Fiskervenn 50 Report post Posted June 8, 2014 Morten, de YOLO gutta er noen andre, ingen av dem var på mumble.(mulig noen andre "kjente") Hvordan dem kom seg i human sitt tårn aner jeg ikke, men de prøvde seg på meg også. anyways synes du er veldig rask å trekke konklusjoner og starter å anklager/syter om folk. ang fake nick så burde det være helt likegyldig va folk kaller seg. Sånn egentlig skulle det ikke vært mulig å sett hvem som er online, ikke engang antall spillere. 1 Share this post Link to post Share on other sites
Hawkhill 295 Report post Posted June 8, 2014 Eneste grunnen jeg ser er at du skal kunne dra fordell i kamp med å vite hvem som spiller med hvem. Men når folk blir behandlet bra eller dårlig utifra hva nick en bruker så ser jeg klare fordeler med å være anonym Både anklagelser om admin abuse og mye rart.....for admins får ikke lov å spille som andre. Men hvis miljøet blir bedre på servern enn det som har vært og folk flytter fokuset over på å ha det mest mulig gøy i stedet for å syte og klage og prøve å ødelegge spillopplevelsen for alle andre, så har jeg heller ingen grunn til å fakenicke. Share this post Link to post Share on other sites
Senator 466 Report post Posted June 9, 2014 Folk må få kalle seg hva de vil, ingenting å gjøre med saken. Men syns det er sykt lame hvordan folk ønsker å skjule seg selv med fakenicks. Tragisk og feigt spør du meg. Om du får mye hets på grunn av hva du heter, er det stor sannsynlighet for at du fortjener det. Hovedårsaken til att jeg er imot fakenicking og jeg sier det IGJEN: Er det med å skape tilhørighet, å kjenne hvem du spiller med og mot, og dermed bidra til å skape ett bedre miljø på serveren. Å kjenne igjen folk på serveren må vel være en av de beste grunnsteinene for å bygge ett godt miljø imo. Ord! +1 Share this post Link to post Share on other sites
Hawkhill 295 Report post Posted June 9, 2014 Spiller sammen med MG..... Skal slite for å finne på noe annet. Share this post Link to post Share on other sites
Morten! 35 Report post Posted June 9, 2014 Okey, her kommer det en liten bok med MIN mening på saker og ting. 1. Fakenicking: At folk skal sitte å være cocky bak et fakenick er noe som irriterer meg noe grenseløst. Jeg er ikke i tvil om at YOLO-gutta var MG da de hele dagen var rundt basen til humaN. Hvorfor skulle noen andre plutselig "flytte inn" i noen annes base? De satt til og med å faka dialekt når de skrev bare for å irritere enda mer. 2. Jeg får mye hets for at jeg "accuser" admins for det ene og det andre. Min klage på humaN ble skyvd under en stol, og min klage på hawkhill førte til at han fikk en ban på 7 (?) dager for dårlig oppførsel og abuse (?). En ban som han senere fikk redusert for god oppførsel... ???? wtf var greia med det egentlig? Han var jo banna for dårlig oppførsel fra starten av, og får da redusert straffen for GOD oppførsel? Dette kalles forskjellsbehandling og burde helt klart ikke skje. Når da dette blir nevnt kommer folk med "Men serr hold kjeft a morten, slutt å klag a morten".. Det er jo akkurat dette som gjør at jeg sitter å klager støtt og stadig. Forskjellsbehandling!!! 3. Dere admins FORVENTER at vi skal sitte å respektere dere. Hvorfor i alle dager skal vi sitte å respektere folk med makt som bare flyr rundt å sprer kvalme, ødelegger baser og dikterer hva som er lov og ikke etter eget behov? Folk som vil ha min respekt må fortjene den, og det gjelder nok for flere folk. 4. (Denne kan nok høre til 3'ern) Dette med å ødelegge for andre spillere var noe som ble tatt opp så fort en admin selv ble ramma så det svei litt. Hadde ikke noen ødelagt basen til Hawkhill hadde aldri denne tråden kommet opp i det heletatt. Hvorfor skal det være sånn at så fort det går litt imot for en admin, så blir det liv og læven, men om admin ikke hadde blitt ramma så hadde det bare fortsatt i samme stil?. Senest i dag hadde vi en chase på en admin, som lurte på hvorfor vi fløy rundt han hele tiden og bare var i veien for han? han ville gjerne ta opp krigen, men han ville gjerne legge fra seg