Gambler 419 Report post Posted January 12, 2015 Prøver og se om det er noe innteresse i at Norway 01 skal bli overpoch ved neste wipe. Hva Overpoch har og tilby: -Nye/flere våpen -Nye kjøretøy -Nye skins Det mange synes er minuset med overpoch er at det er alt for høy spawn count på våpen (ligger noe i alle hus), det mener jeg kan løses med og justere spawn count ned. For dere som ikke har hørt om overpoch får man et lite innblikk i våpen og stasj her: Share this post Link to post Share on other sites
-Jocke- 83 Report post Posted January 12, 2015 det beror ju på vilken värld, blir det chernarus så sure. Share this post Link to post Share on other sites
Gambler 419 Report post Posted January 12, 2015 Ja blir jo cherno Share this post Link to post Share on other sites
Wheelxflexlex6 245 Report post Posted January 12, 2015 Nei. Setter man spawn count ned så setter man spawn count ned på alt annet også. 1 Share this post Link to post Share on other sites
Gambler 419 Report post Posted January 12, 2015 Iogmed at ting spawner såpass mye så gjør det vel ikke noe om alt settes ned litt? Share this post Link to post Share on other sites
TB-Iceman 240 Report post Posted January 12, 2015 Servern har laber aktivitet og de fleste nye spillerne spiller Overpoch.. Syntes nesten Norway 01 må oppgradere for å sikkre en aktiv server.. 3 Share this post Link to post Share on other sites
Hawkhill 295 Report post Posted January 12, 2015 Så lenge ting blir satt opp skikkelig med priser og sånn og alt virker som det skal..... sure. Burde og ha plotpole system som faktisk fungerer så det er mulig å beholde baser for dem som spiller. Kjenner jeg blir litt lei av wiper. 1 Share this post Link to post Share on other sites
Wheelxflexlex6 245 Report post Posted January 12, 2015 Husker jo hvordan det gikk på NAPF? Etter en laang tid med forberedelser og planlegging endte det bare med en flopp. Synes det blir for intens. Share this post Link to post Share on other sites
humaN 558 Report post Posted January 12, 2015 Husker jo hvordan det gikk på NAPF? Etter en laang tid med forberedelser og planlegging endte det bare med en flopp. Synes det blir for intens. Hver gang vi har prøvd med en overpoch server har 01 epoch fremdeles vært oppe å gått. Dette har gjort at daværende spillere heller vil holde seg i komfort sonen sin å spille der dem veit åssen ting fungerer. Det å starte en helt ny server med 0-10 spillere går ikke. Dette er en gylden mulighet til å få stor pågang og enda flere spillere til å spille hos oss. Målet her er jo å få alle inn på en ny og samme server igjen som vi samtidig mest sannsynlig kommer til å få økt spiller massen betraktelig mye over tid. Overpoch dominerer og med en epoch server tror jeg vi kun vil sitte med ujevne tall. Kan også legge til at første gangen vi prøvde med overpoch chernarus, var det veldig populært den første uken. Men det dabbet mer og mer av. Grunnet MYE bugs og at 01 fremdeles gikk. Share this post Link to post Share on other sites
bshagen 125 Report post Posted January 13, 2015 Åssen er det med bugs i Overpoch kontra Epoch? For en som ikke har spilt Overpoch før så er jeg ambivalent, samme for meg liksom. Share this post Link to post Share on other sites
Kakkis 238 Report post Posted January 13, 2015 Dayz og Epoch handler om så mye mer enn å drepe flest mulig, fortest mulig og på flest ulike måter.. Det fins andre spill som gir den gleden, BF, COD, CS etc... Dayz er det eneste spiller (som jeg spiller) som skiller seg ut. Det handler om samarbeid, vurdering av situasjoner, frykt, tålmodighet, individuelle ferdigheter og kreativitiet når det gjelder bygging... pluss såå mye mer! Og gå over til en Overwatch server vil bety; at folk ikke lengre er redd for å miste gear eller redd for å møte på andre players. 3/4 av mapet kommer ikke være i bruk lengre, da alle vil holde seg i byene hvor det er action og mest folk. Veldig få kommer ville bygge base, for det er jo ikke vits å stikke til basen for å geare seg opp, når man heller kan springe inn i nærmeste hus for å skaffe seg et OP våpen.. Heli, OP biler og OP våpen kommer flyte i gatene, og folk logger på bare for å krige mest mulig før man logger av igjen. Det er ikke alle som er like glade eller gode i PVP spill. Eller så er det de som elsker PVP, men allikevel vil ha muligheten til å spille et annet type spill, med mer ro, mer fokus på taktikk, og frykt for konsekvenser, enn yolo taktikk og bare dreping. Og da er Dayz Epoch det perfekte alternativet. Da foreslår jeg heller en 02 server med Overwatch Chernarus, og gi spillerene et valg. Share this post Link to post Share on other sites
TB-Iceman 240 Report post Posted January 13, 2015 Eller 02 med bare Chernarus og Epoch.. Etter wipe Share this post Link to post Share on other sites
dopehawk 98 Report post Posted January 13, 2015 Flere server er jo prøvd , tror ikke det er brukerbase for 2 stk , mitt forslag hvis det er mulig å gjennomføre er å beholde server innstiling , databaser fra 01 og ikke whipe den . Sette opp en helt fersk server med overpoch og la folk teste den ut , tror at ting blir fikset raskere hvis man bare kjører en server. Hvis det er bare en plage med bugger og andre ting da er det bare å få tilbake normal 01 på kort tid med gammle oppsett og planlegge en større whipe. Da er folk nødt til å teste ut overpoch på en plass og ha i bakhode at man kan hopppe rett tilbake til gammle 01 hvis folk ikke liker hva dem ser. Blir bare en gjentakelse av at folk ikke orker hvis man kjører 2 server , folk er vanedyr. Eller steng av 01 og ha en 02 med overpoch. Eller kjøre en server 2 med rambo mode på , spawne inn ammokasser med alt av våpen og fult av hw og ha en 2 timers cycle der ting blir whipet og bare ha det man har på seg på nytt. Husker en tysk server som hadde det sånn , var action fra første min til siste min. 1 Share this post Link to post Share on other sites
