Sign in to follow this  
Maahes

970 GTX.. G-Synk skjerm.. erfaring?

Recommended Posts

Planen er å kjøpe..

970 GTX og 4k Acer med G-Synk

Acer 28" 4K LED Predator G-Sync XB280HK

Gigabyte GeForce G1 GAMING GTX 970 4GB

Vuderte å kjøpe Titan X, men blir små dyrt i forhold til hva jeg får ut av det..

har liksom for meg at jeg får mer ut av 970 å en 4k G-synk skjerm

4k koster da 2000mer men etter jeg har sjekket skal man vist kunne kjøre lavere AA å få mere ytelse mens det enda ser like bra ut.

Betaler ikke 3000mer for 980 som bare yter litt mer,

etter hva jeg har lest 10% mer.. da kjøper jeg heller 2x 970gtx

Jeg har flere andre ting på handlelista. så ender på 16 000

så ska bruke. 10 000 i skjerm å skjermkort

noen alternativer med bedre kvalitet?

eller erfaring med akuratt de jeg har nevnt?

Har Asus Swift og 780, har etterhvert lagt mitt elsk på skjermenn :) G-Sync funker veldig fint til mitt bruk i alle fall, men jeg skulle ønske meg litt mer kraft i skjermkortet for å presse mer ut på 27" Det er vel litt diskusjon om SLI og porta spill. Jeg har fått høre begge deler, men jeg holder en knapp på 1xskjermkort for å slippe problemer.

cri -

"Etter hvert" - betyr det at du ikke var fornøyd i starten ?

Hva slags skjerm har du oppgradert fra?

Skal jeg være ærlig, 970 hakke sjans på 4k. G-sync funker ikke i det du dupper under 30FPS. Skal du ha et kort til 4K så er Titan X det eneste alternativet, og det som et minimum. 980SLI kan funke, men går fort tomt for VRAM i 4K. Det er synd, men sant. Til og med til 1440P 144Hz så er 980SLI minimum hvis du skal ha sjans til å nå 144FPS.

Se Titan X tråden jeg posta, der la jeg ved en video review fra JayzTwoCents, hvor han tester Titan X i 4K. Det funka ganske greit, men hadde det vært opp til meg, så ville jeg hatt enda mer muskler til 4K. Du hakke kikka på 1440P da? Både Acer og Asus har to gode - Asus ROG Swift og Acer Predator. Disse to passer utmerket med en Titan X eller to 980SLI. HAr selv 970SLI på ROG Swift, og går faktisk tom for VRAM, så her ville jeg parret det med 980SLI eller Titan X.

En annen fordel med 1440P mot 4K er Windows, som fortsatt har en forferdelig dårlig skallering i 4K, mye liten skrift på en så liten skjerm. 1440p er perfekt på 27". :)

Hardware er noe dritt, det skal liksom koste hvis du skal ha det beste. Skulle ønske jeg kunne komme med bedre nyheter til deg.

Siste alternativ er jo selvsagt å kjøre ned innstillingene i spillet da. ;)

• Like 1

Jeg ville ha ventet et par måneder og sett hvordan 390x blir fra AMD. I hvert fall veldig spennende rykter og annet snakk rundt disse nye kortene.

Absolutt mye spennende som skjer. Håper AMD ikke blir så varme denne gangen, men ryktene sier AIO vannkjølig igjen, som på nåværende toppkort. De er jo fremdeles på 28nm enda de også, litt begrenset av hva de kan få skviset ut, før du kan steke deg hamburger med freedom fries på bakplata også.

Thank you sir :D

så....

jeg burde vente..

igrunn med både skjerm å skjermkort...ellers ender jeg nå på rundt 24 000,- med Titan X, plus alt annet...

Noen dato..? bsgagen, sirka når du trur Titan X, ikke minst skjerm.. vil synke i pris??

Ser Asus kommer med Asus RoG SWIFT PG27AQ 4k IPS G-synk.....da faller vel de andre skjermene litt

Jeg vil ha et hefdig kort. Nvidia. som holder en stund.

ikke minst best mulig G-synk skjerm. ja da minimum 1440p

vil helst skjerm å skjermkort kommer på max 14000,-

tenk gjerne i gjoennom om du vil ha/trenger 4k på en 28". jeg tenker at 1440p holder. Hagen - hva er fornufitg på skjermkortfronten for en 1440p monitor ?

