Sign in to follow this  
Multicyber

Things that grind my gears.

Recommended Posts

Eksempel på noe som irriterer meg

"Massedrapsmannen Anders Behring Breivik soner på avdelingen for særlig høyt sikkerhetsnivå i Telemark fengsel, avdeling Skien"

Hvorfor nekter konsekvent samtlige medier å betegne ABB som terrorist? Kan ærlig talt ikke huske sist jeg så en setning i mediene á la "Terroristen Breivik" eller "Terrordømte Breivik". Det er alltid "massedrapsmannen". Fyren er en forbanna terrorist, så hvorfor ikke kalle han det?

Har helt oppriktig møtt folk ETTER 22. juli som har sagt "det er bare spørsmål om tid før det kommer terror til Norge".... DET HAR ALLEREDE VÆRT TERROR FFS!!11 BEGÅTT AV EN BLÅØYD FEMIDOTT MED NAZI-FANTASIER! :angry:

94b1471341ed14b1a2ce71cc4ea8e372.jpg

Fordi media er en bedrift fremfor en objektiv nyhetskilde. De trenger inntekt. Bare se på VG og andre mediehus. Så og si alt er blitt clickbait. "Du vil ikke tro.." her og "Dette endret livet mitt..." der. Språk er blitt fattig. Alt skal overdrives. Ja, det var en video av en dame på motorsykkel som hentet en liten kattunge fra midten av et lyskryss. Hun kurerte ikke kreft. Hun reddet ikke jorden fra aliens. Allikevel har visstnok den videoen endret livet til journalisten radikalt.

Det å kalle en hvit mann for terrorist kan jo ikke skje! God logikk fra mediehusene.

Det samme går forsåvidt for non-profits også hvis dokumentaren Cowspiracy har rett (noe jeg dessverre er redd for den har). Non-profits sloss ikke mot den største årsaken til global oppvarming, utryddelse osv, fordi alle spiser kjøtt og ingen vil høre at det skader planeten. Meeeeen det er et helt annet emne jeg ikke skal gå inn på :D Hvis noen allikevel er interessert:

Jeg så filmen sammen med de to jeg bor med, som begge har blitt veganere etter å ha sett den. Jeg prøvde en liten periode, men det er alt for stress. Har allikevel litt dårlig samvittighet når jeg spiser kjøtt, selvom jeg vet situasjonen ikke er like ille i Norge som i USA.

Den forbanna følsen av å våkne med halsbetennelse LILLEJULAFTEN!!!!!

+ at man da jobber 0900-1800 HURRA legen :(

Når man har fått en 100 % sikker (muntlig) beskjed av sjefen at enten har jeg 100 % jobb etter sommerferien, eller så må jeg flyttes innen kommunen... Så får jeg vite idag at jeg beholder plassen men går ned til 70 % stilling istedet..... FML

At det lages et luftskip som bruker dyrebar helium. For en total waste!

Og er pressen i det hele tatt oppmerksom på det? nope. Den samme pressen som har publisert saker om at vi begynner å gå tom for helium klarer ikke huske det de selv skriver.... Og de babler om at det skal være hundrevis av disse tøvskipene? Kan kysse MR-maskiner og partikkel-fysikk farvel hvis dette får holde på.