Jump to content
Battlefield.no
Sign in to follow this  
bshagen

Har Hagen tatt seg vann over hodet?

Recommended Posts

Det blei veldig pent, overlevde bigwar også ;)

Angående det lanet skulle jeg fint hatt det hjemme hos meg, men med 5/0,8 mb/s linje trur jeg ikke det blir mye gøy :p

Og sist men ikke minst, jeg får aldri iverden jaget ut dragen fordi jeg skal ha besøk av folk som skal spella data :p

• Like 1

Så fint den ble ferdig! Du var rask, da kan du bare ta å sende den når du har tid til det. :)

• Like 1

Se der ja. Moro å se byggingen fra start til slutt. Og godt å se andre gjøre sånne tullefeil, da føler man seg bedre med ens egne.

• Like 1

Hehe ja, nytter ikke å være flau i alle fall! ;)

Hauger, du har da minst like bra utstyr da? :p

Gambler, jeg har 40-linje. Er det nok da?

Hehe ja, nytter ikke å være flau i alle fall! ;)

Hauger, du har da minst like bra utstyr da? :p

Gambler, jeg har 40-linje. Er det nok da?

Alt er bedre enn og laste ned med 1,3mb/s :p

Ligger på 5MB her, holder det for alle da? Blir til latency vel? Men uansett, er med på det jeg. Må få tak i noen bord og stoler da. :)

Benchmarks hittil:

3DMark Firestrike:

19027

GPU'er: 1400 Boost Clock og 7700 VRAM

Temperaturer: 38/37 grader

CPU: 4.5GHz @ 1.3V med temp: 50-58grader

Er det bra GPU score? Har ikke peiling på hva andre kort ligger på :p finnes det noen sammenligninger? :)

Edit: et kjappt google søk sier meg at det er slettes ikke værst, hehe. Ser også at det har en del og si på cpu også, trudde det var en rein gpu test jeg :blush:

Her kan du se hva andre får, og du kan også søke opp andre GPUer.

Utifra de resultatene så ligger jeg ganske bra an tror jeg. :)

Men ser at noen får oppi 20k med 2x970SLI, så må prøve litt til syns jeg. ;)

Her vil komme en oppdatering etterhvert. Skal lage en drain, men trenger noen fittings først. Så følg med, og kom gjerne med tips! :)

Tusen takk til alle kommentarer så langt, det har vært moro å bygge igjen, selv om det har vært litt frustrasjon også. ;)

Hvis noen har lyst på tips i fra meg, men jeg er ingen ekspert bare så det er sagt, så er det bare å sende PM eller spørre her. :)

Litt overklokking er gjort:

- 5280K er nå på 4.5GHz @1.23V stabilt. Det er ganske bra, har fått en god CPU.

- Uncore 3300MHz, stock.

- RAM er klokket til 2666MHz fra 2400. Dette var en enkel klokk bare på stock timings og spenning.

- Temperaturer er 65grader MAX (varmeste kjerne) i AIDA64 på CPU. Kaldeste kjerne ligger da på 59 grader.

- GPUer er MAX 40grader hvis jeg stresser de i Realbench. Har ikke fått de over 38 grader i spill. 38 er den varmeste, den andre er 1-2 grader kaldere, normalt rundt 36 grader.

• Like 1

Da er det vel på tide med en liten oppdatering, siden riggen har fått litt ny hardware:

DSC_0495.jpg

De kjølerne der måtte jo bare av, så da ble det vannblokker. EK kom med blokker på launch. :)

Hadde en liten oppgave foran meg, siden jeg ikke hadde drain i loopen:

DSC_0498.jpg

Løsningen er å rett og slett blåse i den ene enden. :p

Drain er montert:

DSC_0503.jpg

Ser litt jalla ut, men det funka (ikke sant, Gambler?) :p

Ferdig, med og uten sidepaneler:

DSC_0504.jpg

DSC_0505.jpg

DSC_0511.jpg

DSC_0515.jpg

DSC_0516.jpg

Det finnes ting her som jeg kan pirke på, slangen inn på CPU f.eks er ikke så pen, og jeg har veldig lyst på custom sleeved kabler.

Håper dere liker det dere ser, det har vært artig å lage denne tråden, så kommer til å fortsette med det. Kommer helt sikkert mer etterhvert, men nå skal jeg spille litt! Håper å se dere ingame! :D

• Like 3

stilig interconnect mellom kortene - var det vanskelig å montere ?

Det finnes ting her som jeg kan pirke på, slangen inn på CPU f.eks er ikke så pen, og jeg har veldig lyst på custom sleeved kabler.

tja - jeg synes du har lagt veldig fin lengde på de i forhold til å unngå kinks (knekk? på norsk).

og - oppdatere signatur ?

Takk takk, Skog :)

stilig interconnect mellom kortene - var det vanskelig å montere ?

tja - jeg synes du har lagt veldig fin lengde på de i forhold til å unngå kinks (knekk? på norsk).

og - oppdatere signatur ?

Neida, den var ikke vanskelig å montere. Det er en EK triple bridge, ikke dyre saken. Måtte kjøpe en sånn "blanke"-greie da, sånn at den passer til to kort istedet for tre. :)

Så denne:

http://digitalimpuls.no/PC-komponenter/Vannkj%C3%B8ling/GPU/EK/EK-FC-Terminal-TRIPLE-Parallel-Bridge-til-Titan-121424-p0000062852.aspx

Pluss denne:

http://digitalimpuls.no/PC-komponenter/Vannkj%C3%B8ling/GPU/EK/EK-FC-Terminal-BLANK-Parallel-Tett-igjen-hull-i-Terminal-Parallel-122541-p0000066633.aspx

:)

Er så fint atte :)

Men en ting du unngår og nevne her hagen :p ikke alle bruker borrmaskin for og få av kjøleren på referanse kortet til en titan x ;)

Edit til serpens: det han mener er at di to som går inn på CPU blokka ikke er parallelle før di svinger, den til høyre er 1cm høyere enn den til venstre ;)

Er så fint atte :)

Men en ting du unngår og nevne her hagen :p ikke alle bruker borrmaskin for og få av kjøleren på referanse kortet til en titan x ;)

Edit til serpens: det han mener er at di to som går inn på CPU blokka ikke er parallelle før di svinger, den til høyre er 1cm høyere enn den til venstre ;)

Ja, jeg "glemte" visst å nevne det :p

Men ja, slipper unna kinks i slangen på den måten men det er ikke så pent. Mulig jeg får tweaka det litt seinere. :)

Så det - en måte å få det "penere" på er kanskje å ha bittelitt kortere slanger inn/ut CPU - jeg syntes dog det så helt fint ut sånn det er. Hvis du korter ned så er det lettere å få kinks.

Tenker du kanskje på å bruke noe vinklede fittings, e.g. http://www.performance-pcs.com/fittings-connectors/shopby/fitting-angle--60-degree/fitting-type--compression--connector/?limit=90 ?

bormaskin :! Var skruene til orgkjøleren limt ?

bormaskin :! Var skruene til orgkjøleren limt ?

Nei, men når han ikke gir seg når han først har dratt di rundt med "feil" stjernebits så måtte vi borre litt :p

Tøft. Må begynne å kikke litt uitenlands, det er så utrolig mye mer å velge i når det kommer til vannkjølig! :)