Sign in to follow this  
cri74

Battlefield: Hardline utsatt

Recommended Posts

godt å se at det er noen som vet å utsette spille når det ikke er ferdig .

så kanskje vi kan få et spille som fungerer 100% når det kommer ut.

kan forresten ikke huske sist noen utsatte et spill på denne måten.. tror vi må til bake til tidlig 2000 eller noe sånt..

syntes dette er bra og håper det er fler som gjør dette fremover i stede for å slippe noe som ikke fungerer . jeg venter heller 6-9 måneder ekstra på et spille og få noe som virker. i stede for 6-9 måneder med irritasjon og banning.

Det lover bra at de ikke pusher dette spillet ut i all hast. Dette har blitt en typisk EA-greie og er definitivt noe de taper masse på.

Skulle jeg spekulere, så ville jeg si at de gjør dette for å kunne polere Hardline som et sikkelig E-sports-spill. EA har nylig sagt at de ønsker å satse på denne fronten, og at verdens største spill-distributør ikke har en eneste stor E-sport-tittel er faktisk helt sinnsykt. Valve, Blizzard og flere andre har jo fått det til veldig, veldig bra.

Så jeg går ut i fra at EA satser sikkelig på at Hardline skal bli denne gullungen som alle streamer på twitch etc.

[email protected]

Nei, det er det ikke. Dette spillet skulle aldri ha eksistert. Vi snakkker om en mod (ikke rart de ikke ga oss mod-støtte til Frostbite -- da de vil lure til seg ekstra penger med liksomspill som Hardline) til et spill (BF4) som allerede var ment å være "det spillet før burde ha vært". De har prøvd å få folk til å betale 3600,- for BF3 de siste 3 årene (600,- for hvert spill og ytterlige 600,- for premium).

Hvorfor skal man betale for et spill i 2015 som man hadde tilgjengelig i 2011?

Det er morsomt å lese spådommene til kommentarene ovenfor. "Skulle jeg spekulere, så ville jeg si at de gjør dette for å kunne polere [battlefield]". "Så jeg går ut i fra at EA satser sikkelig på at Hardline skal bli denne gullungen som alle streamer på twitch etc." Det er jo repetisjon av de nøyaktig samme kommentarene før Battlefield 4 blei lansert.

For en gangs skyld siden 2009 er det faktisk det nye CoD-spillet, og ikke Battlefield, som ser lovende ut. Jeg trodde aldri jeg skulle se EA og DICE synke lavere enn Activisons CoD med Battlefield-serien, men det har de dessverre gjort.

"EA continues this because the Battlefield franchise is profitable; we as players have taught them that we'll buy anyway, and continue to support games that don't work at launch. To quote terrible daytime television therapy: We've taught EA how to treat us, and this is the result."

Calendar year-to-date, FIFA 14, Titanfall and Battlefield 4 were three of the top five best-selling titles across all platforms in the Western World, the company's earnings report stated in May 2014. Why ship working products when the market says you don't need to do so in order to succeed?"

• Like 1

[email protected]

Nei, det er det ikke. Dette spillet skulle aldri ha eksistert. Vi snakkker om en mod (ikke rart de ikke ga oss mod-støtte til Frostbite -- da de vil lure til seg ekstra penger med liksomspill som Hardline) til et spill (BF4) som allerede var ment å være "det spillet før burde ha vært". De har prøvd å få folk til å betale 3600,- for BF3 de siste 3 årene (600,- for hvert spill og ytterlige 600,- for premium).

Hvorfor skal man betale for et spill i 2015 som man hadde tilgjengelig i 2011?

Det er morsomt å lese spådommene til kommentarene ovenfor. "Skulle jeg spekulere, så ville jeg si at de gjør dette for å kunne polere [battlefield]". "Så jeg går ut i fra at EA satser sikkelig på at Hardline skal bli denne gullungen som alle streamer på twitch etc." Det er jo repetisjon av de nøyaktig samme kommentarene før Battlefield 4 blei lansert.

For en gangs skyld siden 2009 er det faktisk det nye CoD-spillet, og ikke Battlefield, som ser lovende ut. Jeg trodde aldri jeg skulle se EA og DICE synke lavere enn Activisons CoD med Battlefield-serien, men det har de dessverre gjort.

"EA continues this because the Battlefield franchise is profitable; we as players have taught them that we'll buy anyway, and continue to support games that don't work at launch. To quote terrible daytime television therapy: We've taught EA how to treat us, and this is the result."

Calendar year-to-date, FIFA 14, Titanfall and Battlefield 4 were three of the top five best-selling titles across all platforms in the Western World, the company's earnings report stated in May 2014. Why ship working products when the market says you don't need to do so in order to succeed?"

Kunne ikke vært mer enig.

Trur du misforsto meg i sommervarmen.... Det er bra at utviklere utsetter launch av spill til tross for at de er under EA.

Hardline er jeg langt fra imponert over og har ikke spilt BF4 på et halvt år.

