Sign in to follow this  
Gambler

SLI problemer

Recommended Posts

Jeg får ikke koblet mine to skjermkort i sli, jeg får rett og slett ikke opp alternativet om og aktivere.

Som dere ser i det røde så er di grå'a ut, men som dere ser i det grønne så har jo maskin oppdaget kort nr.2.

Jeg har prøvd:

- 2 forskjellige sli broer i begge mulige spor på korta

- avinstalert drivere og prøvd på nytt

- vært inne i bios og kikka og ikke blitt noe klokere

- prøvd og bytta plass på skjermkorta

- instalert drivere med og uten sli bro tilkoblet

Nå er jeg tom for forslag

zTnfuY1.png

Er DVI-portene koblet til samme kort? Om du har 2 skjermer da? Og begge fungerer hver for seg?

Bare slenger ut forslag jeg :)

Nei, et zotac med referanse kjøler, og en zotac amp omega.

Samme merke men forskjellige kjølere, zotac med reff kjøler har ikke komplett lengre, derfor det blei amp'n istede.

Så det er forskjellig minne og klokke hastighet? I såfall må du kanskje klokke ned det kortet som går raskest, og du kan ikke bruke mer minne enn det kortet som har minst. Det er noen work-arounds for å få det til og hvis jeg ikke tar feil så trenger de muligvis samme bios, men det skal nok gå...men der har du altså problemet. Det er ikke identiske kort.

Di har samme base clock, bare forskjellige boost clock, begge er 4GB og andre på nett har vellyket sli bare di har samme modell nr, f.eks 980 fra forskjellige produsenter går om innan

Fant noe greier på Nvidia :) Jeg gjorde den tabben å kjøpe to forskjellige kort en gang. De hadde forskjellig minne og måtte bare selge begge to og kjøpe meg et nytt... de ville ikke i SLI. Men de hadde forskjellig minne størrelse da. Håper du får det til

You must meet ALL of the following conditions in order to get SLI to work. Ideally, you want to get totally identical graphics cards when building an SLI system.

- Two or more SLI capable GPUs

Note: Although some cards in the 6 and 7 series can do SLI, these cards have been omitted due to age.

Note: SLI is only possible on GPUs that use a PCI-e interface and are in a 16x or 8x PCI-e slot.

- All graphics cards must have the same GPU

(This means the model name for the GPU. An EVGA GTX480 FTW Edition is simply a GTX480 in terms of SLI.)

-- You can only use SLI with two, three or four or more Identical GPUs.

There are exceptions to this rule, but only with very old hardware so I have omitted them.

Note: Be careful with the extensions on GPUs. An extension denotes a totally different GPU. For example the GTX460SE, GTX560Ti and GTX Titan are not SLI capable with the GTX460, GTX560 and GTX Titan Black respectively. If you are unsure what extensions exist, check Geforce.com

- All GPUs must have the same amount of VRAM and an identical Bus Width

-- You cannot use a "2GB" version with a "4GB" version or "3GB" version with a "6GB" version in SLI or a 1GB 192 bit bus with a 1GB 256 bit bus Etc.

Note: It used to be possible to enable SLI on cards with differing VRAM but this is no longer available.

- An SLI Bridge

-- You need to use the correct SLI Bridge for all SLI, 3-way, 4-way and Quad SLI configurations.

- Only one type of SLI card team per system

-- You cannot have 2 different pairs of cards in SLI in the same system. (EG 2x GTX780Tis + 2x GTX670s)

Note: This includes custom cards that include 2 different types of GPUs on a single PCB.

- OEM system exceptions

-- On some OEM systems (Dell / Alienware in particular) you may be unable to SLI the existing OEM graphics card with a standard retail version of the card due to graphics card or motherboard BIOS restrictions. Do your research before buying a second GPU!

Trur jeg skal være innafor på alle di kriteriene der :) har også Google litt og noen sier at realtek driverne kødder til, så får prøve det etter jobb i dag :)

Kanskje det er noen andre drivere ja, eller noe smuts fra ATI som fortsatt skaper problemer. Men nå som du har opplevd Nvidia awesomness, så skjønner jeg godt hvorfor du vil ha enda et kort ;)

• Like 1

Kan du poste den fila som patcha et eller annet og gjorde alt automatisk.....pleees

• Like 1