Jump to content
Battlefield.no
Sign in to follow this  
Daniel-

Norway 01 og overgangen fra GameSpy til Steam

Recommended Posts

hvor lang tid tar det fra man legger inn den nye GUIDen før man kommer inn da?

Pleier kun å ta noen minutter.

Merkelige greier, er det mulig å fjerne loadingscreen? Jeg kommer fint inn på andre serevere.

Trikset til hawkhill virket ikke for meg. :(

Det funka for meg når jeg sletta alt i /Dokumenter/Arma 2 og /Dokumenter/Arma 2 other profiles

Nå funker det ikke hos meg heller :( Var innom en gang tidligere i dag og når jeg skulle logge inn nå henger det seg bare :( Tror det er noen instilling på serveren og ikke hos oss brukerne, for det funker på andre servere :(

Funker hos meg nå... virker som det hang seg opp i registeret... regedit... <----- Takk Daniel for tipset :wub:

sletta alt som hadde med Arma II å gjøre.. Samt det som lå om Arma II under Bohemia

Ingen umiddelbar suksess her. Epoch valget i Expansions blir ikke stående, så selv om jeg velger det, så starter OA opp igjen uten expansion. Dette kan jeg gjenta i det uendelige, men Epoch starter ikke og forblir uvalgt etter restart av spillet.

Andre som har opplevd dette? Kan man evt. starte OA med rett Expansion manuelt?

Har samme problemer som Hawk. En "workaround" for å komme seg inn dog er å logge på 1min etter server-restart, dette har funka for meg to ganger...

En annen ting som trolig vil fungere er å bli drept.. Rett etter du logger inn og er stuck på det skjermbildet så må noen drepe deg. Neste gang du logger inn da så vil det valget Male/female dukke opp og denne berger deg fra "Epoch Norway of death"-screenen.

En annen ting som trolig vil fungere er å bli drept.. Rett etter du logger inn og er stuck på det skjermbildet så må noen drepe deg. Neste gang du logger inn da så vil det valget Male/female dukke opp og denne berger deg fra "Epoch Norway of death"-screenen.

Jeg kan bekrefte at dette ikke fungerer, du vil respawne på den gamle karakteren med samme problem.

Det eneste jeg har prøvd som fungerer bra er å alt tabbe eller ctrl alt del rett etter du trykker OK i lobby og forblir ute helt til spillet har lastet ferdig.

Edited by Norzone

Ingen umiddelbar suksess her. Epoch valget i Expansions blir ikke stående, så selv om jeg velger det, så starter OA opp igjen uten expansion. Dette kan jeg gjenta i det uendelige, men Epoch starter ikke og forblir uvalgt etter restart av spillet.

Det kan du.

Høyreklikk OA i steam > Properties > Set launch options og legg inn følgene:

-mod=Hele adressen til epoch folderen

Eksempel: -mod=D:\Steam\steamapps\common\Arma 2 Operation Arrowhead\@dayz_epoch

Du kan også legge til -nosplash for å slippe intro og -world=empty for en tom bakgrunns verden på hoved menyen for raskere lasting.

EDIT: Oops, var liksom meningen at jeg skulle redigere inn dette i den første posten min :p

Edited by Norzone
  • Like 1

Okay, jeg skriver hva jeg har gjort, så kanskje det hjelper andre til å finne en bedre løsning?

Nå starter epoch og jeg kommer inne på serveren, sprang litt rundt i går kveld men når jeg logga inn i dag så blir jeg låst med Battlefield.no startbilde. Jeg kan høre at jeg springer rundt, men startbildet ligger foran..... Flush fungerte ikke..

Til historien, nøyaktig!

Jeg gav opp den installasjonen jeg hadde så jeg slettet følgende.

-Arma II Operation Arrowhead mappa, med alle addons som DayZ, Epoch, JSRS etc. Hele mappa.

-C:\Users\"COMPUTER NAME"\Documents\ArmA 2

-C:\Users\"COMPUTER NAME"\Documents\ArmA 2 Other Profiles\"PROFILNAVN"\Saved Jeg beholdt instillingene på profilen

Lasta ned deretter Arma 2 Operation Arrowhead i steam

Startet Arma 2 og avsluttet

Startet Arma 2 Operation Arrowhead og avsluttet

Lastet ned JSRS med oppskriften under

For å kunne bruke JSRS trenger du følgende:

JSRS 1.5

http://dl.jsrs-studios.com/1.%20JSRS-Studios%20Downloads/JSRS1.5%20SoundMod/JSRS%201.5%20Downloads/Final/JSRS15MOD-FINAL.rar+

hotfix

http://dl.jsrs-studios.com/1.%20JSRS-Studios%20Downloads/JSRS1.5%20SoundMod/JSRS%201.5%20Downloads/Final/JSRS15MOD-HOTFIX-LATESTVERSION.rar

CBA

http://www.armaholic.com/page.php?id=6231

Etter at du har lastet ned filene ovenfor så legger du de til i Operation Arrowhead mappen og følger vanlig metode for å installere modifikasjoner i Arma. Et godt forlsag er at mappene heter f.eks "@JSRS" og "@CBA_CO". Når det er gjort er det bare til å legge til følgende i parameteren: [email protected] [email protected]_CO

