ellers greit. Share this post Link to post Share on other sites
keh 36 Report post Posted August 2, 2015 Jøss... Bare et par drivere som manglet her og der. God følelse for tiern så langt =) Share this post Link to post Share on other sites
Wheelxflexlex6 245 Report post Posted August 2, 2015 Da var det gjort. Heldigvis kan man bytte tilbake innen en måned om jeg skulle angre. Ser veldig bra ut så langt Share this post Link to post Share on other sites
TerroR93 1 Report post Posted August 4, 2015 enda ikke fått oppgraderingen igjennom. fortsatt bare reservert... Share this post Link to post Share on other sites
nightzirch 578 Report post Posted August 4, 2015 enda ikke fått oppgraderingen igjennom. fortsatt bare reservert... Kan laste ned manuelt hvis du vil. https://www.microsoft.com/en-us/software-download/windows10 Share this post Link to post Share on other sites
Daniel- 1,200 Report post Posted August 4, 2015 http://www.ign.com/videos/2015/08/04/direct-x-12-on-windows-10-demo-gamescom-2015?utm_source=IGN%20hub%20page&utm_medium=IGN%20(front%20page)&utm_content=17&utm_campaign=Blogroll 1 Share this post Link to post Share on other sites
Lakrisalen 128 Report post Posted August 4, 2015 Oppgradert fra win7 til 10. Går greit hittil, bortsett fra at det ikke er noen drivere til lydkortet mitt som ikke virker med win10. Prøvde å kjøre det i win7 kompatibel modus, men får bare rar skurring. Men kommer driver i september. Jeg får bare bruke det intergrete lydkortet imens. Men var veldig stor forskjell fra X-Fi xtreme gamer lydkort til Realtek lydkort. Share this post Link to post Share on other sites
Lakrisalen 128 Report post Posted August 8, 2015 Fikk i dag en kritisk feil i win10. Kom en feilmelding at Start menyen og Cortana hadde sluttet å virke. Det skal bli orden igjen ved neste innlogging. Eneste valget man får da er å logge av. Men jeg fikk opp samme feil etter flere innlogginger. "Heldigvis" er det flere som har fått samme problem og den beste løsningen nå er å restarte pc'n med "ON" knappen. Dette virket for meg.. Etter nystart oppdartete windows seg og alt er helt fint nå. Men har man flere brukere på pc'n, så kan man logge inn på en annen bruker og oppdatere windows. Det skal visstnok gå ann. Share this post Link to post Share on other sites
humaN 558 Report post Posted May 17, 2016 Tok meg nesten 1 år, men i kveld skjedde det. Jeg våknet opp etter en powernap og der var PC'n i full sving med Windows 10 oppgradering. Har aldri vært så forbanna og livredd på samme tidspunkt. Jeg har alltid vært kritisk siden jeg hørte fra noen kompiser som hadde rota til seg W10 for en stund siden, at dem ikke fikk spill som CSGO, Diablo 3 osv.. til å funke. Men hallo, for et pent OS! Eneste som måtte justeres var farger og lyd, evt. innstillinger osv. i CSGO. So far, 10/10 Share this post Link to post Share on other sites
ProstGotvin 67 Report post Posted May 26, 2016 Er veldig fornøyd med windows 10 selv. Maste meg til og med til å bli testbruker i windows 10 på jobben. Share this post Link to post Share on other sites