Sign in to follow this  
BcK

The Strain

Recommended Posts

Fra tid til annen ser jeg S01E01 og må jo selvfølgelig undersøke hva det er for noe. Man vet jo aldri.

Først så jeg ordet vampyr, og i tidene vi lever i så ble jeg automatisk skeptisk. Så så jeg Guillermo del Toro og ble øyeblikkelig mer interessert. Serien er basert på en bok-trilogi skrevet av del Toro og Chuck Hogan og handler om.. vel, "vampyrer". Men ikke av den typen vi har blitt tvangsforet med i en del år nå. del Toro er litt old school på horror-fronten og det merker man som regel. Han er også fan av Cronenberg noe horror-fans fort vet hva kan bety.

A plane lands at John F. Kennedy International Airport with the lights off and doors sealed. Epidemiologist Dr. Ephraim Goodweather (Corey Stoll) and his team are sent to investigate. On board they find two hundred corpses and four survivors. The situation deteriorates when the bodies begin disappearing from morgues. Goodweather and a small group of helpers find themselves battling to protect not only their own loved ones, but the entire city, from an ancient threat to humanity

Kort sagt, gikk inn i første episoden nå med litt sunn skepsis. Sitter igjen med et smil på kjeften. Dette var lovende. Veldig, veldig lovende. Spesielt en scene (egentlig to, men en spesielt) var bare.... Awesome. Ikke no twinky-vamp love triangle her! :D

Karakterene gjorde også et veldig godt førsteinntrykk. Kul, gammel mann bl.a..

Piloten er også regissert av del Toro.

Anbefales!

Guillermo del Toro: Basically I'm trying to do what I do in my movies which is to show it as a reality' date=' but as a reality that is stylized. It's not like [/font']CSI or The Wire, it's real but it feels a little stylized. But the way the camera work will be is very realistic. We want to keep the camera very documentary even if the look of the show is not. The look of the show is very designed. The style of the camera and the storytelling will be very loose. It will evolve from that feel of reality, and little by little we want to evolve into more stylish, horror feel that requires smoother camera moves, more suspense and atmosphere-driven moments so it will be a mixture. I don't think that mixture has been seen a lot on TV.

Nå begynner det å bli bra må jeg si! Fikk lættis når Bolivar mista snoppen i do :lol:

Ser ut til å bli en digg sommerserie :D

Digger han gamle fyren.

Drama-greiene er ikke helt på topp, men syns horror-delene gjør opp for det. Det visuelle er jo top notch og det er vel rett før "the shit hits the fan" nå :D

Uhm, er ikke bare drama som ikke er på topp.

Men hele plottet er jo vittig hvor dårlig research de har gjort. Eller historien er bra eller grei nok, men er alle detaljene hvordan ting blir gjort på jeg irriterer meg grønn på!

Fks, hva i helvete gjør de 2 i kontroll tårnet nede på tarmac'en ved flyet, og i tillegg er der lenge før alt annet av emergency personell.

Eller alt dette med karantene. Hva i alle dager er vits med Karantene når folk går inn og ut fra det teltet i vanlige klær, samt offrene går inn og ut av sine sluser.

Kisten, jada, vi bare legger den på siden og spretter den opp. Vi aner ikke hva den inneholder da, men beskyttelse? Neida, er bare de andre som trenger det!

De finner en slags form for mark. Ja hva gjør de? INGEN TING! Jeg mener HALLO, her burde hele FEMA vært over hele banen !

Igjen jeg synes sånne serier er kule. Men når det blir så hinnsides tåpelig opplegg der de prøver og være seriøse. Så blir jeg bare oppgitt.

• Like 1

Glemt av at jeg starta tråden :p

Denne serien bare vokser mer og mer på meg. Karakterene "vokser seg til", plottet går fremover, horror-elementene bygger seg opp og jeg ELSKER effektene :D

Badass old dude is badass

En litt trøblete start, men nå elsker jeg denne serien! :D

Den tunge-snabel-greia er så nasty og bad ass

Denne og Defiance er offisielt mine "sommer-serier"