Sign in to follow this  
Gambler

pc til max 8k

Recommended Posts

Har klart det store kunst stykket og ta på meg oppdraget med og sette sammen en pc til max 8k.

Kravet var og kunne spille lol på spillbar fps, så jeg tenkte og kanskje legge inn enn litt alreit CPU, så kan gpu oppgraderes seinere.

På komplett har jeg prøvd og få det til, men da bare med i3, i5 knekjører budsjettet.

Jeg vil jo ikke sette i noe i3 med dual core, det er vel som og pisse i motvind?

Noen som har noe gode forslag? :)

Litt problematisk når jeg skal ha den ferdigbygd, orker ikke knote selv, blir bare masse på meg om det skulle skje noe :p

Bare å kjøpe en billig komplett PC eller laptop, koble til ekstern skjerm, tastatur og mus så har han en PC som drar LoL i brukbar FPS. Jeg tipper maks 6k trengs å bli brukt.

Kikka på den med den billigste i5'n, men med bare en ssd på 120gb er jo ikke mye og skryte av.

Edit: skal være stasjonær så det går annet og oppgradere

Edit2: kan ta med i5 og en 500gb hdd, så får han kjøpe ssd seinere.

Satte sammen en ny PC til mormor i går kveld, 5 timer brukte jeg på

• backup av gammle filer
  • spising av middag
  • 30 min lur etter maten
  • stripping av gammelt kabinett (kun CD rom og kortleser sto igjen)
  • montering av nye deler
  • install av windows
  • legge inn gammle filer, install av Firefox, antivirus, flash osv
  • oppsett av mail og overføring av mailene

• Like 3

Satte sammen en ny PC til mormor i går kveld, 5 timer brukte jeg på

• backup av gammle filer
  • spising av middag
  • 30 min lur etter maten
  • stripping av gammelt kabinett (kun CD rom og kortleser sto igjen)
  • montering av nye deler
  • install av windows
  • legge inn gammle filer, install av Firefox, antivirus, flash osv
  • oppsett av mail og overføring av mailene

Men igjen så teller ikke du, du er for pro.

det er fært og si det, men jeg kan ikke selge han det jeg har liggende, etter jeg bytta til nvidia og intel så unner jeg han ikke di amd delene jeg har :p

• Like 1

Hadde en kompis nå som kjøpte brukt på finn.no, SYKT mange som smeller ut PC`r nå rett etter jula pga. blakk, blir ikke brukt etc.

Stygt å si det men det han klarte å få for 7000 Kroner brukt var.... Billig! den var 100% strøken, ikke ett støvfnugg å se.

AMD AM3+ FX-8350

ASUS M5A97 R2.0

Gainward Geforce GTX660TI 2GB

Corsair XMS3 1600 MHz 8GB

inkl. Dell skjerm Samsung SM 27".... :iiiiik: :iiiiik:

Som bonus,Komplett garanti fra 2013... Siden den var bygd der :Congrats:

Så, anbefaler brukt for denne årstiden.

• Like 1

Komplett har ganske fine tilbud på Komplett PC'er.

https://www.komplett.no/k/cl.aspx?bn=10627

Som TB-Iceman sier

F.eks Komplett Gamer Pack - Intel Edition:

Oppgrader fra i3 til Intel Core i5-4690K så koster datamaskinen 8600,- kr. Det er litt over budsjettet ditt, men verdt det imo. Da har du en PC som du kan kjøre andre spill med ganske høye settings og god FPS.

Også VELDIG greit med tre år sende inn garanti dersom noe skal gå galt.

Hvis man har tilstrekkelig med deler og kompetanse til selv å feilsøke og finne ut hva som er feil når PC-en ikke starter så kan det være en del kroner å spare på å bygge selv. Om man ikke har denne kompetansen eller tilgang på deler så er det ikke nødvendigvis en like god idé.

Selv kjøpte jeg ferdigbygd PC for første gang siden 90-tallet i høst, og er egentlig veldig godt fornøyd med det.

Hva med noe sånt?

http://www.prisjakt....l=149411&view=m

Jeg rappa anbefaling til Agentspoon og la til en i5 4690K i stedet for G3268, burde være greit det der? Rett under 8k også. :)

Er det fra èn nettbutikk? Hvis ikke så må man vel legge til frakt fra hver eneste butikk?

Nei, det er det ikke dessverre, det er de beste prisene per komponent. Så bittelitt dyrere blir det, men det gjelder å være litt taktisk når man bestiller, koster en ting 5kr mer i den nettbutikken man allerede har spart 200kr i, så tar man det der pga frakt. :)

Garanti osv er jo kjempekjekt, men komponentene i seg selv kommer også med garanti og reklamasjonsrett, så RMA på et skjermkort f.eks er jo ikke noe problem, i alle fall ikke hos de seriøse aktørene (Les: ikke hos Dustin - synd, de var jo så bra før).

Anyways, spill-PC til 8K er absolutt innen rekkevidde, det er egentlig bare å velge og vrake, det er mange gode alternativer. :)