Jump to content
Battlefield.no
Sign in to follow this  
Hawkhill

Bedre spillermiljø på DayZ serverne

Recommended Posts

Er jo bare vært klaging fra dere Morten, når dere har fått motstand. Nå som det ikke er noen der til å endevende ansiktene deres, er det sikker kjempe gøy å spille. :D

Dere får nyte det så lenge dere kan.

• Like 1

Det er sant, men jeg snakker om nå de siste par månedene.

Alt sluttet jo med at dere tre ødela alt som var i basen vår når vi var offline.

Du skjønner det at, når vi fra mumble får motgang, blir "rapet" osv.. spyr vi ikke ut kvalme i sidechat og på forumet i flere dager etterpå, det er der den store forskjellen ligger.

Og ja, du, Jocke og Skalka har i bunn og grunn ingenting i denne tråden å gjøre lenger. Siden dere fint brøyt den interne avtalen vi faste har hatt på serveren siden denne posten ble laget.

• Like 2

Rævkjørt med hva da? qtip? Har nå knappt merkes at dere har vært innom så.

Mye mulig det ikke merkes, men hver gang vi har vært innom basene deres har dere jo slutte å spille på serveren. Så enten er det dere som er sutregjengen, ellers har det faktisk satt sine spor at vi har raidet dere. Uansett så har det vært mye triveligere på serveren nå som dere er borte.. så egentlig synes jeg dere skal gi fra dere adminrettigheter og bare holde dere der dere er nå. Win win for alle oss

Slutta faktisk..... hvem har slutta?

Har vi slutta fordi vi har vært en ukes tid på en annen server? Lov å håpe :-)

På 01 blir det jo bare syting om vi går litt amok sammen så.

Alt sluttet jo med at dere tre ødela alt som var i basen vår når vi var offline.

Du skjønner det at, når vi fra mumble får motgang, blir "rapet" osv.. spyr vi ikke ut kvalme i sidechat og på forumet i flere dager etterpå, det er der den store forskjellen ligger.

Og ja, du, Jocke og Skalka har i bunn og grunn ingenting i denne tråden å gjøre lenger. Siden dere fint brøyt den interne avtalen vi faste har hatt på serveren siden denne posten ble laget.

Vi 3 ødela alt mens dere var offline? Hvordan kan du være så sikker på at det er vi 3 om dere var offline?

Vi 3 ødela alt mens dere var offline? Hvordan kan du være så sikker på at det er vi 3 om dere var offline?

Mycket bra fråga.

Så det är alltså bara Jag,Morten,Skalka som har brutit den "interne avtalen" som du så fint kallar det?

dere raida oss först, Derfor tok vi ner era gates, revenge helt enkelt, Dere bröt ju den "interne avtalen" först.

Fick också ett mycket intressant PM av hawkhill för ett tag sen, Komiskt nog är det ju han som har startat denna tråden!

hawkhill_mad.png

• Like 1

Haha! "Om du skal være admin så får du faen begynne å oppføre deg som en også. Makan til dårlig dømmekraft"

"Dere kan forvente et sånnt helvete ingame om det er sånn dere vil holde på"

Mye bra dømmekraft her, mye bra!

Galt med å si rett fra levra på privat melding til en annen admin hva du mener?

Etter Du (Morten), Jocke og Pluto kom tilbake til basen min kun for å kjøre ned stickfence gjerdet jeg hadde satt opp rundt basen min.

Ikke kom her å si at jeg ikke hadde grunn til å bli forbanna og hudflette Jocke på privmelding.

Galt med å si rett fra levra på privat melding til en annen admin hva du mener?

Etter Du (Morten), Jocke og Pluto kom tilbake til basen min kun for å kjøre ned stickfence gjerdet jeg hadde satt opp rundt basen min.

Ikke kom her å si at jeg ikke hadde grunn til å bli forbanna og hudflette Jocke på privmelding.

Ja det var väldigt intressant att du lyckades göra en lista av ALLA som satt i vodniken, mycket mycket intressant! :Congrats:

EDIT:

Det är ju därför guttar boys (pluto,litago,arne,Åge mfl) slutade på servern, För dem förstod att det er helt omöjligt för deg att veta det, så någon form av hjälp användes.

