Hawkhill 295 Report post Posted June 14, 2014 At det er lite folk online om dagen er et typisk sommerfenomen. Folk gjør ofte andre ting enn å sitte inne og svette og game. Samme skjer omtrent med alle online spill at det blir mindre aktivitet om sommern. Folk kommer nok tilbake nog mørket og kulda kommer igjen. 3 Share this post Link to post Share on other sites
aasing 208 Report post Posted June 28, 2014 Det må være som Gambler skriver, her. Det er DayZ detta, usikkermomentet er det som gjør spillet spennende hvis en ikke svarer så håper jeg da dere går ut ifra at han ikke er snill? hvis ikke er dere jo helt blåst Share this post Link to post Share on other sites
Hawkhill 295 Report post Posted June 28, 2014 Men når det er en gjeng på som foretrekker å være friendly og gjøre andre ting enn å jakte på hverandre så ser jeg ikke helt problemet med at vi har denne fredsavtalen. Men om det dukker opp noen på servern som har lyst å krige så er det helt i orden. Skjønner ikke helt problemet med å svare om en er friendly eller ikke. Sier en nei da så er det helt greit. Da får folk begynne å passe ryggen sin. Som jeg og har nevnt tidligere..... synes og det er sabla dårlig gjort dem som sier dem er friendly når vi har denne fredsavtalen og bruker det som en fordel til å drepe andre spillere fordi dem ikke passer seg. 1 Share this post Link to post Share on other sites
Hawkhill 295 Report post Posted August 4, 2014 Hei! Tror det er på tide å børste støvet av denne tråden litt. Jeg har nå fått informasjon om at folk har gjort sabotasje i andre folk sine baser ved å både plassere cinderwalls og gjemt plotpole inni basen. Trodde vi hadde en mutual agreement om å begynne å oppføre oss som folk jeg og ikke gjøre sånne ting. Vil minne om at cinderwalls og metalfloors er indestructable, Så spillere som blir utsatt for sabotasje i basene sine med disse blir fullt ut avhengig av å få hjelp fra admins til å rydde opp. Ved en tidligere annledning ble 2 spillere bannet i en uke for å gjøre dette. Oppfør dere som folk og bruk hodet! Som jeg har nevnt tidligere så er det helt greit å bryte seg inn i andres baser. Men gjør det fordi du vil stjele noe eller drepe noen som er i basen. Gjør så lite skade på basen som overhodet mulig. Stjel det du vil ha og la resten være. Ikke spreng vehicles unødvendig! Hadde du synes det hadde vært gøy om noen hadde mura igjen basen din med cinder? Share this post Link to post Share on other sites
BearH 76 Report post Posted August 5, 2014 Hva med å sette safen sin over plotpole? Problem løst? Share this post Link to post Share on other sites
Gambler 419 Report post Posted August 5, 2014 Må ta ned og sette den opp på nytt hver gang man dauer, kjedelig og tømme og pakke safe hele tida Share this post Link to post Share on other sites
Wheelxflexlex6 245 Report post Posted August 5, 2014 Kjipt for dem som er av typen som dør hele tiden, jeg kan se for meg frustrasjonen 1 Share this post Link to post Share on other sites
Gambler 419 Report post Posted August 5, 2014 Kjipt for dem som er av typen som dør hele tiden, jeg kan se for meg frustrasjonen Oi Oi Oi, det var burn det 1 Share this post Link to post Share on other sites
Senator 466 Report post Posted August 5, 2014 1 stk safe, en 7.62 rifle og en sykkel er alt man trenger Trist at de som liker basebygging ikke får ha dem i fred, skjønner ikke hva man får ut av å raide en base i disse dager. Vil omtrent i alle tilfeller være slik at man bruker mer resurser på å komme seg inn en det man har mulighet for å hente ut. Share this post Link to post Share on other sites
BearH 76 Report post Posted August 5, 2014 Må ta ned og sette den opp på nytt hver gang man dauer, kjedelig og tømme og pakke safe hele tida Ikkeno problem for alle dem som har multiple accounts dah Bare å ha en kar i live hele tiden vel... Share this post Link to post Share on other sites