Acer 28" 4K LED Predator G-Sync XB280HK 60hz 6500kr

Asus 27" LED G-Sync ROG SWIFT PG278QE 144hz 7000kr 1440p

det eneste som vipper mellom de 2 da er 60 eller 144hz ... må si 4k da frister, man trenger jo ikke kjøre den oppløsninga.

det som da betyr enda mer for meg er om skjermen er go å se på.

jeg sliter med Migrene, så det er vikdig at skjermen ikke utløser migrene. Har nå en 120hz skjerm å den føles bedre den min 60hz skjerm.

disse 2 skjermene jeg nevnte så er 4k 60hz den har greier som skal gjøre den mer behagelig å se på.. noe jeg føler 4k også hjelper til med..

men den andre er jo 144hz ....

så Virkelig ikke et lett valg mellom dem 2. Men finner nok ut av det..

Problemet ligger nå da mest i vilket skjermkort. Titan X står godt på lista. men er uenig i prisen.til11,000,- ... 8000,- ok..

https://justgetflux.com/ Ett ett program som gjør at skjermene tilpasser seg med lysstryke osv i forhold til hvor lyst\mørkt det er ute.. brukte dette når jeg jobba på telenor.. merka stor forskjell på hvor sliten jeg ble i øya. :)

Thank you sir :D

så....

jeg burde vente..

igrunn med både skjerm å skjermkort...ellers ender jeg nå på rundt 24 000,- med Titan X, plus alt annet...

Noen dato..? bsgagen, sirka når du trur Titan X, ikke minst skjerm.. vil synke i pris??

Ser Asus kommer med Asus RoG SWIFT PG27AQ 4k IPS G-synk.....da faller vel de andre skjermene litt

Jeg vil ha et hefdig kort. Nvidia. som holder en stund.

ikke minst best mulig G-synk skjerm. ja da minimum 1440p

vil helst skjerm å skjermkort kommer på max 14000,-

tenk gjerne i gjoennom om du vil ha/trenger 4k på en 28". jeg tenker at 1440p holder. Hagen - hva er fornufitg på skjermkortfronten for en 1440p monitor ?

Ikke sikkert Titan X vil synke så mye i pris egentlig, hvis man ser de foregående modellene. Disse hadde Dual Precision dog, mens dette er enda mer rettet mot gamere kontra før - hvor det egentlig bare var å regne som et proffkort som også kunne brukes til gaming. Så, umulig å spå, det vil nok uansett ikke synke stort før AMD kommer med noe nytt. Synker det nå, så må det være pga kronekursen, som også nå er høy - dessverre. Faktisk, hadde kronekursen vært mot det normale nå, så hadde Titan X vært nede i 8-9 000,-.

Uansett, gå for 1440p og 144Hz. 144Hz er bare smør i forhold til den margarinen du får med 60Hz. Jeg lover deg, har du først prøvd det, så går du aldri tilbake til 60Hz. Du kan spørre samtlige her inne på forumet som har 120Hz+ skjermer, jeg tør påstå de vil alle si det samme. :)

SerpenS, nei si det. 144Hz Gsync tenker du på? Jeg er fristet til å si 980SLI - kanskje 970SLI eller Titan X. Enda Titan X kanskje ikke vil greie 144Hz i max oppløsning. Gå ned litt, særlig AA (som egentlig ikke trengs spør du meg), så skulle nok det gå greit. Titan X legger seg i mellom 970SL og 980SLI på performance, mens den ligger på samme pris som 980SLI. Fordelen er da at du slipper SLI selvsagt, med de "problemene" de medfører - dårlig skalering i noen spill, manglende støtte osv osv. DX12 kommer jo snart også da, det kan jo selvsagt hjelpe på ytelsen, men ikke for nåværende DX11 titler.

Så jeg vil si minimum 970SLI, men vær forbredt på at VRAM kan bli et issue. Personlig ville jeg kanskje parret det med et Titan X. AMD 295X2 er jo bedre igjen, men da igjen i CrossFire, så samma greia som SLI.

Jeg er uansett litt ukomfortabel med å synse på dette, da det er andres penger det er snakk om, og jeg tør heller ikke kalle meg en ekspert, så er sårbar mot eventuell flaming. Skal du kjøpe nå eller?

jeg sitter nå på en 120hz og da jeg gikk fra 60 til 120hz økte killrate på sirka 100% No shit

så ja jeg er ganske avhengi. ser utrolig mye mer, ikke minst, som nevnt, sliter mye mindre på øyne.

så ja, sant 144hz må det bli.

