Sign in to follow this  
Multicyber

mobil til maks 3000?

Recommended Posts

Helluuu.

Ska kjøp me ny mobil, maks 3000. Bruke mest 3g, spæll å spotify, minj vil gjerne kun bruk kamera litt å...

Ska IKKE kjøp nå halvspist eplefaenskap.

Vil ha tips forresten :p Har samsung S2 no, å æ godt fornøyd mæ den :)

Hva er grunnen til at du ikke vil ha Apple? Er det fordi du aldri har prøvd det? Tipper at til ditt bruk så er iPhone helt perfekt, men dessverre litt over budsjettet ditt.

Hva er grunnen til at du ikke vil ha Apple? Er det fordi du aldri har prøvd det? Tipper at til ditt bruk så er iPhone helt perfekt, men dessverre litt over budsjettet ditt.

Liker ikke apple på prinsipp :p Så jævla mange fantards som kjøper det fordi det er APPLE, ikke for det mobilen har å tilby, men på grunn av et halvspist eple på bakkant.

Liker ikke apple på prinsipp :p Så jævla mange fantards som kjøper det fordi det er APPLE, ikke for det mobilen har å tilby, men på grunn av et halvspist eple på bakkant.

What......

Fordelen med apple kontra andre produkter i mine øyne er att de er så himla enkle å bruke og ta i bruk. Airplay er ett eksempel på det. Nå finnes det andre varianter av det samme, men føler att feks DLNA ikke er så stabilt og enkelt å bruke.

Pr idag så går jeg for iphone 5S, Ipad 3rd gen, Apple TV, Denon recievere med airplay støtte i begge musikkanleggene mine og streaming ved hjelp av airplay og spotify. Funker bra til mitt bruk, og det såre enkelt å ta i bruk.

Usikker på hva Iphone 5C koster, men mener de er rimelige nå som 6 er like rundt hjørnet.

Kommer dog aldri til å kjøpe MAC :p

Ja skal ikke si imot Appleprodukter for jeg har aldri hatt det men jeg har samsung og jeg syntes det var veldig enkelt og begynne med så tror per idag at alle mobil telefoner er enkle uansett om det er apple eller android, jeg har selv en Samsung S4 Active og er meget fornøyd med den, dog den er 450,- kroner over multi sin maks pris, men jeg tror at han har råa til og spytte i 450,- mer :p

Du kan kjøpe min Samsung Galaxy 2 for 2 lapper, så kan jeg bruke de 2k + 3k fra egen lomme og kjøpe en S5 :D

Deal?

Si meg en ting folkens.

Jeg sier vell greit fra i posten at jeg ikke er interessert i apple? Så hvorfor begynne å preike om apple og diskutere om det? Jeg er ikke interessert i en apple-samsung krig innpå her, så dersom du sier apple, så kan du si det en annen plass :)

JEG VIL IKKE HA APPLE....

Du kan kjøpe min Samsung Galaxy 2 for 2 lapper, så kan jeg bruke de 2k + 3k fra egen lomme og kjøpe en S5 :D

Deal?

Hehe, har allerede en S2, så ellers takk! ;) Du kan kjøpe min istedet! Bytte deler! Og den koster vell 2000 ny nå? :p

Ja skal ikke si imot Appleprodukter for jeg har aldri hatt det men jeg har samsung og jeg syntes det var veldig enkelt og begynne med så tror per idag at alle mobil telefoner er enkle uansett om det er apple eller android, jeg har selv en Samsung S4 Active og er meget fornøyd med den, dog den er 450,- kroner over multi sin maks pris, men jeg tror at han har råa til og spytte i 450,- mer :p

Jeg har faktisk siklet litt på den! Hvordan er batteriet på den?

Joda batteriet holder et par dager hvis du setter den på strømsparing og skrur av diverse programmer som ikke er nødvendige! :)

Bare tull at Apple er "brukervennlig". Etter å ha erfart iOS på både nettbrett og telefon, kan jeg med rette statere at Android er langt mer brukervennlig, og tilbyr i tillegg større friheter og langt flere og bedre funksjoner. Kan du ha torrents på iPhone? Nei. Kan du ha Widgets på iPhone? Nei. Kan du ha emulatorer (NES, N64, Gameboy, osv.) på iPhone? Nei. Kan du koble iPhonen din til PCen og direkte putte inn filer fra mappen? Nei. Android, derimot, er ikke bare et rutenett av ikoner, har enkel tilpasning av ringetoner, uTorrent, egen filemanager, er ikke låst til iTunes, konsistens i elementære knapper, mer brukervennlighet i sosiale programmer, osv. osv. Når det gjelder iPhone, snakker vi om en telefon som har dårlig kamera i forhold til konkurrentene, har 640P-oppløsning (ikke engang 720P!!!), dårlig hardware og koster 6000-7000,- attpåtil! De ekstra tusenlappene samsvarer med "merket" -- ikke med hva du får.

Den beste telefonen for 3000,- er Nexus 5. Det er en suveren telefon som i tillegg kjører stock android (vanilla android), den raskeste og reneste Android-versjonen. Eneste ulempen med Nexus 5 er at den har litt dårlig batteri, og trenger å lades hver kveld (dette vil dog forandre seg med Android 5.0 nå til høsten, som vil gi 33% bedre batteritid). Men ellers er Nexus-serien en del av Googles egne enheter, og er fantastisk optimalisert og rask i bruk, samtidig som du får ny Android-oppdatering på sekundet. Mitt ett år gamle Nexus 7-nettbrett, som jeg kjøpte for 1700,- (byttet den inn med iPad 4, som jeg betalte 5000,- for), kjører fortsatt superresponsivt og er både glattere og kjappere enn pappas over dobbelt så dyre Galaxy Tab-nettbrett her hjemme. Så du får garantert kvalitet for pengene, når det gjelder ytelse og design. Når du først får hendene dine i karbonfiber-designet til disse enhetene, vil du raskt forelske deg i dem.

Billigste Nexus-telefon: http://www.siba.no/p...us-5-16gb-black

Pris (inkludert frakt): 2689,-

Skjermoppløsning: 1920x1080

PPI: 445

Vekt: 130 g

Kamera: 8 MGP

CPU: Snapdragon 800, 2,25 Ghz

Batterikapasitet: 2300 mAh

Minne: 2GB

Lagring: 16 GB

Anmeldelse:

Den eneste telefonen med tilsvarende spesifikasjoner og pris er Oppo OnePlus One, og den er ikke tilgjengelig i Norge.

Ellers selger jeg min hvite og ulåste Galaxy S4 for en rimelig sum -- eller så kan jeg bytte den mot din S2 (hvis den er ulåst) og en mellomleggspris, hvis du er interessert :)

Om man faktisk bruker smart-funksjonene og har diverse ting som synkroniserer ofte så er det ingen telefoner som holder mer enn én dag. For meg holder aldri min S4 Active i 24 timer (den er som regel så tom at den skrur seg av innen 20 timer), selv om jeg har på strømsparing og skrur av GPS. Det kan dog også ha noe med at jeg har litt dårlige forhold for wifi både hjemme og på jobb, pluss at mobildekningen er ræva i deler av huset hjemme.

S2-en jeg hadde før hadde forresten mye dårligere batteritid enn S4 Active. Den holdt sjelden noe særlig mer enn 12 timer før den skrudde seg av.

• Like 1