Feite Pål 5 Report post Posted August 7, 2014 Hei! Tror det er på tide å børste støvet av denne tråden litt. Jeg har nå fått informasjon om at folk har gjort sabotasje i andre folk sine baser ved å både plassere cinderwalls og gjemt plotpole inni basen. Trodde vi hadde en mutual agreement om å begynne å oppføre oss som folk jeg og ikke gjøre sånne ting. Vil minne om at cinderwalls og metalfloors er indestructable, Så spillere som blir utsatt for sabotasje i basene sine med disse blir fullt ut avhengig av å få hjelp fra admins til å rydde opp. Ved en tidligere annledning ble 2 spillere bannet i en uke for å gjøre dette. Oppfør dere som folk og bruk hodet! Som jeg har nevnt tidligere så er det helt greit å bryte seg inn i andres baser. Men gjør det fordi du vil stjele noe eller drepe noen som er i basen. Gjør så lite skade på basen som overhodet mulig. Stjel det du vil ha og la resten være. Ikke spreng vehicles unødvendig! Hadde du synes det hadde vært gøy om noen hadde mura igjen basen din med cinder? Jeg som hadde vært borte i basen og herjet å ødelagt. Uakseptabelt og dumt gjort, jeg beklager på det dypeste. Senere tenkte jeg hvordan jeg ville ha reagert om folk gjør slike ting mot meg, og det var faktisk en av grunnen jeg kom tilbake for "revansj". Det blir dummere og dummere hver gang jeg tenker på at det var altfor drøyt og barnslig. Dersom en ban gjør dere fornøyd er det bare å svinge i banhammeren og hive meg vekk; kan godt forstå frustasjonen til både admins og folket som bodde i basen.Jeg ønsker å ta en prat med folkene som bodde der og admins for å få fortelle at det var min feil og at det ikke vil gjenta seg. Jeg ønsker å si at medspillerne mine ikke skal få noe kritikk for dette, det var jeg som stod bak dette og var utført av meg. Ikke sett skyld på MH fordi en spiller som er umoden gjør noe dumt.. Laget prøver å holde fred i hverdagen, men er nok meg i mesteparten som skaper kaos rundt på serveren. Jeg har nå tatt meg en "pause" fra serveren fordi jeg følte at det jeg hadde gjort var galt, og ville ikke holde meg der på en stund. Jeg la en ulåst vodnik utenfor basen med noe fin loot inni som en unnskyldning, er ikke sikker om eieren fikk den eller ikke. Dersom dere lurer på hvem jeg er så er nicket TJ. [MH] T.J ingame. (Takk for alt så langt, enten om jeg fortsetter eller ikke, 400 timer her har vært veldig fantastisk på serveren). 1 Share this post Link to post Share on other sites
Hawkhill 295 Report post Posted August 7, 2014 Flott at du har innsett at det du gjorde var galt og at du ikke vil gjøre det samme igjen. En ban gjør oss definitivt ikke happy. Det er faktisk noe vi hater å måtte gjøre, men det er nødvendig i visse situasjoner. Ban brukes som et virkemiddel til å få folk til å tenke over sine handlinger og i fremtiden gjøre riktige valg. Denne saken ble jeg først oppmerksom på nå for noen dager siden. Derfor tar jeg dette opp nå for å prøve å få frem at sånne handlinger er ikke ønskelig på serverne. Dette er nå såppass lenge siden det skjedde og du har selv tatt initiativet til å kontakte både admin og baseeiern og lagt alle kortene på bordet og beklaget deg. Jeg ser derfor ikke på det som noen hensikt å gi deg noe ban denne gangen, men dersom lignende tilfeller skjer igjen må du regne med en lengre pause. Det jeg vil få frem med denne tråden er at vi ønsker å skape et godt miljø på serverne og vi kan spille og ha det gøy sammen uten å gjøre det en kan for å ødelegge spillgleden for alle andre. Må kunne gå ann å krige og skyte hverandre i fillebiter uten at det blir dårlig stemning. Så håper jeg at vi som community kan i felleskap gå sammen om å forme miljøet på serverne sånn vi vil ha det. Vis respekt for hverandre, følg regler og ha det gøy sammen..... Prøv å bruke litt sunn fornuft og tenk over dine handlinger. 2 Share this post Link to post Share on other sites
pungspark 17 Report post Posted October 14, 2014 Tänkte passa på att skriva nån rad när nu dom flesta vet att jag varit tillbaka på servern ett tag =) Under veckan som varit har jag under "fake nick" spelat och upplevt att servern varit otroligt vänlig och inte alls så dålig och otrevlig som när jag lämnade. Vilket några spelare även kommeterat att servern va mycke bättre nu än förr. Sen över helgen och så har det ju kommit fram att jag spealr igen och jag upplever att stämningen på server Blivit helt annorlunda både i helhet och speciellt mot mig. Iställe för att sitta och whina i chatten osv som förr tänkte jag då använda detta forum som ni lagt upp. Är tanken att man ska behöva bli totalt bashad både ingame och i chatten varje gång man spelar eller ? Tänker inte namedroppa utan dom som är inblandade vet vilka dom är och kommer troligen kommentera. Ni kan kalla det cry , whine butthurt och vad ni vill , men att ha 10+ spelare mot sig 24/7 och behöva fakenicka för att slippa skiten är väl att gå för långt? Ska också tilläggas att det är fler än jag som klagat dom senaste dagarna. men detta va för min egen del. Jag har slutat spela en gång här och kan lätt göra det igen ... 1 Share this post Link to post Share on other sites
