Jump to content
Battlefield.no
Sign in to follow this  
Multicyber

Blåskjermproblem, har kodene.

Recommended Posts

Heisann!!

Etter at jeg re-innstalerte Win7 for en halvannen ukes tid siden begynte jeg å få problemer med blåskjermer.

Hovedsakelig kommer denne, ofte når jeg starter opp nye program/apper/whatevs

WE5jZG1q.jpeg

Men denne kommer også noen ganger. Får den ofte når jeg har startet pc'n på nytt elns..

TEhOVk81.jpeg

Har prøvd å kjørt test på C-disken, men det virket ikke som om det hjalp noe. I have no Idea what to do. Halp. :)

Begynn med minnebrikkene (RAM) og ta ut en og en, og forsøk å gjennskape feilen. Eller... ta ut alle og sett i en etter en for å se hvilken av de som er en kødd.

Som alltid, masse støv i maskinen og for varm maskin kan alltid være noe herk...

Heisann, kjapt oppfølgings spm. Når jeg nå får blåskjerm ( har ikke fiksa) så blir den stående på blåskjermen, den slår seg ikke av og på igjen? hva vil det si? :p

jeg holder på å spare opp til en oppgraderingspakke.

kun win7 du har innstallert?

Prøvd å re-installere win7?

Jeg har også win7. 64bit versjonen. slet med at pc'n hang seg i spill, mens jeg så på filmer og så i nettleser. deretter restartet den seg og jeg fikk blåskjerm.

Det kom opp forskjellige koder hver gang.

Plutselig kom det opp en feilmelding på skrivebordet. Det var directx som hadde skylden.

Jeg hadde innstallert ett spill der det var korrupte filer i directx.

Jeg prøvde å slette, re-innstallere og oppdatere den. MEN problemet med win7 er at directx er interegrert i win7. Er det noe feil med den, så er du fucked.

Jeg måtte re-innstallere windows på nytt.

Dette skjedde 2 ganger. ;(

Prøv å oppdatere directx. Om du får feilmelding der. Install windows på nytt.

Har alltid lurt på om dxdiag, faktisk finner feil, dersom de eksisterer. Prøvd det? :p

Bare jeg som ikke klarer å lese BS-post? BITTEsmå bilder.

Er det en dassrull til venstre i første bilde? :) :) :) Hvorfor har du den ved PCen?

tilfeldig han søler cola eller noe på tastene. Hirr hirr

Det er en tørkerull :p Jeg spiser middag ved dataen, fordi jeg ikke har noe spisebord ^_^ og den dagen her var det kyllingvinger og loff :3

Unnskyldninger :p

Da kjøpte jeg ny ram, og installerte den, og nå får jeg blåskjerm mer hyppig, og tilsynelatende uten grunn....

Når jeg starter opp pc'n igjen, så vil ikke den trådløse tilkoblingen koble seg på, og jeg må ta den ut og inn for at jeg skal få inn nett....

Når jeg formaterte pc'n så fikk jeg en kamerat til å hjelpe meg, og da ble det litt styr inne på ehm.... setup greia... :p Kan det være noe der inne som har fucket det opp? Jeg aner ingenting om det, og han som styrte showet...

Nå etter at jeg byttet ram får jeg fortsatt blåskjerm, men nå slår pc'n seg av vanlig etter å ha fått blåskjerm. Før måtte jeg holde inne på knappen. Har hovedsakelig fått 0007A, og fikk nylig en 000F4 kode. Ting stoppet opp, jeg kunne åpne en ny fane og et program, men det ble blankt, og ting reagerte ikke. Windows slo seg av, så enest steam var igjen, så ble det svart utenom før jeg fikk 000F4 koden på blåskjermen.

Alt jeg gjorde var å surfe på nett og snakke litt på steam.

Har du SSD?

I BIOS/UEFI(Setup):

SATA configuration: AHCI.

Ikke IDE/ATA..

evt. om du har flere og kjører i raid, så er det bare raid config.

Windows må reinstalleres om dette er satt feil.

Om du ikke har SSD: Kjøp SSD.

Har man aldri vært på bios, skal man ikke inn på bios. Alt ble fucka da... :p

Så nå har jeg kjøpt meg en ny ssd, og skal installere win7 på den samt formatere alt annet :p

• Like 1