Gromit 27 Report post Posted January 18, 2015 Psychodayz og trenger dere et regelsett som virker så tenk på disse: http://www.firecockgaming.com/index.php?/page/server_rules.html Kortversjonen. Alt er lov med unntak å bygge igjen bygninger der det spawner loot. Skybases må være minimum 1000m over bakken. Glemmer du å låse heli i trade og det blir stjelt? Synd det. Skulle låst det. 1 Share this post Link to post Share on other sites
Svarthauken 2 Report post Posted January 27, 2015 jeg er positiv angående alle de nye tingene som kommer med overpoch, men at en skal kunne gå inn i vanlige hus, og finne de våpnene som han gjør på de youtube videoan, syns jeg blir litt for lettvint. Så om det går ann å skru ned spawnraten på våpen, så trur jeg det kan være til fordel for oss som liker å spille på Epoch, og med tanke på å få inn flere spillere på servern. Den spenningen som er i Epoch nå, når du endelig klarer og finne ting, som ikke spawner så ofte, og den spenningen du får når du møte andre spillere, trur eg kanskje blir borte i en eventuell Overpoch, da som det er skrevet tidligere her at det vil bli mer som en fullblods pvp server, hvor folk ikke lenger "spiller lenge" for å få tak i bra utstyr, men spiller kortere fordi det blir for lettvint å geare seg opp. Det for min del og sette et mål om og bli Hero på servern, gjør jo at man må tenke litt på hva man gjør, og hvordan man opptrer når andre spillere er i nærheten. jeg elsker Epoch som det er nå og håper å kunne fortsette med det samme konseptet i Overpoch, bare med større utvalg av items! Share this post Link to post Share on other sites
Daniel- 1,200 Report post Posted January 29, 2015 OM vi skal gjøre 01 til Overpoch så kommer looten til å være som den er nå, bare at man vil finne nye våpen og kjøretøy også. Man kommer ikke til å finne 12,7 i låver og skur. 1 Share this post Link to post Share on other sites
mrbendiksen 0 Report post Posted January 29, 2015 Herlig! Høres konge ut! Noen sjangs for at man kan beholde baser over wipe? Da mener jeg BARE basene, ikke stuff i.. Share this post Link to post Share on other sites
Senator 466 Report post Posted January 29, 2015 Tanken var vel at alt skal wipes 1. april, om vi går over til Overpoch før den tid skal det ikke påvirke hva som finnes på serveren fra før. Vi ønsker å kjøre en fullstendig wipe for å sørge for god ytelse på serveren, vi ønsker også å gi alle en lik mulighet til å starte fra scratch. Det er bare bare å komme med innspill og meninger, vi er som regel åpen for det meste. 1 Share this post Link to post Share on other sites
mrbendiksen 0 Report post Posted February 3, 2015 Noen sjangs for at vi kan gå over til Overpoch ganske snart for å se om interessen for serveren tar seg opp? Nå er det ivertfall helt sykt lite folk som er der inne føles det som, jeg for min del gidder ivertfall ikke å spille på 01 før det blir flere spillere. Marius Share this post Link to post Share on other sites
Senator 466 Report post Posted February 3, 2015 Ja, vi er klar over problemet. Vi har kommet frem til at Overpoch er noe vi og spillerne ønsker på Norway 01, overgangen vil skje veldig snart. Vi kommer veldig snart til å opprette en ny tråd hvor vi forklarer hva som skal skje og når. Stay tuned! 1 Share this post Link to post Share on other sites
Svarthauken 2 Report post Posted February 17, 2015 Det va mange pålogga i går, mtp at det va mandag ^^, Nokka nytt om Overpoch? Share this post Link to post Share on other sites
Senator 466 Report post Posted February 18, 2015 Vi har hatt en test-server oppe en ukes tid som bare har vært tilgjengelig for oss admins. Vi ønsker at serveren skal fungere optimalt ved lansering, så det har vært viktig for oss å få testet ut alle nye funksjoner og endringene Overwatch gjør med loot-tables. Serveren er snart klar, bare noen små bugs og justeringer som står igjen, følg med i denne tråden for oppdateringer og annen informasjon om overgangen; Share this post Link to post Share on other sites
-Jocke- 83 Report post Posted February 18, 2015 skal dere ikke wipa allt gull etc?..... Share this post Link to post Share on other sites
Senator 466 Report post Posted February 19, 2015 Tanken var vel at alt skal wipes 1. april, om vi går over til Overpoch før den tid skal det ikke påvirke hva som finnes på serveren fra før. Vi ønsker å kjøre en fullstendig wipe for å sørge for god ytelse på serveren, vi ønsker også å gi alle en lik mulighet til å starte fra scratch. Det er bare bare å komme med innspill og meninger, vi er som regel åpen for det meste. Vi har flere ganger sagt at 1. april er neste planlagte wipe på 01. Ideelt sett skulle vi ha kjørt en wipe ved lansering av Overpoch, men vi må ta hensyn til de som spiller aktivt på 01 nå også. Kan ikke bare forskyve en slik frist når vi fortsatt har en del som spiller på 01, spesielt når det er snakk om en total wipe. Dette kan jo som sagt diskuteres og kommer det frem at en wipe er hensiktsmessig for de fleste vil jo dette selvsagt bli gjort. Share this post Link to post Share on other sites