Kaldal 12 Report post Posted April 29, 2015 Hei! Tanken er å samle alle Arma 3 miljøer og spillere til en regelmessig happening i form av Team vs Team, COOP eller generelle samtreninger. Samtreninger Vi har folk som er flinke på sine områder som da kunne ha gått inn i instruktørroller og lært bort sine tips og tricks til andre som kunne trengt det, en Bootcamp om man vil kalle det, dette vil videreføres til de som har interesse for dette og på kryss av miljøene. Team vs Team Ideen er en generell faction vs faction, hvor man setter samtlige "miljøer" inne i forskjellige factions og setter da de som ikke har noe tilhørenhet i et miljø, som Independent eller FIA og operer da som leiesoldater eller noe lignende, skape den ekstra gode spenningen i spillet. Kan også sammenlignes med Bigwar, men det er et ord jeg ikke liker å bruke. COOP Samler sammen og lager tropper hvorda vi kan kjøre en skikkelig mission med flere elementer og støtteelementer samt skikkelig områdeko med sitt støtte. Generelt Norge er et lite land og en del har også måtte ty til å bli internasjonale eller skandinaviske for å få en stor nok spillergruppe, her er tanken å samle samtlige norske til enten månedlige eller kvartalmessige treninger/meets hvor vi kan dra nytte av hverandre og lage noe enda større samt benytte oss av Arma 3 til det fulle og hele. Er klar over at vi ikke kan ekskludere spillere som ikke snakker norsk, disse vil få en egen "tropp" som vil ha sin viktige funksjon i et oppdrag eller treningssammenheng. Jeg har kontaktet NoPryl og TFN men velger å lage en tråd på dette forumet for å øke interessen betraktelig. Grovskissen er lagt, hardware er på plass, nå mangler det bare god innsats fra dere. Mvh Pro Share this post Link to post Share on other sites
cri74 880 Report post Posted April 29, 2015 God initiativ - Postet denne til NoPryl facebook (selv om jeg ser du allerede er i kontakt med dem) 1 Share this post Link to post Share on other sites
Kaldal 12 Report post Posted April 29, 2015 Takk cri74 - Dialog med NoPryl er opprettet og avventer fra TFN, samt de andre miljøene hvis det er av interesse. Bare for å utheve en ting; Dette gjelder også for de som ikke har en "klan" - Meningen er at vi skal blande Pros med Noobs og få en fin mix, derav poenget med at de som er flinke inntar instruktørroller, kom ikke å si at "ops, jeg trykket G jeg.." ikke har fått deg til å le godt...etterpå Share this post Link to post Share on other sites
Senator 466 Report post Posted April 30, 2015 Jeg stiller med glede på en trening/bootcamp. Tror jeg sitter samme bås som mange her, spilt mye Arma, men har aldri satt meg skikkelig inn i Milsim. Er ikke kontroller eller addons jeg trenger hjelp med, men mer hvordan selve gameplayet utspiller seg i større grupper og hvordan forholde seg til rank/ordre/samband osv. Share this post Link to post Share on other sites
Kaldal 12 Report post Posted April 30, 2015 Jeg stiller med glede på en trening/bootcamp. Tror jeg sitter samme bås som mange her, spilt mye Arma, men har aldri satt meg skikkelig inn i Milsim. Er ikke kontroller eller addons jeg trenger hjelp med, men mer hvordan selve gameplayet utspiller seg i større grupper og hvordan forholde seg til rank/ordre/samband osv. Man laster ned en ferdigkomponert pakke via PlayWithSix og trykker "Join" - Task Force Radio trenger noe finjustering men der er min tanke å få etablert Sambandsinstruktører som kan hjelpe folk igang. Share this post Link to post Share on other sites
TikTak 15 Report post Posted April 30, 2015 Linket til NTF lederene Share this post Link to post Share on other sites
Plaindog 127 Report post Posted April 30, 2015 For de som er nysgjerrige på hvordan vi spiller så ser det slik ut: http://www.youtube.com/watch?v=0IH1g0VBFu4 Og sånn ser dette oppdraget ut på papiret før vi starter http://www.nopryl.no...g71927#msg71927 Og After Action Reports fra teamene http://www.nopryl.no/smfprod/index.php?topic=5806.0 2 Share this post Link to post Share on other sites
Senator 466 Report post Posted April 30, 2015 Jeg stiller med glede på en trening/bootcamp. Tror jeg sitter samme bås som mange her, spilt mye Arma, men har aldri satt meg skikkelig inn i Milsim. Er ikke kontroller eller addons jeg trenger hjelp med, men mer hvordan selve gameplayet utspiller seg i større grupper og hvordan forholde seg til rank/ordre/samband osv. Man laster ned en ferdigkomponert pakke via PlayWithSix og trykker "Join" - Task Force Radio trenger noe finjustering men der er min tanke å få etablert Sambandsinstruktører som kan hjelpe folk igang. Dette skjønner jeg, og har brukt Task Force før. For de som er nysgjerrige på hvordan vi spiller så ser det slik ut: Og sånn ser dette oppdraget ut på papiret før vi starter http://www.nopryl.no...g71927#msg71927 Og After Action Reports fra teamene http://www.nopryl.no...hp?topic=5806.0 Takk! 1 Share this post Link to post Share on other sites
Kaldal 12 Report post Posted April 30, 2015 Jeg stiller med glede på en trening/bootcamp. Tror jeg sitter samme bås som mange her, spilt mye Arma, men har aldri satt meg skikkelig inn i Milsim. Er ikke kontroller eller addons jeg trenger hjelp med, men mer hvordan selve gameplayet utspiller seg i større grupper og hvordan forholde seg til rank/ordre/samband osv. Man laster ned en ferdigkomponert pakke via PlayWithSix og trykker "Join" - Task Force Radio trenger noe finjustering men der er min tanke å få etablert Sambandsinstruktører som kan hjelpe folk igang. Dette skjønner jeg, og har brukt Task Force før. For de som er nysgjerrige på hvordan vi spiller så ser det slik ut: Og sånn ser dette oppdraget ut på papiret før vi starter http://www.nopryl.no...g71927#msg71927 Og After Action Reports fra teamene http://www.nopryl.no...hp?topic=5806.0 Takk! Så at jeg leste posten din feil, sånn går det når man sitter på forumet i arbeidstiden Det er også tanken bak dette, for å oppleve arma til det hele hvor man virkelig får benyttet alle elementer, alt fra geværmann 4 til OmrådeKO. 1 Share this post Link to post Share on other sites
TB-Iceman 240 Report post Posted May 1, 2015 Blir med hvis det er walkers der. 1 Share this post Link to post Share on other sites
Kaldal 12 Report post Posted May 2, 2015 Kan med sikkerhet si at det kan man aldri vite. hadde en lang prat med jager fra NoPryl igår som var ganske innholdsrik, venter enda på svar fra NTF og evt. andre miljøer eller single personer som søker noe action (Dette er ikke en kontaktannonse for single menn) Vil først opprette en dialog med flere miljøer for å sette sammen en Task Force som planlegger videre ut fra det jeg har tenkt. Share this post Link to post Share on other sites
Kaldal 12 Report post Posted May 5, 2015 Hei! Send meg gjerne en PM for å registrere interessen din hvis du eller din klan vil være med på dette, her har faktisk størrelsen INGENTING å si, heller ikke hvordan den blir brukt, for her vil det bli kjørt bootcamp og instrutørtreninger for nybegynnere Share this post Link to post Share on other sites