byggematerialet først... Get real for f. , det er sånn gamet fungerer. Har du noe vi vil ha så jakter vi på deg. 5. Bare fordi jeg tørr å si hva jeg mener om både admins og andre saker, så blir jeg slakta så fort jeg åpner kjeften om noe som helst. Når det kommer til accusing så er jeg 100% sikker på det finnes admins som ikke klarer å dy seg når de eventuelt er inne å gjør "admingreier", og passer på å ta en sneakpeak på hva andre spillere bedriver tiden med. Ingen nevnt, ingen glemt...... Når det kommer til beskyldninger om adminabuse burde det virkelig bli tatt på alvor og ikke bare bli skyvd under en stol som det har hatt en tendens til å bli. At spillernes klager ikke blir tatt seriøst kan føre til at folk blir misfornøyde og til slutt forlater serveren til en server der de blir tatt på alvor. Jeg prøvde også å prate med hovedadmin på steamchat om klagen min på humaN for en tid tilbake siden. Da svarte han meg ikke å stakk fra gruppechatten uten å si et eneste ord etter 6 timer.. Dette synes jeg var veldig uheldig og dumt. Skal miljøet på serveren bedres må både jeg, admins og andre spillere gjøre seg fortjent til hverandres respekt. Respekt skal ikke deles ut bare fordi en har mer makt en noen andre. Det må finnes klare regler på hva som er lov og ikke lov. At folk stiller opp med realnick burde være et krav synes jeg. Har man registrert seg med en guid burde den låses til et brukernavn. /Mørtz Share this post Link to post Share on other sites
HeadSpin 115 Report post Posted June 9, 2014 Okey, her kommer det en liten bok med MIN mening på saker og ting. 1. Fakenicking: At folk skal sitte å være cocky bak et fakenick er noe som irriterer meg noe grenseløst. Jeg er ikke i tvil om at YOLO-gutta var MG da de hele dagen var rundt basen til humaN. Hvorfor skulle noen andre plutselig "flytte inn" i noen annes base? De satt til og med å faka dialekt når de skrev bare for å irritere enda mer. 2. Jeg får mye hets for at jeg "accuser" admins for det ene og det andre. Min klage på humaN ble skyvd under en stol, og min klage på hawkhill førte til at han fikk en ban på 7 (?) dager for dårlig oppførsel og abuse (?). En ban som han senere fikk redusert for god oppførsel... ???? wtf var greia med det egentlig? Han var jo banna for dårlig oppførsel fra starten av, og får da redusert straffen for GOD oppførsel? Dette kalles forskjellsbehandling og burde helt klart ikke skje. Når da dette blir nevnt kommer folk med "Men serr hold kjeft a morten, slutt å klag a morten".. Det er jo akkurat dette som gjør at jeg sitter å klager støtt og stadig. Forskjellsbehandling!!! 3. Dere admins FORVENTER at vi skal sitte å respektere dere. Hvorfor i alle dager skal vi sitte å respektere folk med makt som bare flyr rundt å sprer kvalme, ødelegger baser og dikterer hva som er lov og ikke etter eget behov? Folk som vil ha min respekt må fortjene den, og det gjelder nok for flere folk. 4. (Denne kan nok høre til 3'ern) Dette med å ødelegge for andre spillere var noe som ble tatt opp så fort en admin selv ble ramma så det svei litt. Hadde ikke noen ødelagt basen til Hawkhill hadde aldri denne tråden kommet opp i det heletatt. Hvorfor skal det være sånn at så fort det går litt imot for en admin, så blir det liv og læven, men om admin ikke hadde blitt ramma så hadde det bare fortsatt i samme stil?. Senest i dag hadde vi en chase på en admin, som lurte på hvorfor vi fløy rundt han hele tiden og bare var i veien for han? han ville gjerne ta opp krigen, men han ville gjerne legge fra seg byggematerialet først... Get real for f. , det er sånn gamet fungerer. Har du noe vi vil ha så jakter vi på deg. 5. Bare fordi jeg tørr å si hva jeg mener om både admins og andre saker, så blir jeg slakta så fort jeg åpner kjeften om noe som helst. Når det kommer til accusing så er jeg 100% sikker på det finnes admins som ikke klarer å dy seg når de eventuelt er inne å gjør "admingreier", og passer på å ta en sneakpeak på hva andre spillere bedriver tiden med. Ingen nevnt, ingen glemt...... Når det kommer til beskyldninger