Sign in to follow this  
Gambler

ny vannkjøling

Recommended Posts

Trur jeg trenger en ny vannkjøler til CPU nå, tok en stress test i går for morroskyld og fikk visst opp imot 100 grader. Prøvde flere forskjellige måle program og det viser seg at der noen målte 100 grader viste andre 70, så er litt usikker. Den jeg har nå er nok litt liten, og ikke minst gammel (anthec 620, 4 år gammel).

Jeg har løst på det beste som er og få tak i, har kikka på dobbel radiator men får ingen til og stemme med skrue høla jeg har (senter 27 x 14 cm).

Så om det finnes en enkel radiator kjøler som gjør tilnærmet like god kjøling er jeg åpen for det :)

Corsair av et aller annet slag, vindu på siden og 200mm vifte i toppen.

Ligner veldig på obsidan 450D modellen.

Ok.

I stedet for å måle skruehøl i cm med linjal, kan du ikke heller bare holde Antec620-vifta du har over skruehøla som er klargjort i toppen og sjekke om det er noen match? Tok meg en liten snartur innom corsair.com og så på de kabinettene med 200mm toppmontert vifte,

Ser ut som alle har som alternativ å benytte 2x 120mm vifter, og vil ANTA at det vil gjelde for ditt kabinett også.

I så fall kan jeg varmt anbefale Corsair H100i.

Hadde denne tidligere på en i7 3770k @ 4,2Ghz og merket aldri noen varmeproblemer med den.

http://www.prisjakt.no/product.php?p=1513029

Jeg har løst på det beste som er og få tak i, har kikka på dobbel radiator men får ingen til og stemme med skrue høla jeg har (senter 27 x 14 cm).

Det beste - skal det bli pent, ha god ytelse, være lett å montere ? du skal beholde kabinettet?

h100 er bra på et par av punktene, men du kan få bedre ytelse hvis du monterer en trippelrad bak vha. noe slikt http://www.swiftech.com/mcb-120radbox.aspx#tab1.

MCR320-RADBOX-3-8IN-(2)-LC-VGA.jpg

Jeg hadde det på den første vannkjølte PCen min og ytelsen var god (jeg hadde fått det for meg at jeg ikke skulle ha nytt kabinett). Det ser dog ikke pent ut, det er upraktisk om du skal flytte rundt på maskinen og det er litt arbeid å montere.

ble etterhvert lei og fikk meg et større kabinett med plass til radiatoren i kabinettet.

Hadde sett for meg det beste(kjøling) av ferdig løsninger til inni kabinettet, ettersom jeg kan se her så passer både 240 og 280mm radiatorer.

Viftene har vel litt og si di også?

Du kan alltids levere den tilbake, men den nye er egentlig bare en liten forbedring av den gamle - null stress tror jeg;)