Hver eneste oppdatering/patch dem kommer med, så fikser dem noe men ikke alt + at det blir endel nye ting som blir fucka igjen.

Siste oppdatering så fikk jeg mye tregere loading av brett.

Hardline skal ikke kjøpes og dem kommer aldri til å få tilbake spillbarheten som var i BF2.

darkblue? Kødder du? Battlefield 2 var FULL av buggs, er som fiskehistorier de blir bare bedre å bedre.

Hvor har jeg skrevet at BF2 var uten bugs? Jeg nevner SPILLBARHETEN, noe som betyr hvordan det føles å spille som igjen gir glede.

darkblue? Kødder du? Battlefield 2 var FULL av buggs, er som fiskehistorier de blir bare bedre å bedre.

Det han mente var ikke bare bugs, men alt det andre som de nye Battlefield-spillene er preget av. Vi er alle kjent med spill som Arma, DayZ, Project Reality mods og annet som er fulle av bugs og vanskeligheter. Så hva er det som skiller dem fra BF3 og BF4?

Det er vanskelig å angripe selve gameplayet, som jeg personlig mener ikke holder mål (og er for mainstrema-retta), da dette er veldig subjektivt. Dessuten er dette ikke nødvendig med Battlefield 4, som sliter mye så mye annet.

Vi snakke tross alt om et spill som ble annonsert med enorm skuffelse blant fans. Ikke bare ble spillet lansert 2 år etter BF3, men vi fikk senere vite at de hadde startet å utvikle spillet dagen etter lanseringen av BF3 -- da BF3 allerede hadde massevis av problemer og bugs som måtte bli fikset. Og som om det ikke var nok var grafikken praktisk talt det samme. BF4 lignet en "overhaul" av BF3, og det var dette alle forventet: Battlefield-spillet BF3 aldri ga oss.

Og så lanseres BF4: "Spillet sluttet å fungere"-vinduet dukker opp hvert femte minutt. Serveren krasjer når ulike levolution-events aktiveres på flere kart, eller krasjer andre ganger av helt uforklarlige årsaker. Man får "disconnected from EA server" helt tilfeldig og uten mening hele tiden, eller få "An Error was Reported by EA Online" når man prøver å joine en server. Og disse problemene fortsetter flere måneder fremover, og noen eksisterer fortsatt. Og da snakker vi om fullstendig uakseptable problemer som ikke tillater oss å engang SPILLE SPILLET.

Her har du en fin oppsummering av dette:

Så har du de generelle gameplay-problemene. Det var massevis av klager angående netcoden i BF3. Man dukket under beskytning, og blei truffet et halvt sekund etter at man hadde dukket. Dette lovde de selvfølgelig å fikse i lanseringen BF4: i stedet fikk vi en enda verre netcode som gjorde gameplayen fullstendig uspillbart. Det tok dem 6 måneder å ta tak i dette problemet, og selv om det ikke var like dårlig som før, var det fortsatt dårligere enn den i BF3 -- som vi originalt klagde på. Så når cri74 henviser til "netcode update", lar han seg selv villig lure av EA og DICE markedsføringstriks: netcoden ble bedre enn lanseringsdagen, men er fortsatt dårligere enn i BF3 (hvor kjernen til klagemålene om netcode-problemer startet).

Andre gameplay-problemer var/er lyd som forsvinner, ingen hit-reg på kjøretøy, rubberbanding, osv. osv. Noen ble fikset, andre eksisterer fortsatt. Verst av alt er at det for hver nye patch, som skal fikse problemer, dukker opp like mange nye problemer.

Så har man den økonomiske delen: Det er et virkelig slag å trynet å få servert et nytt Battlefield-spill, BF4, som er grafikk- og gameplaymessig det andre spillet. Og det er en ren fornærmelse når dette igjen fortsetter med Battlefield: Hardline, en DLC. Har dere glemt hva CoD-serien ble kritisert for? Å legge til noen scripta events og kalle det "levolution" gjør ikke spillet noe "nyere".

Og som om det ikke var nok: I BF4, som i BF3, ble den første DLCen (i ettertid viste det seg at det var de 2 første), lenge før spillet ble lansert. DLC som originalt skulle ha vært en del av selve spillet, men som selges separat for 120,- ekstra. Jeg vil også legge til at denne DLC-modelene, som begynte med BF3, er en direkte kopi av Activisions DLC-modell til CoD-spillene. Før det fikk man gratis map-packs i BF-spillene, da en av DICE sin underliggende prinsipper var å ikke utelukke spillere fra hverandre med.

Dette prinsippet er såklart fullstendig glemt med "premium"-avtalene, som gir privilegier til medlemmer som går utover normale spillere. Skal du kjøpe deg en DLC, må du vente 2 uker ekstra. Og joiner du en full server og førstmann i køen, som vil du automatisk havne bak 5 nye spillere i køen, hvis de har premium-medlemskap.