humaN 558 Report post Posted October 14, 2014 Jeg vet at et sted går grensen men i kveld tok jeg et steg over kun for å si akkurat det jeg mener. Det er helt greit det du sa til oss ppp, i hvert fall det jeg så når jeg var på. Var nødt til å logge av, blei bare så irritert. Anyway, jeg vet godt at de jeg spiller med, inkl. meg selv er en stor gruppe. Det du sier at vi kan splitte opp er ikke en dårlig idé for en kveld når vi er såpass mange, men å fyke rundt for å så jakte sine egne, er bare bortkastet tid for min del. Jeg spiller for å spille, ikke bruke kanskje timer på å finne den andre gruppa vi splittet fra. Vi kan også arrangere et sted vi kan møtes å plaffe ned hver andre, men tenker heller det er derfor vi har wasteland, der vi alle kan team'e opp mot en hel server. Jeg og en god del fra mumble har vært innom mange, og da mener jeg MANGE servere der vi har vært i både undertall og undergeared, men allikevel hatt det drit morsomt, skutt hodeskudd og en gang i blant dominert. Vi kan også gjøre som du sier, si takk og farvel, finne en annen server og heller la 01 ligge død for oss. Men det gjør vi ikke, kun fordi Battlefield.no sin DayZ server er unik. Jeg er 100% sikker på at man ikke kan finne en slik server et annet sted, og heller ingen som er såååå mye bedre. Nå vet ikke jeg om det skjedde noe etter at jeg logget av, men jeg lurer bare på, hvorfor teamer du ikke opp med noen P? Du er en såpass erfaren og rutinert spiller at det burde ikke være noe problem. Føler du deg overbemannet, kom heller på mumble og slå av en prat. Vi bryr oss ikke om hvem som sitter å spiller med oss, så lenge en ikke sitter i samme kanal og backstabber. Da blir det konsekvenser. cu ingame Share this post Link to post Share on other sites
pungspark 17 Report post Posted October 14, 2014 Det vi pratade om humaN va bara ett förslag från min sida då många klagade på att ni va så många. "personligen har jag inget imot att ni är många i en grupp kanske mer hur ni använder det mot vissa" Att faktist dela upp er och på så sätt få en mer balanserad server och även ge oss solo spelare en chans att faktist göra lite skada eller få en del av guldet som alla vill ha =) Förstår om det inte är så kul att behöva spela mot sina vänner osv , men som sagt det va bara ett förslag! Jag har valt att spela solo på eran server för att jag gillar en bra utmaning vilket det va till en början. men då jag i nuläge mer eller mindre har hela servern mot mig då jag spelar är det ju omöjligt. Ok menar inte att jag ska speciallbehandlas men tror dom flesta vet att jag får utstå bra mycke mer än nån annan på servern vilket jag tycker börjar gå för långt! Då jag även spelat under annat nick en tid och märkt hur man behandlas totalt annorlunda så känns det ju som mobbning. Share this post Link to post Share on other sites
humaN 558 Report post Posted October 14, 2014 Jaokei. Hva nicket du før? Menne det i kveld var jo egentlig bare noe vi fant på. Drepte kakkis og awd som kom etter oss på nwaf. Gudene veit hvorfor siden det lyste ut at dem viste at det var oss. Og det at vi drepte Jonatan var bare uheldig. Vi har jo inngått en avtale at vi skal la dem være noe i starten, siden dem ikke har spilt her så lenge og jeg kjenner en av dem IRL. Vi lot jo alt ligge så det var jo greit nok gjort av oss. (han hadde en jackal vi siklet på ) Share this post Link to post Share on other sites
Hawkhill 295 Report post Posted October 14, 2014 Kommer nok ALDRI til å bli friendly mot deg igjen...... just as you know. Gjør ikke den feilen flere ganger. Share this post Link to post Share on other sites
