Jump to content
Battlefield.no
Sign in to follow this  
Multicyber

Opplevelsetipstråden!

Recommended Posts

Heisann! Tenkte vi kunne ha en tråd der vi kunne dele tips for diverse opplevelser, både lokalt og fjernt. :) Det kan gå på ting som plasser med god utsikt, konserter, ferieturer som er billig, prosjekter man kan melde seg på etc. :)

Mitt første bidrag er : http://www.goxplore.no/ . Her kan man melde seg på forskjellige prosjekter i ulike land og jobbe med dyr av forskjellige arter. Jeg skal selv dit i 2015 og jobbe med løver og bo en uke eller to ute i bushen. :)

Får vel bidra med sommerøya elekronika festival. Var en treg start på fredagen men når dagen etter kom. og frits kalkbrænner spillte så ble stevningen sinnsykt bra! Hele sukkerbiten løftet seg og jeg har ikke sett så bra liv der noensinne.

Hvordan kom du på det og hva "koster" det?

Du ser det om du går inn på "priser" :p

For 2 uker koster det ca 14 000, 3 uker 18, 4 uker 23 ish :)

Jeg var med å utviklet nettsiden for Hvitserk, de er norges største på ekspedisjoner og utflukter. De har sinnsykt mange spennende turer rundt om i verden. Selvsagt koster det skjorta, men jeg tror det er veldig verdt det om man er interessert i sånt.

• Like 1

Jeg var med å utviklet nettsiden for Hvitserk, de er norges største på ekspedisjoner og utflukter. De har sinnsykt mange spennende turer rundt om i verden. Selvsagt koster det skjorta, men jeg tror det er veldig verdt det om man er interessert i sånt.

Utrolig pent nettsted må jeg si!

Selv har jeg blitt helt hekta på dykking, selv i indre Oslofjord kan man finne flere fine steder som er spennende å utforske. Men om man skal til de virkelige pene Norske perlene handler det om å komme seg nordover :) Skal på en tur nå rett etter sommeren hvor Sudan og Rødehavet står for tur, skal bo på en båt i en uke hvor dykking og drikking blir fokus, gleder meg utrolig mye. Håper på å få sett hai :D

• Like 2

Leste "Overlevelsestråd" :p

Haha! Du er ikke den eneste :iiiiik:

Yeah, Venom vant denne :p

Jeg blir gjerne med til neste år. Fy faen så rått det ser ut. Jellyyyyyyy

Har vært i tankene lenge og vurderer å gjøre det neste år :p

Jamaica:

Nine Mile, fødested og gravplass for Bob Marley. Man får besøke huset Bob vokste opp i, og i forhold til norsk standard kan det knapt kalles et hus. Er et bittelite murbygg med hele to rom og utendørs kjøkken. Rett utafor er steinen han pleide å hvile hodet på mens han så på "Blue mountain"

Cold ground was my bed last night

And rock was my pillow too

Cold ground was my bed last night

And rock was my pillow too' date=' yeah[/quote']

Man får selvfølgelig besøke graven hans hvor han ligger balsamert i en marmor sarkofag seks fot OVER bakken. Er temmelig spesielt.

Ene guiden der er forøvrig "internett-kjendis"

(steinen jeg snakker om er den farget i rasta)

Man har også

. En foss som renner rett ut på stranden på nordsiden av øya. det er sagt at man blir ti år yngre av å klatre dem. Protip: Lån/lei de gummiskoene de har, steinene er glatte som faen. Og ja, du blir utslitt av den klatringen mot strømmen.

Besøk Appleton Estate, en romprodusent. Man får drikke gratis rom gjennom hele turen og se hvordan

. Man får også smake på alle rom-variantene de lager. Deriblant den EKSTREMT deilige 21 år gamle rommen :wub:

Dra til

og
(det er modern som prøver å hilse på Harry btw :p )

Dra til Kingston, besøk villaen til Bob Marley etter at han tjente penger. Se kulehullene fra atentatforsøket mot han, hør om nabokrangelen han hadde (Crazy Baldheads skrev han etter at naboene klagde på støy). Se "urtehagen" hans osv. :p Er du ekstremt, esktremt, ekstremt heldig kan du faktisk møte på familien. Mange av dem, deriblant Ziggy, Damien og Stephen spiller fra tid til annen musikk i det gamle studioet der.

Hvis du ønsker kan du besøke Trench Town, slummen han vokste opp i i Kingston etter de flyttet fra Nine Mile. Er guidet så helt trygg. Bare ikke finn på å vandre på egenhånd, det vil du raskt angre på. Jamaica er et U-land, de har ingenting. Folk flest er så vennlige at du blir sjokkert, men folk der er faktisk lut fattige og forståelig nok så er "hustler-kulturen" sterk.

Spis jerk pork/jerk chicken, kanskje et måltid med Ackee, salt fish (fra norge ofc) and rice eller mannish water. Besøk botanisk hage i Ocho Rios og si hei til en

eller lek med "
".

Falt pladask for den øya, kunne ramsa opp i det uendelige. Koster ikke all verdens heller, går direkte-fly fra Frankfurt med Condor to ganger i uka til 7k tur-retur utenfor sesong. Opphold blir billigere jo flere man er.

For bilentusiasten, og karen som digget Initial D serien/filmen.

http://initialdrive.7tune.com/

Har utrolig lyst til å dra og gjøre dette, men trenger internasjonalt førerkort, og penger, hehe.

En utrolig tøff bil lineup synes jeg, mange av mine drømmebiler der... Skal en innom Japan, så er dette sikkert verdt å sjekke ut om man har en interesse for 'gamle' sportsklassikere!

Minimums alder på 25 år for menn, og 23 år for kvinner.