Jump to content
Battlefield.no
Sign in to follow this  
cri74

THE BIG HEIST #1 - AVLYST

Recommended Posts

Spillet var jo en 100% flopp. peak på 4k spillere siste 24timer og visceral har begynt å rydde i staffen

Såklart er det dødt -- og det er virkelig godt å se. Du kan lure kundene dine bare en viss antall ganger, før de lærer av feilen og slutter å kjøpe/spille drittproduktet ditt. Det samme gjelder Star Wars: Battlefront 3. Det kommer til selge unna som bare det (da den lanseres uken før filmen), men alle feilene og manglene med spillet, inkludert de ulike kundefiendtlige modellene som vil lanseres med det, vil gi mindre suksess for SW:BF4 og et enda mindre ett for SW:BF5.

Første steg må vel bli å lage et bra spill. BF4 er i dag der det burde vært ved launch, og BFH er en re-skin som har blitt hypet opp av youtubere på lønningslisten til EA. Folk blir lei, og gidder ikke mer.

"problemet" er jo bare det at folk har forventninger, og mange her, leser jeg, tror at dette skal bli et "battlefield-spill".

Det er battleFRONT, 3'ern. Dvs oppfølgeren til 2'ern. Når man snakker 3.person og ingen ADS, foruten noen sniperrifler, så tenker ikke jeg at dette blir et battlefield-spill, men heller et Battlefront-spill lagd av DICE og kommer i Frostbite 3.

Det er forventninger som er grunnlaget til skuffelser. Ref BFH i BW avlyst.En bør ha realistiske forventninger, da kan man være oppriktig skuffet i etterkant.Tror det er mange StarWars-fans som nok kjøper dette uansett. Tror jeg blir en av dem...

Siden det er EA/DICE som lager battlefront3 holder jeg meg så jævlig skeptisk så det er mulig. allerede mindre features enn i battlefront2.

Angående Hardline så visste jeg at det kom til å floppe etter en rask test i beta. overprisa reskin .

Det er battleFRONT, 3'ern. Dvs oppfølgeren til 2'ern.....En bør ha realistiske forventninger, Tror jeg blir en av dem...

Det du skriver får meg til lure på om du i det hele tatt har spilt Battlefront-spillene. Husker du når Battlefront 2 kom ut? 2005. Battlefront 1 kom ut året før, i 2004. Allerede da var en av de grunnleggende ideene med Battlefront at det skulle ha storslåtte Star Wars-slag, og man utrustet servere med kapabiliteten til 64 spillere -- som var ganske mye og krevende på den tiden. Men selv da ble det ansett som altfor lite for å tilstrekkelig gjenskape storslagfølelsen, og utviklerne la inn store mengder boter i kartene for å gjøre opp for dette hinderet. Det ble viden ansett som en "cop-out" av mange, men kan også rettferdiggjøres for tiden spillet var laget it.

Teknologien har forandret seg siden den gang. DICE produserte Battlefield 2 i 2006, som moddere har låst opp til å tillate 128 spillere uten at det har ført til nevnverdige problemer. Planetside 2 beviste i 2012 at man kan lage grafisk avanserte spill med hele tusen spillere i serveren uten større problemer.

Vet du hvor mange spillere Battlefront 3 har? 40. Altså mindre enn det forløperen for 10 år siden hadde. Spør deg selv hvordan 20 vs. 20 spillere passer inn i begrepet "Battlefront"? Hvis jeg skal spille Battle of Hoth, og hver side har flere kjøretøy og luftfartøy å ta av på, ender man opp med kanskje 10 mann på hver side som infanterister. Dette er rett og slett ikke gjennomførbart, og ikke engang i nærheten av en genuin reproduksjon av Battle of Hoth. Star Wars: Battlefront blir fort til Star Wars: Call of Duty, med denne spillerbegrensningen.

I tillegg kan man ikke kontrollere AT-AT walkers, som i stedet fungerer som "scriptede" events, noe som er helt idiotisk.

Den originale Battlefront 3, som var under produksjon med planlagt lansering i 2006, hadde blant annet sømløse land-to-space slagmarker (som du kan finne videor av på Youtube). Det DICE har fått til med Battlefront 3 i 2015 er det motsatte, med begrensninger i alle bauger og kanter.

Du skriver også hvordan man ikke kan forvente å ha klasser som i Battlefield, men det var jo klasser i Battlefront-spillene. Har du glemt dette?

