Sign in to follow this  
Hauger

Hjelp til redigering/rendering.

Recommended Posts

Hei hopp! :) Er så jævlig forbanna nå, pga at jeg ikke klarer få til 1080 vid opp til yt. Så jeg må gjøre en feil et sted i renderinga.

Jeg bruker Sony Movie Studio 13 platinum.

Det jeg gjør er:

Starter render, velger Sony AVC/MVC, deretter internet 1920x1080-30p. Gjør om fps til 60 (59,940 Double NTSC) også bit rate fra 16 000 000 til 20 000 000. Trykker deretter render. Når den er ferdig, og jeg velger egenskaper på klippet, så står det at klippet har 1920x1080 og er i 60 fps.

Men ikke faen i ræv-vold om den blir det når jeg har lastet den opp til yt. Og den blir iaf ikke 60 fps, 30 hele veien. Hva er problemet? Er det no slags ventetid på yt før man får oppløsningen man har lastet opp med?

All hjelp mottas med takk. Har forsåvidt fulgt

guiden, uten hell.

Du vet at med en gang du laster opp til YT så bruker tjenesten noe tid før det blir tilgjengelig i full HD?

Nei det visste jeg ikke! :blush: Den dukket jaggu opp i riktig oppløsning nå. Men fremdeles kun 30 fps, hvordan fikser jeg det da? :)

Stemmer, jeg bruker chrome selv, men når jeg snakket med Felix sa han at det som regel tar litt ekstra tid før 1080 60 dukker opp, og han hadde rett. Mine to nyeste videoer er nå ute i 60 fps :) Takk for all hjelp, små flau over at jeg ikke visste at det tok tid før det dukket opp i riktig oppløsning :p

http://youtu.be/F0DnQv_lCpI

Prøvde meg på å redigere inn slow-motion i noen deler av videon, men ser at det hakker en del. Bruker Sony Vegas...

Noen som vet hvordan man kan gjøre det super smooth i redigeringsprogrammet? Eller bør man kanskje bruke After Effects på dette?

Prøvde meg på å redigere inn slow-motion i noen deler av videon, men ser at det hakker en del. Bruker Sony Vegas...

Noen som vet hvordan man kan gjøre det super smooth i redigeringsprogrammet? Eller bør man kanskje bruke After Effects på dette?

Hvis du recorder i 60fps kan du ikke ha mer enn 50% lavere speed. Etter at du har strekket ur slow motion delen høyreklikk>properties så får du opp playback rate, blir ikke lagg så lenge den er 0,5 eller høyere.

lagger fortsatt som en **************************************************************************************************************