Sign in to follow this  
Klovnious

Arbeidslei.

Recommended Posts

Takk for positive ord:)

Måtte bare ha et lite 'utbrudd', om man kan kalle det det. Litt mer positiv idag tror jeg. Livet har ikke akkurat smilt til meg i det siste :p

Skal ta begge operasjoner samtidig (tredje operasjon i høyre håndledd), etter jeg har vært på CT scan neste uke.

Desverre er bruddet ganske gale, men gled bedre på plass enn høyre.

:|

• Like 1

Har vært ganske langt nede selv i perioder, spesielt mot slutten av videregående var det en ganske lang periode hvor jeg så og si gjorde ingenting.

Det er få mirakelkurer for å komme seg til topp igjen, men det som funket for meg selv, var å finne en eller annen motivasjon med et mål man kan jobbe mot.

I starten, så er det bra å komme seg litt ut av huset, og finne tak i venner og ikke være så mye alene med seg selv. Senere når kroppen fungerer litt bedre (i ditt tilfelle), så finn en motivasjonskraft, eller mål du kan jobbe mot.

Uansett hvor mørkt det ser ut, så tar det seg vanligvis opp igjen :).

• Like 1

Har da hatt operasjon og delt rom med en kar som hadde en sinnstilstand mens jeg var var i ett morfin helvete. Ikke en gøy uke, men har kommet hjem og slipper gips :)

Er en lang vei tilbake med venstre hånden men er godt å være igang.

Operasjonen i høyre hånd skal tas i juni.

• Like 1

Sliter virkelig med å få tilbake konsentrasjonen til skolearbeidet for elektriker utdanningen. Har fått utsatt eksamen til nov/desember pga operasjon heldigvis.

Er mye som tærer på for tiden, så å si hele slekten sliter med helsen sin, og helsen min er ikke helt 100% heller.

Må også si det er sinnssykt frustrerende å se alle kompisene mine flytte ut, få seg dame, og nye biler mens jeg sitter igjen med et halvt fungerende håndledd som skal opereres for tredje gang nå i juni, og ikke ferdig utdannet (som jeg egentlig skulle ha vært for 2 år siden), og boende hjemme mens boligmarkedet blir enda mer umuligere og komme seg inn på.

Fikk endelig spilt PC igjen etter en god stund med hevelse i venstre arm (WASD armen :p ) Var herlig. Små gleder...

Hei Klovn. Leste meg igjennom posten din her. Blir glad når jeg leser at folk ikke gir opp. Kudos. Håper det går bra med deg fremover. Husk at dette ikke varer evig. Om du ser rundt deg så har alle tider der livet er for jævlig pga sykdom, kjærlighet, jobb eller andre ting. Ingen unntak dessverre.

Det som er litt viktig å huske da, er at det er kun deg selv som kan endre ting. Høres kanskje litt klisje ut men "All change happens within". Det kommer ingen og redder oss fra oss selv.

Håper at du gjennomfører utdanningen din til slutt og at det går bra på eksamen. Det er et mylder av ting du kan gjøre etterpå med den i bunn, men man ser gjerne ikke over horisonten når man er nedfor. Løft blikket litt og se, ikke 6 måneder, men 5 år frem i tid.

Krysser fingrer for deg :)

• Like 2

Selv om det høres litt gamlefar ut å si, så er du enda ung, og det at du venter et par år for å ta utdanning er ingenting i det store og hele. Ikke se på alle andre og sammenlign deg selv med dem, ta det du har, og gjør det du kan ut av det :).

Selv quitta jeg videregående på 3. året, og tok hele 3. året om igjen, med folk som var 3 år yngre enn meg 3 år senere. Så jeg gikk ut av videreågende når jeg var 22 tror jeg det var. Starta utdanning etter videregående på det tidspunktet, og var ikke ferdig utdanna før jeg var 26.

I det store og det hele, så er det litt vanskelig å se at alle andre gjør det ene og det andre, men bare fokuser på hva målet ditt er, og finn små steg du kan gjøre for å komme deg nærmere det målet. Ikke tenk på hele veien dit, men små steg du kan gjøre for å komme deg dit.

Til slutt er du der, med alt ferdig, og du ser at du ikke er noe forskjellig fra alle de andre :)

• Like 1

Takk igjen for gode ord :wub:

Vet ikke egentlig hva jeg skal si lenger... men men, ikke noe vits å surmule, kommer ingenting godt ut av det.

Var hos legen idag og fikk gode nyheter angående venstre hånd, de var veldig fornøyd med hvordan det hadde grodd. Bevegelsen i venstre er betrakelig bedre enn høyre.

Skal bli spennende med operasjonen i høyre hånd neste uke. Den kan gi meg 10-20 grader til som faktisk er enormt mye, når det snakkes om å bøye håndledd bakover, jeg kan nesten ikke gjøre det nå.

Hei, leste igjennom å så litt. Er selv Utdannet som Bore og Vedlikeholds Operatør, har da jobbet for både Maersk Drilling Norge AS og flere operatører i industrien. Selv er jeg are i 22 år og vært i arbeid i 3 år etter fagbrev

Selv står jeg uten arbeid idag pga dårlige tider i nordsjøen, så jeg skal tilbake på skole benken da etter sommerjobb på Torv Industri. noe du kan hive deg rundt på er " videre studiekompetanse for folk med fagbrev " .. det er et år for deg som evt vill gå på UNI. Da som jeg så du prata om gaming/programmering osv. .. værtfall det er da 4 fag over 1 år med 20timer(?) i uken. et fint år du evt kan jobbe å skole samtidig. Kan passe om du er litt arbeidslei og ønsker evt å se deg litt rundt.

Ut ifra mine bestevenner der jeg både har kompiser og veninner som går programmering og gaming linjer. Så er det mye arbeid og nesten alle som har gått ut der ifra med brae karakterer har fått arbeidplasser. Bare nå nylig fikk ene kompisen min som er på 2året på UNI som programerer i Oslo, fikk jobb / sommerjobb i et firma der nede.

Har også hørt at høyspent montør er veldig gøy :) Men ta dine egne valg, følg magefølelsen

Lykke til Videre værtfall, bare å kjøre på. ALT blir bedre når du er ferdig med fagbrevet og er mer erfaren i yrket. DEILIG følelse å se at man hånterer og behersker et fagfelt optimalt :yahoo:

- Scroogy :wub:

• Like 1

:)

Idag, denne dagen, var jeg tilbake i arbeid. Riktig nok tilpasset arbeid, ikke arbeide i høyden osv, og tre dager uken... Selvom gleden blir kortvarig, siden jeg må opereres igjen i Desember (denne gangen er det venstre hånd, pga en sene til langefingen røk) og ikke får arbeidet på en måned eller to.

Godt og være tilbake, og får bare gunne på til jeg har fått fagbrevet og føre livet videre etter det.

• Like 1

Endelig går året mot slutten og det samme gjør de to siste årene med elendigheter.

Hadde idag femte, og siste operasjon i håndleddene, å godt er det. God jul og godt nyttår!!!

YLycCU5.jpg

• Like 3