• Like 1

Du motsier jo deg selv i meldingen, det som er poenget mitt. Om admins ikke kan få spille slik de liker å spille må dere jo fikse admins som ikke spiller spillet aktivt, men som fortsatt er såppass aktive at de kan hoppe inn å fikse adminting. Jeg lurer også på hvordan du viste at det var meg Jocke og Pluto som satt i vodniken...vet mye dere, og det er nøyaktig det som skaper dårlig stemning på serveren. Og som Jocke nevnte ovenfor så velger andre spillere å slutte å spille på serveren i stede for å klage å prøve å få deg bedre.... men det er vel min jocke og skalkas feil det også :)

1+1

Aldri lagt skjul på at jeg åpna adminkartet jeg for å sjekke hvem det var.....

Var så jævlig unødvendig og provoserende å se dere kjøre langs hele gjerdet rundt.

Når en admin er med på det så ble jeg enda mer provosert....

Neida er ingenting i reglene som tilsier at du ikke har lov å gjøre det men hva er poenget?

Selve ødeleggelsene på basen dreit jeg i...... De meste av portene og dørene var ødelagt og vehicles sprengt..... Shit happends....

Eneste dårlige dømmekraften jeg hadde i den episoden var å ta igjen med samme mynt i basen deres og sage ned alt av porter og dører, stiger, trapper, tregulv etc og fyllte basen deres med tanktraps og wirefencing.....

Det er jeg lite stolt av, men begeret rant over.

Det er heller ikke et regelbrudd.....tanktraps og wirefencing er ikke indestructable....

Men totalt unødvendig å gjøre som admin..... jeg tok derfor 5 dagers timeout fra servern for å roe gemyttene litt og tok en pause som admin.

Jeg tok og initiativet til å skvære opp med deg morten.

1+1

Så at du "tror" at jeg har raida basen din, gir deg rett til å raide min "offentlige" base, min hemmelige base (som ingen kunne vite var min siden det aldri har vært aktivitet der), og Jocke sine 2 baser?

Høres i bunn og grunn ut som om at det er du som ikke har noe på denne tråden å gjøre, ikke vi.

Var så jævlig unødvendig og provoserende å se dere kjøre langs hele gjerdet rundt.

Neida er ingenting i reglene som tilsier at du ikke har lov å gjøre det men hva er poenget?

Selve ødeleggelsene på basen dreit jeg i...... De meste av portene og dørene var ødelagt og vehicles sprengt..... Shit happends....

Eneste dårlige dømmekraften jeg hadde i den episoden var å ta igjen med samme mynt i basen deres og sage ned alt av porter og dører, stiger, trapper, tregulv etc og fyllte basen deres med tanktraps og wirefencing.....

Det er heller ikke et regelbrudd.....tanktraps og wirefencing er ikke indestructable....

Men totalt unødvendig å gjøre som admin..... jeg tok derfor 5 dagers timeout fra servern for å roe gemyttene litt og tok en pause som admin.

Første gangen jeg hører om adminkartet.. og at du i det heletatt fikk det tilbake er en skandale om dette er sant...

• Like 1

1+1

Så at du "tror" at jeg har raida basen din, gir deg rett til å raide min "offentlige" base, min hemmelige base (som ingen kunne vite var min siden det aldri har vært aktivitet der), og Jocke sine 2 baser?

Høres i bunn og grunn ut som om at det er du som ikke har noe på denne tråden å gjøre, ikke vi.

Første gangen jeg hører om adminkartet.. og at du i det heletatt fikk det tilbake er en skandale om dette er sant...

+1

Men til deg Morten så skal ikke du snakke så høyt om dømmekraft når du presterer å komme med trussler til Herminator for han ga deg en tempban for du nekta å adlyde ordre om å roe deg i sidechat.

Men til deg Morten så skal ikke du snakke så høyt om dømmekraft når du presterer å komme med trussler til Herminator på for han ga deg en tempban for du nekta å adlyde ordre om å roe deg i sidechat.

Jeg har aldri trua Herminator med noen ting. Jeg hoppa inn på ts og spurte om han var fette idiot og om han i det heletatt hadde peiling på hva jeg raga om. Kan ha nevnt at han gjerne kunne brenne for alt jeg brydde meg om i kampens hete.. men har aldri trua noen med noenting

Vart är huvud admins i allt detta?

