Jump to content
Battlefield.no
Sign in to follow this  
Feite Pål

Inventory slettet etter uberedt wipe på brukere

Recommended Posts

Hei

Jeg har nettopp kommet hjem fra ferie, og er ikke oppdatert med hva som har hendt med både Arma 2 og battlefield sin server. I det jeg fikk en brilliant idee om å bygge en fin base stakk jeg avgårde med 200 gull og en Merlin til Stary Trader for å kjøpe meg litt cinder blocks og mortar.

Jeg fikk omtrent 30 cinder og hadde rundt 1 briefcase igjen da en rød melding kom opp i chatten. Jeg/vi ble fortalt at serveren vil gjøre en update under restart. Da 9 minutter gjenstår av nedtellingen til restart dukker det en annen melding opp: "Server shutting down". Jeg blir kicket fra serveren og den forsvinner fra DayZCommander. Jeg sjekker forumet for hva som har hendt med serveren, og Daniels tråd forteller meg at en bruker wipe ville også forekomme. (Jeg var ikke forberdt på dette idet wipen skjedde).

Når jeg prøver å logge inn på serveren blir jeg kicket ut igjen og bedt om å whiteliste meg selv. Nå er jeg ikke helt 100% sikker på at items er slettet men det er det jeg antar.

Så er det mulig å få tilbake sine ting som er blitt slettet?

Dersom dette er mulig så ta gjerne kontakt med meg enten på mumble eller over steam(nick: tarjeihs).

En merlin ligger parkert midt på trader city i Stary som er låst. Nøkkelen er da antakeligvis borte.

Ingame: [MH] T.J

Steam: tarjeihs eller wratery

Mumble: T.J

:lol:

Heisann, T.J.

Det har ikke vært wipe, men en stor forandring på hvordan dayz launches osv. (OBS, gear på karakteren din er slettet)

Først, oppdater Arma 2 OA til siste versjon (steam gjør nok dette automatisk etter at steam startes).

Deretter må du joine hvilken som helst server du kommer inn på og skriv #beclient guid og registrer guiden din som du gjør den første gangen på brukeren din her på battlefield.no.

Deretter oppdater EPOCH til 1.0.5.1 i dayz commander. Dayz mod må kjøres gjennom Arma 2 OA for øyeblikket, så det du gjør nå er at du starter Arma 2 OA. Når det er startet gå på expansions og huk av EPOCH 1.0.5.1 (kan hende det står 1.0.5, samme mod)

Det kan ta opp til en 10-15min før whitelisten oppdaterer seg. For å finne serveren, nederst på ingame server browseren trykk på remote og skriv inn: 81.166.125.79:20500.

Du skal nå være klar til å spille på serveren igjen.

Grunnen til at du må skrive inn GUID igjen er at dayz moden har hatt en overgang fra gamespy til steam.

Hva som skjer med items du hadde på deg osv.. Vil vi sjekke, det burde ha blitt gitt en god advarsel i forveien at en bruker wipe ville skje.

Mvh

humaN

Battlefield.no

• Like 2

Hei igjen

Takk for et konkret tilbakesvar, human.

Jeg skjønner at selvfølgelig er dette noe alle har fått meg seg, men siden jeg ikke har blitt oppdatert i det siste grunnet bortreist, så er det litt kjipt og miste noe da. ;) Og hadde jeg fått vite om dette hadde saken vært helt annerledes, det forsikrer jeg deg.

Men dersom dere kan ta dette opp for vurdering og tenke på saken ville jeg vært takknemelig. At ett chopper forsvinner med mye verdifullt er kanskje litt drøyt, men alt det andre er jo selvfølgelig noe som ville uansett ha forsvunnet. (Og hvor skal helikoptret mitt ta veien fra traderzone da, hehe :iiiiik:).

Jeg er veldig takknemlig for at du og andre administratorer kommer med fine meldinger i retur og prioriterer spillerene deres!

Ha en fin sommer videre, humaN!

Hei igjen.

Vi skal gjøre vårt beste for at både du og andre får mest spillglede og at slike ting som dette blir rettet opp i fort som mulig. :)

Men jeg lurer bare på en ting. Var du i lufta med merlin, eller står den igjen i Stary?

Mvh

humaN

Battlefield.no