Jump to content
Battlefield.no
Sign in to follow this  
bshagen

Har Hagen tatt seg vann over hodet?

Recommended Posts

DSC_0439.jpg

Tenkte å starte en byggeblogg. Så håper jeg andre kan gjøre det samme. :)

Hentet deler hos DigitalImpuls i dag, og nå gleder jeg meg! Dette blir mitt først vannkjølte bygg, så her er det tunga rett i munn. :)

Tips mottas selvsagt med takk, og ja - det ER 3stk 480 rads dere ser der sammen med 15stk vifter ;)

Specs:

- AsRock X99 OC Formula

- 16GB Avexir Platinum DDR4

- i7 5280K

- Asus Strix GTX 970 SLI

- Full custom loop fra EK - 3 stk 480mm rads (XTX)

- 13 stk Noiseblocker PL2

- 2 stk Noiseblocker PK3

- FSP Aurum Platinum 1200W

- LD Cooling PC-V8 Yellow/Black kabinett.

- Mayhem Yellow Pastel kjøleveske

- Aquaero 5 LT viftekontroller

... og noe mer jeg ikke kommer på i farta. :)

Oppdatert i lørdag 05.02:

Blokkene er innstallert:

DSC_0443.jpg

Oppdatering søndag 08.02:

Maskot kom en tur i går, og i dag, sånn etter at den verste fylleangsten hadde gitt seg, så begynte vi å bygge litt videre.

Radiatorene er på plass, og jeg har såvidt fått begynt på slangene. Støter på et lite problem, jeg har ikke nok fittings til å lage drain. Det var litt synd, men det får jeg helle lage til en annen gang, eller så er det mulig jeg stikker å kjøper noe mer fittings til uka, kommer litt an på hva jeg gidder, har lyst til å bli ferdig en gang også. :)

DSC_0449.jpg

DSC_0446.jpg

DSC_0448.jpg

DSC_0447.jpg

Slangene er på plass! :D

DSC_0453.jpg

Oppdatering mandag 09.02

Loopen er fyllt. Ble en annen plassering. Så nå håper jeg at det holder tett! Krysser fingrene!

Håper dere liker det dere ser, kommentarer pliiis!

DSC_0466.jpg

Oppdatering onsdag 11.02:

PC'en er ferdig! ENDELIG! :D

Beklager dårlige bilder, det var mørkt og midt på natta. Var drit sliten etter konsert og bygging, så "cable management ble som det ble. Håper dere liker det likevel:

DSC_0484.jpg

DSC_0483.jpg

DSC_0489.jpg

DSC_0478.jpg

• Like 12

Et par ting som slår meg her, jeg har prøvd og se for meg hvor i heite hælvete du skal plassere 15 vifter :p

Å jeg får ikke zooma bilde så jeg ser ikke hva deler du har der ;)

• Like 1

Blir 4 stk vifter til hver radiator, så 8 stk i det nederste rommet på kabinettet, og 4 til i toppen av kabinettet. Så blir det to stk 140mm for innsug og en ekstra 120mm bak som utblås, alle viftene vil bli kjørt på lav hastighet. :)

Pumpa ble EK-DDC 3.2 PWM. Skulle egentlig ha D5, men det hadde ikke på lager, og Haakon på DigitalImpuls mente DDC er like bra. Så håper han ikke tuller med meg, men annser han som en med god peiling, så regner med at det går bra.

Flaskene inneholder tilsammen 4 liter og er Mayhem Yellow Pastel. Utrolig pen farge, helt matt i fargen.

EDIT:

Oppdatert førstepost.

Til tross for at jeg er en IT-nerd både privat og profesjonelt så er jeg også en kjempekløne og har aldri følt meg komfortabel med å rote med HW - så jeg har en blanding av respekt og misunnelse for folk som bygger selv.

Flere bilder! :)

• Like 1

Du må iaf bli ferdig før den 26 mars. Ellers kommer jeg å pisser i de flaksene der! :p

• Like 1

Så artig med så mye tilbakemeldinger, skal dele bilder av prosessen. Akkurat nå prøver jeg å planlegge litt, det er nesten så mye deler at jeg nesten ikke veit hvor jeg skal begynne! :-D

Hauger, den veska der er allerede gul, så hadde ikke visste det om du hadde gjort det! ;-)

Hadde et 970 fra før, og hadde lyst på to uansett. HAdde jeg ikke hatt 970 fra før så hadde det blitt 980 SLI. ;)

DDR4 fordi X99 ikke støtter DDR3 og PSU spinner ikke vifta si før en viss load. :)

• Like 1

du får vise oss en skisse av hvordan du har tenkt å legge opp vannloopen etter hvert - med så mye utstyr er det vel flere alternative måter å gjøre det på.

Aner ikke åssen jeg skal gjøre det enda, de to radiatorene nede lager fort litt kluss for meg, siden det blir så liten plass. :p

Småpirk, men kunne du ha linket direkte til bildene?

Altså, istedenfor å linke til

http://s49.photobucket.com/user/bshagen/media/Mobile%20Uploads/DSC_0443.jpg.html

Så linker du til

http://i49.photobucket.com/albums/f266/bshagen/Mobile%20Uploads/DSC_0443.jpg

eller

http://i49.photobucket.com/albums/f266/bshagen/Mobile%20Uploads/DSC_0443.jpg~original

Da kan vi se det i større versjon uten å måtte gå til shitty photobucket :p

Sorry, vi tenkte på deg men det var blitt så seint. Men du må gjerne komme med taco uansett da? ;)

Kom enda et bilde, se første post. :)

Greide å snu blokka oppned og har hatt to lekkasjer. Så dagens oppdatering er at loopen er tømt igjen, og at jeg må revurdere litt. Har jeg klikka et par ganger? Oh yes. :p

Nå håper jeg bare at jeg får dette sammen før Big War. Det er bare to dager igjen, og jeg skal på konsert i Oslo i morra. Spørs om dette går :p

Sånn som jeg har satt det opp nå så er det Pumpe - GPU - GPU - CPU - Rad - Rad - Rad - Pumpe. Så da blir det fra GPU til CPU.

Ettersom jeg har lest så skal det visst ikke ha noe å si hvilken vei eller rekkefølge det kommer i, siden vannet når en viss temperatur uansett. Meeen, mulig jeg skulle lagt det annerledes uansett. Akkurat nå skulle jeg gjerne hatt noen hjemme hos meg med litt peiling, som kunne ha hjulpet meg. :p