Sign in to follow this  
bshagen

Vis frem ditt kabinett!

Recommended Posts

Føler meg plutselig liten når jeg ser at du har serverrom, det fikk jeg lyst på også! :D

Deilig oppsett, det må være en fryd å kunne bruke sånt hjemme, når alt snakker sammen! :)

Tror jeg må sette opp en server jeg også, kanskje noe Linux basert? Red Hat kanskje?

"Vis frem ditt kabinett, og la være å kommentere det eller spørre om specs og oppsett"??

;)

Debian på den dedikerte jeg har i Europa og Ubuntu Server på den jeg kjører hjemme. De er veldig like.

Kjører også Ubuntu Desktop på laptopen

Er det mer komplisert å kjøre en serverversjon av f.eks Ubuntu? Jeg har prøvd et par Linux distroer opp igjennom, men aldri en serverversjon, men hvis det er "samma greia", så kan jeg jo prøve det. Har et X58-setup jeg kan bruke til formålet hadde jeg tenkt, skulle passe fint, så slipper jeg å ha så mye disker og rot i den nye PC'en. :)

For å lage litt kontrast til deres fine, rene og nye kabinetter legger jeg ved et bilde av min PC - den har stått uten å åpnes et par år nå. sølvcoilen holder vannet fint algefritt, men nivået i reservoiret er endel mindre (diffusjon). Noe støv her og der - men det er støvfilter på inntaket så er ikke så galt egentlig (ikke min verden hvertfall).

http://puu.sh/gf77j.jpg

Min andre vannkjølte: X58 med i7-930 @ 4000 MHz fra 2010. HD7970 installert i ettertid.

En Laing DDC1 med "Petras Delrin DDCT-01 Top".

Den er overført fra den forrige PCen og er vel snart 10 år. Blir nok ny pumpe neste gang.

• Like 1

Trenger ikke å vite når trikken går, med den der riggen glostern! Nice! :)

En Laing DDC1 med "Petras Delrin DDCT-01 Top".

Den er overført fra den forrige PCen og er vel snart 10 år. Blir nok ny pumpe neste gang.

Det lover godt for min DDC 3.2 da, godt å høre at de tåler noen år. :) D5 neste gang da? Det var den jeg EGENTLIG skulle ha meg...

Denne fikk jeg se selv da jeg var i Oslo for å hente delene mine. Hadde snakket med Haakon på forhånd, og han tok meg med ned i verkstedet sitt der den sto. Herregud for et sinnsykt beist denne er, det har gått med maaaange timer i det bygget der! :D

Trenger ikke å vite når trikken går, med den der riggen glostern! Nice! :)

Takk Hagen. Det er den første og (foreløpig) eneste jeg har byggd :)

• Like 1

hmm, kabinettet uten fasekjøling ser veldig praktisk ut for vannkjøling (LD Cooling PC-V8)

Det kan jeg skrive under på at det er, SerpenS. ;)

Av plass til rads, så er det plass til 3 stk EK 480XTX. En i topp, og to i bunn. Da blir det to i push og en pull konfigurasjon. Fungerer ypperlig, men jeg lurer faktisk på om jeg skal fjerne en av mine, og heller sette den ene i bunn i push/pull i stedet. Har lyst på litt mer plass under der, til kabler, viftestyring og pumpe etterhvert. :)

En ting du skal vite hvis du har tenkt til å kjøpe er:

- Det er ikke et "enkelt" kabinett ala Fractal/CM/Phanteks o.l, så det er ikke så mye ekstra med klips og finulige løsninger på alt som er. Alt er opp til deg selv og hvordan du bygger. DVS, det er ikke vanskelig å bygge i PC-V8, men det tar kanskje litt mer tid enn man er vant med, da ting sitter sammen med en haug av skruer.

- Sidepanelene er skrudd, så det er ingen dør. PC-V7 har dør derimot. Bra kabinett det også.

Hvis disse tingene ikke er et problem for deg, så kjør på, du få knapt nok tak i bedre kabinett. CaseLabs er kanskje bedre, men da må du importere fra USA til en helt vannvittig pris.

Jeg har et Corsair 800D kabinett. Det får være bra nok.

push/pull og færre radiatorer er nok ikke dumt. Jeg har tidligere lest mye av det "Stren" har skrevet på xtremesystems. Nå har han sin egen side og her har han en fersk forklaring omkring push/pull

http://www.xtremerigs.net/2015/02/20/pushpull-radiator-setups-learned-stop-worry-love-fans-less-noise/

• Like 1

Den var ikke dum, takk for linken, SerpenS! Utifra det jeg kan lese, så kan jeg regne med en 13% forbedring i push/pull kontra push. Det er ikke så ille, og siden jeg tar bort den ene radiatoren min så kanskje det ikke vil bli så mye dårligere enn de 3 480 jeg har i push - push - pull. :)

800D er vel absolutt er bra kabinett, og mange vil hevde at det holder høyere kvalitet enn 900D, så jeg hadde holdt på 800D hvis jeg var deg. :) Åssen er det med radiatorplass?

Det er satt av plass til en 360 på toppen, så der er det veldig enkelt å montere.

Det skal vel la seg gjøre å få plass til en 240 i bånn, men da må man modde litt.