Om det blir Titan X så kommer jeg til å vente med kjøp. Trur jeg da... :D

altså ser ikke helt for meg å kjøpe et annet kort i mellomtiden heller. men mitt 670 4gb Holder ikke akuratt

Merker det til og med i Windows, når du scroller ned internettsider eller flytter på vinduer. 60Hz gidder ikke jeg lengre i alle fall. 4K 120Hz er dessverre et lite stykke unna enda, DisplayPort-standarden må til 1.3 først, og det er visst ikke bare uproblematisk sies det, uten at jeg skal si noe om det - jeg har rett og slett ikke peiling nok.

Jeg veit i alle fall hvilken skjerm jeg venter på, og det er 3440x1440p - 144Hz med G-sync. Acer lager en slik, skal komme i år. :D

Du burde spare pengene og bruke det på noe annet. Jeg sitter med GTX980 og Asus ROG Swift. 1440P skjerm med 144hz, altså IKKE 4K. Og det du må huske på er at du må opp på 144fps stabilt for å virkelig nyte dette. I BF4 f.eks så er flyten ufattelig nice men det er en av få spill jeg klarer å nå 144fps på selv om jeg sitter på en latterlig rå PC egentlig.

G-Sync så sliter du ikke med input lag heller, men ærlig sagt så merker jeg ikke mye forskjell. Å hoppe fra 60hz til 120 eller 144hz er veldig merkbart. Men G-Sync er ikke verdt pengene enda syns jeg. Jeg kjøpte pga pur interesse for dette, måtte sjekke om det var så rått som det er reklamert. Men å betale 6000kr for en skjerm pga dette, eeeeek! NEI! Og du foreslår 4K skjerm i tillegg, det er så latterlig tungt å drive i tillegg.

Jeg ville ventet til prisene faller, noe de garantert gjør etterhvert her nå.

Jo høyere Hz dess mindre vil du legge merke til G-sync fordi skjermen oppdaterer så kjapt at "tearing" vil forsvinne kjappere. Når du kommer ned i 40-50 fps så skal du være glad du har G-sync. Har kjørt et singel 970 på ROG Swift, og det er merkbart - veldig også. :)

Men når det kommer til prisen, så kan jeg tildels være enig med deg, men det blir likevel subjektivt. :) Jeg kommer ikke til å kjøpe uten igjen, men det er fordi jeg vil ha synca bilder, og jeg er villig til å betale litt ekstra for akkurat det. Likevel så forstår jeg at andre ikke vil det. :)

jeg har igrunn vert med siden c64... hadde 486 dx66 128ram da det var det feiteste på markedet. seff anskaffet Voodoo da det kom.

Så kan si jeg har en ganske go interesse.

Blir ganske sikkert en Asus 27" LED G-Sync ROG SWIFT PG278QE 144hz

And.. Titan X

men jeg venter noen mnd. se om det synker litt....

eller

vi kan vel heller si...... se hvor lenge jeg greier å holde fingern unna kjøp knappen :D

Kikk også på Acer sin nye Predator-modell XB270HU. Denne har IPS-panel, og sykt lav input lag. (Ja, lavere enn ROG Swift!) Sjekk ut TFTcentral sin review!

Hvis du vil vente, så kommer jo AMD med ting nå, samt at det antagelig vil komme en cut-down av Maxwell/GM200. Hva den vil hete veit vi ikke enda, men det vil bli som 780Ti. Så kanskje den vil komme til å hete 980Ti. :)

Husker selv alle de gamle kortene, husker jeg hadde lyst på Voodo selv. Mitt første GPU-kjøpt ble Geforce2Ti med 32MB RAM. Sykt rått, aller første Ti-kortet til og med, og på AGP slot! PCI var jo uuuurgammelt plutselig! :D

Husker selv alle de gamle kortene, husker jeg hadde lyst på Voodo selv. Mitt første GPU-kjøpt ble Geforce2Ti med 32MB RAM. Sykt rått, aller første Ti-kortet til og med, og på AGP slot! PCI var jo uuuurgammelt plutselig! :D

Mitt første skjermkort jeg kjøpte var Voodoo5 5500 :D ett langt monster. lurer på om jeg har det liggende en plass enda

• Like 1

cri -

"Etter hvert" - betyr det at du ikke var fornøyd i starten ?

Hva slags skjerm har du oppgradert fra?

Det tok litt tid å venne seg til panelet. Jeg gikk fra en "24 BenQ HD gamer ett eller annet som var ganske mørk. Da jeg fikk Swiften så synes jeg nesten det brant i øynene, men fikk stilt den inn riktig og etterhvert så elsker jeg bildene den gir meg OG g-sync selvfølgelig