Lasted ned Epoch ver. 1.0.5.1 via denne torrenten her http://ccg.launcher.eu/torrents/@DayZ_Epoch1051.zip.torrent

La denne inn i her Program Files (x86)\SteamLibrary\SteamApps\common\Arma 2 Operation Arrowhead

Lasted ned update av arma II http://www.arma2.com/downloads/update/beta/ARMA2_OA_Build_112555.zip

Kjøre denne fila

Laget en kopi av Program Files (x86)\SteamLibrary\SteamApps\common\Arma 2 Operation Arrowhead\Arma2OA.EXE

Deretter erstattet den fila med denne Program Files (x86)\SteamLibrary\SteamApps\common\Arma 2 Operation Arrowhead\Expansion\beta\arma2oa

Startet Arma 2 via steam

Aktiverte Epoch ver. 1.0.5.1

Det starter, virker, uten noe særlig feilmeldinger som jeg noterte meg... men kommer ikke inn på en eneste server.....

I steam, høyreklikket på Arma 2 ---> Properties ----->Local Files ----> Verify Integrity Of Game Cache

I steam, høyreklikket på Arma 2 Operation Arrowhead ---> Properties ----->Local Files ----> Verify Integrity Of Game Cache

Fikk feilmeldinger i hytt å gevær, samt at det kom opp merkelige expansions som jeg ikke kunne få av. f.eks. CO eller CA

Gikk i Regedit (Window Start Meny ----> Skriv i tekstboksen Regedit)

Slettet følgende mapper

HKEY_LOCAK_MACHINE\SOFTWARE\Bohemia Interactive\Arma 2

HKEY_LOCAK_MACHINE\SOFTWARE\Bohemia Interactive studio

Startet opp igjen Arma 2, og avsluttet

Startet opp igjen Arma 2 Operation Arrowhead.

Skjermbilde i Arma 2 viser følgende

Nederste venste hjørne, Logo Av Arma II og Arma II Operation Arrowhead

Nedereste høyre hjørne kan jeg lese version 1.63.125548

Aktivert DayZ Epoch ver. 1.0.5.1 i expension.. eneste jeg aktiverte

Da er følgende expansion avkrysset (Det kommer opp flere etter at DayZ Epoch 1.0.5.1 er aktivert)

Arma 2: British Armed Forces (Lite)

Arma 2: Private Military Company (Lite)

Arma 2

Arma 2: Operation Arrowhead

DayZ Epoch 1.0.5.1

Nederste venste hjørne, Logo Av DayZ Epoch, Arma II og Arma II Operation Arrowhead

Nedereste høyre hjørne kan jeg lese version 1.63.125548, og under 1.0.5.1

Øverste høyre hjørne leser jeg DayZ Epoch 1.0.5.1

Og.... utrolig nok, kom inn på 01 :)

• Like 1

Jeg kan bekrefte at dette ikke fungerer, du vil respawne på den gamle karakteren med samme problem.

Det eneste jeg har prøvd som fungerer bra er å alt tabbe eller ctrl alt del rett etter du trykker OK i lobby og forblir ute helt til spillet har lastet ferdig.

Fungerer hver gang for meg med å logge inn på RS, alt-tab metoden fungerer ikke hos meg..

Det at folk blir stuck på loadinga(timer på f.eks 3-5) er dessverre ikke uvanlig.

Mange folk som prøver å finne på en løsning og ville tro at de finner en i løpet av kort tid.

1.0.5.2 hotfixen kommer også tidlig neste uke tror jeg.

• Like 1

skjer med serveren? Den kommer ikke opp hos meg.

er den nede eller?

samme problem her også.

Skal være oppe å gå den. Må ha nyeste arma og epoch installert og bruke ingame browsern........

Dayz commander funker ikke lengre.

Hvertfall ikke før dem får patcha den til å støtte steam.

Skal være oppe å gå den. Må ha nyeste arma og epoch installert og bruke ingame browsern........

Dayz commander funker ikke lengre.

Hvertfall ikke før dem får patcha den til å støtte steam.

serveren gikk ned i omtrent 2 minutter idet jeg fløy helikopter :hitler:

Loadingscreen låser seg fortsatt :( Når kommer denne fiksen ca?

Det at folk blir stuck på loadinga(timer på f.eks 3-5) er dessverre ikke uvanlig.

Mange folk som prøver å finne på en løsning og ville tro at de finner en i løpet av kort tid.

1.0.5.2 hotfixen kommer også tidlig neste uke tror jeg.

Har du patchet arma til 1.63 og Epoch 1.0.5.1 ?

Du må da bruke ingame browser for å finne servern.

Start Arma2 Operation Arrowhead (ikke betaen). Trykk expansion og huk av for Epoch. Gå på multiplayer og remote.

Tast IP: 81.166.125.79:20500

Har du patchet arma til 1.63 og Epoch 1.0.5.1 ?

Du må da bruke ingame browser for å finne servern.

Start Arma2 Operation Arrowhead (ikke betaen). Trykk expansion og huk av for Epoch. Gå på multiplayer og remote.

Tast IP: 81.166.125.79:20500

Og der fant jeg den - thx :)
  • Like 1

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now
Sign in to follow this  

• Create New...