Dette fortsetter videre med mikrotransaksjoner: for ytterlige betaling, kan du nå kjøpe deg oppover i level i spillet. Det var knapt et år siden EA lovet å aldri innføre dette i Battlefield-spillen.

Dette er en grov oppsummering av alle problemene som eksisterte i BF4, der jeg har utelukket gameplayen. Og det er gameplayen som er utelukkende den viktigste faktoren som gjør BF2 (og tilsvarende dens modifikasjon Project Reality) overlegent.

Det forklarer seg selv at bare etter et halvt år (mai, 2014), så hadde aktive Battlefield-spillere sunket fra de over 7 millioner som kjøpte spillet til bare 2% (140,000).

• Like 1

Sannheten svir, men en ting er sikkert: det blir mer av denne dritten hvert år i overskuelig fremtid. Denne franchise-modellen kan ikke stoppes, som La_Menthe og darkblue bemerket. Noen av oss vil sette pris på innovasjon i spill som No Mans Sky, kunst i spill som Child of Light og Valiant Hearts, og historien i spill som The Last of Us. La idioter bruke pengene på premiumavtaler, mikrotransaksjoner og pre-order bonuser. La dem klage år etter år når EAs fryktelig billige server-infrastruktur oversvømmes under vekten av 13 år gamle banneutspyttende tenåringer som er sinte over at de hadde "baller til å nerfe HK416" (som "helt klart ikke var OP!"). Selv om man er en die-hard kompetitiv skytespill-entusiast, er det nok av andre gode alternativer på både konsoll og PC. Jeg er ferdig med å klage på CoD, Battlefield og alt annet som uten tvil er drittprodukt dekket i grådighet og innpakket i en boks av antikonsumerisme.

De spillseriene er for lengst døde. La oss bare snakke om hva som er genuint spennende og som ikke allerede råtner på innsiden. Og da mener jeg ikke Bad Company 3 eller Battlefront 3. De er fortsatt produsert av de samme utviklerne -- navnendring gjør ikke et spill bedre.

ISSz1Sz.jpg

• Like 1

Vi må bare innse at folk flest er dumme nok til å kjøpe, spille, se, høre og ete det som er dårlig, da de er et let byte for reklame og har vokst opp hele livet med simple alternativer. BF og CoD tjener i bøtter og spann slik den nye Transformers filmen tjener i bøtter og spann, slik iPhone tjener i bøtter og spann.

Og når Battlefront 3 kommer: tror dere virkelig spillet ikke kommer til å bli blant de bestselgende det året? Og når EA lanserer Battlefront 4 et år senere, eller Battlefront: Hardline -- tror dere ikke de kommer til å selge som bare det?

EA tjener som bare det, og vil gjøre det så lenge nettsted som dette aldri tar opp problemet. Ikke en eneste gang har jeg sett Pressfire eller Gamereactor ta opp den ødeleggende spillkulturen som har blitt avlet fram av Ubisoft og EA. Og ikke en eneste gang har jeg set Battlefield.no lage en artikkel der de faktisk tar opp problemene med Battlefield.

mordor og cadred er sider der slike artikler får komme på trykk :)

Man lever i en verden der casual gaming får mer forfeste og konsoller tar over da det er en mer casual platform. Med mindre man får slike gullkorn som det ser ut til at man får med Star Citizen, på FPS-fronten, er det lite man kan gjøre.

Skal man sitte å spille CS i hele evigheten? Da det er eneste competitive fps-spill som har en større brukerbase WW.

Dette har ingenting med casual å gjøre. Den siste Transformers-filmen, som jeg nevnte, er et perfekt eksempel på en "casual" film. Den er den mest inntjenede filmen så langt i år, men har likevel fått sin fortjente slakt og kritikk av anmeldere.

Hvorfor skal ikke redaktører, journalister og anmeldere gjøre det samme med spill som åpenbart har reelle, seriøse problemer -- spesielt når de er blant de mest solgte? Som jeg nevnte tidligere er gameplayet en subjektiv sak; de problemene jeg valgte å ta opp er alle objektive.

Hvis spillanmeldere har noen som helst kredibilitet, kommer de til å ta opp problemet med copy-paste i Battlefield: Hardline, og forhåpentligvis også alle bugs og serverproblemer (som DICE nesten garantert ikke klarer å komme til å unngå). Tidligere erfaring med anmeldelser av CoD-serien og BF4 har vist at dette aldri skjer, eller at erkjennelsen gjerne forsømmes.

Og foruten CS:GO fins det massevis av andre FPS-spill med god brukerbase som alternativ til BF4: Insurgency, Red Orchestra 2, Arma 3, Team Fortress 2 og Titanfall. Og snart kommer Destiny (til konsoll) og Project Reality 2. Hvis folk spiller BF4 fordi de føler det ikke eksisterer noe annet alternativ, er de rett og slett late og dårlige til å lete.

Edited by Marve_Myklebust82

Guest
You are commenting as a guest. If you have an account, please sign in.
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoticons maximum are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this