Sign in to follow this  
Klovnious

Arbeidslei.

Recommended Posts

Hei.

Har i de siste 3 måneder vært sykemeldt pga et knekt, knust, og sprinklet håndledd, arbeidsulykke.

(Det er antatt at håndleddet kommer til å bli nesten 100%)

Jobber som Elektriker-lærling og synes faget er gøyt praktisk og super sosialt.

Men før den arbeidsulykken hadde det vært en liten tanke på om jeg vil bli elektriker.

Etterhvert som jeg lå på sykehuset og det ble klart det måtte til en operasjon nr 2, fikk den lille tanken veldig, veldig mye tid til å vokse seg stor.

Interessen for faget har nådd bunnen føles det ut som. I disse tre måneder, har jeg få fått kunne følgt med på ting som virkelig har fattet interessen min. Data, gaming (spillutvikler kanskje?), og musikk. Jeg spiller også i band, og har gjort det aktivt de siste 5 årene, og tanken på å bli musikklærer, er meget fristende.

Men nå har jeg litt over et år med læretid igjen før eventuell fagprøve. Alle sier jo, ta fagbrevet, kommer godt med. Men jeg har mye teori som må taes igjen, da jeg kun gikk VG1 Elektro (grunnkurs), men når man har så liten interesse som faget, eller når den har falmet så mye som den har gjort på så kort tid, tviler jeg på at jeg kommer til å stå på teori eksamener.

Har også hørt det at man ikke bør sløse vekk tiden når man er ungdom...

Er det noen som har noe råd? Bør jeg bite tennene i sammen og håpe at interessen blomstrer igjen, eller skal jeg prøve meg på noe helt nytt?

Mitt tips er å som alle andre sitt, gjør ferdig el-utdannelsen! Det er veldig bra å ha samt du har alltid noe du kan falle tilbake på. Du er også enda ung og har god tid på å studere :)

• Like 2

Du må nesten forvente at verden virker mørkere og at du mister livslyst når du er skadet. Videre tror jeg de fleste av oss har en jobb som ofte er lite inspirerende. Du vet - det er en grunn til at du blir betalt for å være der.