Det är ju inte så svårt att se att det inte finns mycke förtroende för många av dom admins som finns.

Och med allt bråk som verkar gå långt tillbaka, varför händer inte nånting?

Att kolla bakåt och anklaga varandra iställeför att se framåt och hitta en lösning.................

• Like 5

Er det mulig sier jeg bare... Hele denne tråden burde bare legges ned! OL i drittslenging i fra alle kanter. Burde gå an å snakke litt bedre sammen.

• Like 1

Tror jeg spydde sånn 100 ganger imens jeg leste og scrolla meg nedover i denna topicen.

muricapuke.png

det er ju ikke bra :hmm:

i like this! :lol:

• Like 1

Tror jeg spydde sånn 100 ganger imens jeg leste og scrolla meg nedover i denna topicen.

muricapuke.png

det er ju ikke bra :hmm:

i like this! :lol:

haha nice,Sorry fick blir paint :( Cut/copy :D

• Like 1

Denne tråden har blitt lang og samtidig en bekreftelse på hvor engasjerte DayZ spillet på Norway 01 kan bli. Spillerne investerer timevis av spilletid hver dag, og det er ikke så rart at spillet kan bli personlig. Dessverre er det trist å se at begeret kan bli så fullt at det renner over, til og med når vi prøver å ha en konstruktiv diskusjon for å bedre miljøet på server. Spesielt viktig er dette med tanke på nye spillere, og uten nye spillere så vil også spillet for veteranene bli uinteressant.

Så, for å bruke enda en metafor - vi sitter i samme båt (og ser på at noen driller hull i skroget).

Spillet på Battlefield.no DayZ servere har alltid vært rikt på frihet og spillerne kan nesten alltid gjøre akkurat som de vil, uten at noen blander seg inn. Selvfølgelig har noen handlinger konsekvenser, men det er del av spillet på Norway 01. Den friheten betyr at spillerne får mye av ansvaret for hvordan spillets gang skjer på serveren. Det oppfordres faktisk til å lage grupperinger og sloss mot elementer som er urettferdige. MEN det er et spill :)

Admin gruppen er også spillere, og blir om ikke enda mer engasjert. Bruken av admin-kartet skal kun brukes til å klare opp saker. I denne tråden har admin innrømmet at fristelsen har blitt for stor og at verktøyet har blitt brukt ukritisk. Admin-kartet har blitt fjernet fra verktøy som admins kan bruke, og det er er kun hoved-admin som har det tilgjengelig hvis han mener at det er et behov for å spore bevegelser. Det har også vurdert å fjerne andre verktøy som kan gi en administrator urettferdige fordeler i vanlig spill, hvis fristelsen til å bruke dem er for stor.

Admin gruppen vil omfordeles og Battlefield.no vil forsøke å rekruttere utenfor den største grupperingen, dermed forsøke å spre admin medlemmer bedre slik at de ikke spiller sammen 24/7.

Reaksjonsmønster for admins revurderes (igjen). Dette er en intern diskusjon for admin gruppen og de må felles finne et mål for hvordan de skal oppføre seg. Igjen er det viktig å huske på at admin også er en spiller, men at admin rollen er viktig og kan være med på å sette standarden på hvordan oppførsel og spill som er akseptert.

Side-Chat på server, og om den skal skrues av, er fortsatt under vurdering. Skrues den av så vil spillere være avhengig å rapportere i forumet, selv for mindre tilfeller som kanskje kunne vært løst på server der og da. Skrues den av så vil det samtidig være vanskeligere å "slenge dritt", for å oppnå det samme nivå av "dritt slenging" og sjikanering, så må spillere møtes og være mindre enn 50 meter fra hverandre og bruke stemmen/mikrofon og/eller Direct Chat. Dette kan være et virkemiddel som er både attraktivt og skremmende på samme tid, men det kan også løse konflikter på stedet.

Denne tråden sporet av for lenge siden og den kommer til å bli stengt i løpet av dagen. Vi kan egentlig bare beklage at tiltak ikke har blitt satt igang tidligere.

Om dere har noe konstruktivt og skrive her, så gjør gjerne det.

• Like 12

Guest
This topic is now closed to further replies.
Sign in to follow this  

• Create New...