Sign in to follow this  
humaN

Finner ikke c disk.

Recommended Posts

Heisann.

Akkurat fått en pangstart på nyåret.

Pcn vil ikke starte da den ikke finner c disken der windows ligger.

Har nå prøvd å boote med windows cd og deretter reparere og sjekket kabler samt. Bios. Alt stemmer.

C disken ligger i bios som boot prior og når jeg starter opp pcn uten disken får jeg en melding som forteller meg at "boot device is inaccessible"

Halp??

Mvh. humaN

Fikk akkurat andre formeninger.

Fikk låne en ssd av gambler nå men pcn/bios finner ikke den heller.

Jeg hadde et lignende problem når jeg kjøpte den første ssdn også men husker ikke hva jeg gjorde for å fikse det...

Finner et Windows som egentlig ikke er der på den andre harddisken min. Dette er noe som henger igjen når jeg fikk ny ssd.

Problemet er at ssd min, og gambler sin dukker ikke opp i bios eller når trykker på installer windows.

Det er fordi den gamle bootsektoren din ligger igjen på den gamle disken din antagelig.

Jeg ville prøvd Linux som nevnt over her, om du kunne lagt inn en liten partisjon, bare for å se om du får liv i disken. Den vil også overskrive bootsektoren på din nåværende disk med GRUB. Linux er ofte kjent for å få tak i gamle disker av en eller annen grunn, og jeg gjør også dette når jeg sliter. Kan absolutt virke. Hvis ikke så er det nok som du frykter er jeg redd. Hvilken SSD er det du har?

Du lager en disk akkurat som med Windows, lar PC boote fra CD/DVD-drive og følg anvisningen akkurat som Windows. Like enkelt. :)

Denne liker jeg:

http://www.linuxmint.com/edition.php?id=172

Det fine er at du kan kjøre OS'et fra CD (LIVE-CD) først, så du kan prøve det ut før du faktisk innstallerer! Går litt tregt da, men det funker kjempefint. Så innstallerer du bare akkurat som du ville gjør det ellers.

Btw Hagen. Du sier at vi kan prøve å lage en partisjon på disken, mener du da SSD'n?

If so, så tror ikke jeg det funker. Det er det som er problemet, BIOS osv.. Oppdager og ser ikke at den er koblet i. Hadde den vært i orden sånn sett hadde jo evt. alt funket som det skulle. I verste fall så hadde jeg formatert hele PC'n.

Men sitter her på vippepunktet nå. Vurderer å bare formatere harddisken min på 1 TB, dele den opp og bare bruke den, og heller være online med gaming igjen før sola står opp.

EDIT: Jeg smekka OS inn på HDD'n. Alt funker, CS, dayz, wow etc.. Så jeg er fornøyd. Men hvis dere har noen tips herfra taes det godt i mot. Er nødt til å ha SSD kjenner jeg. :p

Skjedde mens jeg gamet cs på mårran.

Cs! Roten til alt ont!

[MG] Morten

Ja, han har jo spilt sammen med Drolsum en gang. Once a MG, always a MG!

• Like 3