pungspark 17 Report post Posted October 14, 2014 Du är sur för att bröderna hittade din bas och beter dig som en idiot ,,,,,, Bra ansikte utåt för en förening! Share this post Link to post Share on other sites
Hawkhill 295 Report post Posted October 14, 2014 Prøvd å behandle deg fair en gang før..... det straffet seg.... Vet bare at du er som en tikkende bombe..... skal liksom være grei helt til du har en dårlig dag og blir skutt en gang for mye. Som spiller, så må du nok finne deg i at jeg ikke har interesse av å være friendly. Men om du trenger adminhjelp til noe så hjelper jeg deg mer enn gjerne. Det er bare å si fra. Share this post Link to post Share on other sites
pungspark 17 Report post Posted October 15, 2014 Du är som en fotbollsdomare som börjat sparka på bollen...... Sparka på Share this post Link to post Share on other sites
Kakkis 238 Report post Posted October 15, 2014 Poenget humaN, er at vi har pratet om hva som kan bedre miljøet og hva som er bra for serveren osv., vi hadde jo et helt forum dedikert til hva vi kan gjøre for å bedre miljøet. Og de siste 3-4 mnd har det vært et meget bra miljø på serveren, nesten ingen dominerte og ingen krangling, ingen store gruperinger, og spillet har vært perfekt jevnt. Mye av grunnen (ikke bare derfor) til at serveren ble så upopulær at den faktisk stengte ned for ca 1 år siden, var jo dominansen til "MG" gjengen, og at folk blei lei av å bli jaktet på med OP heli og vehicles ,jackal, BH, vodnik, hver eneste dag. Og den siste uken, har det føltes som "gode" gamle dager igjen. Kommentarene i går, var aldri ment å antyde at du eller MG er dårlige spillere, selv om mot argumentet ditt, og andres er å antyde med en gang at vi "suger" og derfor vi blir EID.. (alltid et bra argument) Kommentarene var ment som en bekymring, og for å forsøke å få dere som sitter å spiller sammen på mumble, til å forstå at utviklingen er veldig skadene for miljøet på serveren. Kommentaren fra JLAW, når pungspark skrev at "det kan jo ikke være gøy i lengden å dominere en server", hvor han svarte "det kan jo ikke være gøy å være svensk", er det virkelig sånn miljøet skal være? Er jo akkurat disse tingene som ødela serveren for bare 3-4 mnd siden.. Just saying.. Jeg har selv spilt med gjengen på mumble, og det er klart det er gøy, ingen tvil! Og de som spiller der er jo morsomme og greie folk å spille med, men grunnen til at jeg ikke gjør det lengre, er for å hjelpe å jevne ut oddsen litt, og føler at det er en del av mitt ansvar både som admin, og en spiller som har spilt på 01 lenge. Jeg skal ikke nevne dette igjen, og heller bite i det sure eplet neste gang jeg blir skutt ned av et heli, el 2, eller det kommer 5-6 parachuters rett foran meg. Jeg vil bare uttrykke min bekymring, og prøve å forebygge. 2 Share this post Link to post Share on other sites
humaN 558 Report post Posted October 15, 2014 Poenget humaN, er at vi har pratet om hva som kan bedre miljøet og hva som er bra for serveren osv., vi hadde jo et helt forum dedikert til hva vi kan gjøre for å bedre miljøet. Og de siste 3-4 mnd har det vært et meget bra miljø på serveren, nesten ingen dominerte og ingen krangling, ingen store gruperinger, og spillet har vært perfekt jevnt. Mye av grunnen (ikke bare derfor) til at serveren ble så upopulær at den faktisk stengte ned for ca 1 år siden, var jo dominansen til "MG" gjengen, og at folk blei lei av å bli jaktet på med OP heli og vehicles ,jackal, BH, vodnik, hver eneste dag. Og den siste uken, har det føltes som "gode" gamle dager igjen. Kommentarene i går, var aldri ment å antyde at du eller MG er dårlige spillere, selv om mot argumentet ditt, og andres er å antyde med en gang at vi "suger" og derfor vi blir EID.. (alltid et bra argument) Kommentarene var ment som en bekymring, og for å forsøke å få dere som sitter å spiller sammen på mumble, til å forstå at utviklingen er veldig skadene for miljøet på serveren. Kommentaren fra JLAW, når pungspark skrev at "det kan jo ikke være gøy i lengden å dominere en server", hvor han svarte "det kan jo ikke være gøy å være svensk", er det virkelig sånn miljøet skal være blant MG? hver gang noen stiller et åpent spørsmål, så skal svaret være noe spydigt og personlig? Er jo akkurat disse tingene som ødela serveren for bare 3-4 mnd siden.. Just saying.. Jeg har selv spilt med gjengen