Det er ganske tydelig hvordan dette spillet lanseres lenge før det burde, rett og slett fordi det skal passe tidspunktet (rett før lanseringen av Star Wars: A Force Awakens), og ha størst potensiale til å tjene inn så mye penger som mulig. Det ene er at det utgitte spillet ikke vil komme med Space Battles. Dette er noe vi utvilsomt vil se i DLCer i ettertid (som såklart må kjøpes). Ei heller er det Singleplayer i spillet, eller noen av de mest essensielle modusene fra originalspillene (Galactic Conqeust). Du får heller ingen innhold fra prequels (ingen Clone Wars, altså). Så når du skriver om "realistiske forventninger", så er det nettopp dette folk har når de reagerer så negativt som de gjør. EA prøver ikke engang å skjule at dette bare er en eneste stor "cash-in"-spill som de ønsker å tjene penger på.

Og la oss ikke engang gå inn på det faktum at Battlefield 4 var et rent clusterfuck av nettverksproblemer, ødelagt netcode, bugs og Gud vet hva som tok halvannet år å fikse. Battlefront 3 er et enda mer rushet spill, så man kan bare gjette hvordan det vil bli ved lanseringsdatoen. De har allerede strippet spillet for så mye innhold at du får 1/4 av et spill, så hvis spillet kommer med likw mange barnesykdommer som BF4 blir det hele bare katastrofalt.

Bare det at dette spillet er produsert av EA er grunn nok i seg selv til å ikke kjøpe det. Annonseringsdetaljene kom ikke akkurat som en stor overraskelse. Innerst inne vet vi alle sammen hvordan SW:BF3 blir; folk som er spent på spillet må slutte med den naive, givende sanksjoneringen til et selskap som de vet produserer et dårlig produkt hver bidige gang.

Å vente på reaksjonen til anmeldere er heller ingen god løsning, da den enorme markedsføringen fra både Disney (The Force Awakens) og EA (Battlefront 3) vil skape en hype og stemning ("circlejerk") rundt spillet og filmen som vil blokkere ut all negativ kritikk de første ukene. Ikke glem at Star Wars: The Phantom Menace ble ganske godt mottatt av både fans og anmeldere i de første ukene etter lanseringen. Eller at Battlefield 4 fikk meget god score av anmeldere. I tillegg er mange av de mest populære FPS-Youtuberne, som Jackfrags, regelrett kjøpt og betalt av de store spillselskapene da de selv tjener mest av å promotere og streame allerede godt reklamerte spill.

Den eneste måten å kunne sikre seg en realistisk beskrivelse av spillet på er å vente 1-2 uker, og deretter lese meningene til ordinære gamere og brukere på forumer, som reddit og 4chan. Av erfaring finner jeg helt ærlig at disse har langt større legitimitet enn anmeldere -- selv om enkelte Youtubere, som AngryJoeShow og Totalbiscuit, er blant de få jeg faktisk stoler en del på.

Angry Joe kommer forresten med en ganske god analyse av Battlefront 3-traileren:

• Like 2

Holy SHIT...wall of text!! Leser når jeg kommer hjem (på mobil) uten jeg har lest det så.... Blame consoles

Fantastisk editert quote det der, LaMenthe.

Ka i helvete e det du egentlig vil med den posten der? Trur du bør lese posten min en gang til om det e den som e grunnlaget til rant'en din.

• Like 2

Jeg konsentrerte sitatet til det innholdet jeg ønsket å kommentere; det var tilsynelatende ikke et forsøk på å putte ord i dine munn, men heller en konstatering på at det var ditt innlegg jeg besvarte. Jeg leste innlegget ditt som en kommentar på at de negative reaksjonene fra Battlefront kommer av usannsynlige forventninger, der Battlefront/Battlefield-sammenligen din var et av dem. Besvarelsen min var rett og slett en utredelse over de fleste klagemålene mot DICE og EA, etter de nylig annonserte detaljene om spillet, og ingenting annet. Kommentar din "folk...tror at dette skal bli et Battlefield-spill", tydet dit hen at du pekte på gamingmiljøets klager om manglende klasser, multiplayer-størrelse og andre faktorer som for øyeblikket er tilgjengelig i et Battlefield-spill. Hvis jeg tok feil beklager jeg.

Kom gjerne med en utredelse over hvilke spesifikke oppblåste forventninger det er gamere har av Battlefront 3?

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this  

• Create New...