på mumble, og det er klart det er gøy, ingen tvil! Og de som spiller der er jo morsomme og greie folk å spille med, men grunnen til at jeg ikke gjør det lengre, er for å hjelpe å jevne ut oddsen litt, og føler at det er en del av mitt ansvar både som admin, og en spiller som har spilt på 01 lenge. Jeg skal ikke nevne dette igjen, og heller bite i det sure eplet neste gang jeg blir skutt ned av et heli, el 2, eller det kommer 5-6 parachuters rett foran meg. Jeg vil bare uttrykke min bekymring, og prøve å forebygge. For det første, det er ikke vi som har vært mest på tokt den/de siste uken(e). Dette var vel andre eller tredje kvelden våres, mens jeg vet om noen andre her inne som liker å campe baser til de nystarta og bare være komplette idioter i timevis, flere ganger i uken. Ser jo ut som det har gitt seg, så det er jo håp. Alt det andre der ser jeg bare bort fra. Har ikke tid og gidder ikke bruke krefter på å argumentere. Det som ble sagt er sagt. Anyway. Jeg snakker ikke for noen andre enn meg selv, men forventer du og andre at vi på mumble skal sitte å bygge, gjøre missions og prate pent om hverandre i side chat dag inn og dag ut? Jeg kan se for meg at det sikkert er kjempe gøy for noen, men for andre så er heller ikke det noe morsomt i lengden. Man spiller jo ikke på en stapp full 50/50 server kun for å bygge base, man gjør det for å krige og skyte flest mulig. Nå har ikke vi full server 24/7, men allikevel, jeg skyter først og spør etterpå så oftest som mulig. Dette er DayZ, ikke det tilbakestående altis/takistan life. Share this post Link to post Share on other sites
Kakkis 238 Report post Posted October 15, 2014 Nei, humaN, ingen forventer noen ting som helst fra dere eller noen, det er et spill. Men håper at dere tar erfaringen i bruk, og forstår at det er negativt, og kommer påvirke spillmassen og miljöet.. Vi har jo sett dette før, og hva det gjør med serveren. Skal vi ikke prøve å forebygge at det skjer igjen?? Virker mer som om du ikke bryr deg, og det er vel en ærlig sak det. Forslaget er jo bare at dere kanskje deler dere opp, og ikke bare kriger med hverandre såklart, men jevner spillet mer, og heller lar tilfeldigheten avgjøre om dere møtes i krig eller ikke. Dette behøver ikke utvikle seg til en fientlig diskusjon, med spydige kommentarer og person angrep, men heller som overskriften sier "bedre spillermiljø på dayz serverne". Og heller diskutere og vurdere om dette er bra for serveren? 1 Share this post Link to post Share on other sites
pungspark 17 Report post Posted October 15, 2014 Behandlingen av nya spelare tycker jag är nånting som måste ändras. Att kampa min bas och döda mig sure..... Men varför åka ner dit jag spawnar och sen hoppa fallskärm för att döda mig? "Att admins håller på med sånt är ju bara pinsamt" Hur ser det ut för nya spelare ??? Seriöst som ny spelare på servern då man börjar samla saker och försöker bygga klart nån slags bas känns det ju inte speciellt kul när folk som redan har allt sparkar sönder en vid spawn.... Sett flera som klagat över liknande och det är ju ett problem som får oss nya att lämna och testa nånting trevligare. Share this post Link to post Share on other sites
HeadSpin 115 Report post Posted October 15, 2014 Behandlingen av nya spelare tycker jag är nånting som måste ändras. Att kampa min bas och döda mig sure..... Men varför åka ner dit jag spawnar och sen hoppa fallskärm för att döda mig? "Att admins håller på med sånt är ju bara pinsamt" Hur ser det ut för nya spelare ??? Seriöst som ny spelare på servern då man börjar samla saker och försöker bygga klart nån slags bas känns det ju inte speciellt kul när folk som redan har allt sparkar sönder en vid spawn.... Sett flera som klagat över liknande och det är ju ett problem som får oss nya att lämna och testa nånting trevligare. Unnskyld meg pungspark, greit nok at det lå en spiller og campet og drepte deg nær basen din. Men hvem var det som skaut mot en Merlin over Balota med Pkm etter du hadde respawnet? Hadde du ikke gjort det, hadde du nok vært nærmere basen din igjen. Det handler om valg og du tok ett ved å skyte på en Merlin som er helt ufarlig. Derfor hoppet det noen ut for å ta deg. 1 Share this post Link to post Share on other sites