om adminabuse burde det virkelig bli tatt på alvor og ikke bare bli skyvd under en stol som det har hatt en tendens til å bli. At spillernes klager ikke blir tatt seriøst kan føre til at folk blir misfornøyde og til slutt forlater serveren til en server der de blir tatt på alvor. Jeg prøvde også å prate med hovedadmin på steamchat om klagen min på humaN for en tid tilbake siden. Da svarte han meg ikke å stakk fra gruppechatten uten å si et eneste ord etter 6 timer.. Dette synes jeg var veldig uheldig og dumt. Skal miljøet på serveren bedres må både jeg, admins og andre spillere gjøre seg fortjent til hverandres respekt. Respekt skal ikke deles ut bare fordi en har mer makt en noen andre. Det må finnes klare regler på hva som er lov og ikke lov. At folk stiller opp med realnick burde være et krav synes jeg. Har man registrert seg med en guid burde den låses til et brukernavn. /Mørtz Wow Morten... Ser du styrer på enda. Trodde det skulle bli ett bedre miljø her, men du klare det gang på gang å trekke det ned Men har dessverre ikke hatt mulighet å spilt på serverne på en stund. Koselig at folk har begynt med "friendly morning", men da har du ett ansvar selv ang. at folk joiner etter deres avtale og ikke alle spiller som "friendly". Fakenick er HELT opp til spillerens ønske om dem vil være anonym. Da skal ikke spillere lage dårlig stemning i chat ved å henge dem ut for å være den og den personen som du tror det er. Men ha det gøy folkens! btw, det er fint vær ute gutta! Share this post Link to post Share on other sites
Morten! 35 Report post Posted June 9, 2014 Ja HeadSpin, og jeg er ikke overasket over at du tolker det jeg skriver på den måten du gjør heller, uten noen som helst forståelse for hva jeg prøver å komme frem til... *Peker på del 5 i boka mi* Share this post Link to post Share on other sites
Gambler 419 Report post Posted June 9, 2014 Jeg har ikke mye og si på den novella du la ut her Morten, MEN et par ting jeg så når jeg skumleste imellom. 1. At hawk fikk redusert straff føler du er forskjellsbehandling? Jeg trur samtlige som har blitt bannet for et eller annet har fått redusert straff ( utenom di åpenbart klare cheatsa) 2. Du nevner også igjen det med adminabuse, noe du er så sikker på at skjer men har ikke bevis, og selv om du synes vi admins er teite og dumme så må vi nesten ha bevis før handling blir gjort, det har vi alltid praktisert :-) Share this post Link to post Share on other sites
Morten! 35 Report post Posted June 9, 2014 Jeg har ikke mye og si på den novella du la ut her Morten, MEN et par ting jeg så når jeg skumleste imellom. 1. At hawk fikk redusert straff føler du er forskjellsbehandling? Jeg trur samtlige som har blitt bannet for et eller annet har fått redusert straff ( utenom di åpenbart klare cheatsa) 2. Du nevner også igjen det med adminabuse, noe du er så sikker på at skjer men har ikke bevis, og selv om du synes vi admins er teite og dumme så må vi nesten ha bevis før handling blir gjort, det har vi alltid praktisert :-) - 1. Det er klart at en som er banna for dårlig oppførsel ikke skal få redusert straff for god oppførsel. Da kunne bannen fra starten av vært droppa. Jeg viste også god oppførsel etter bannen jeg fikk i samme situasjon. Jeg var inne å beklaget oppførselen min ovenfor Herminator.. uten at noen redusert straff blei utdelt. Forskjellsbehandling etter boka det. 2. Det er nøyaktig derfor jeg mener at disse anklagene skal taes seriøst og sjekkes opp når de kommer. Jeg har null/nada/niks mulighet til å fikse bevis for adminabuse. Dette er noe dere som admins burde klare å spore opp uten problemer om dere legger godviljen til. "Forskjellsbehandling eller diskriminering er et sosialt og politisk fenomen som innebærer at en person eller gruppe av personer særbehandles eller behandles på særskilt vis kun eller hovedsakelig på grunn av gruppetilhørighet eller andre faste personlige egenskaper." Henta rett ut fra wiki! Share this post Link to post Share on other sites
DrolsuM 62 Report post Posted June 9, 2014 Release the kraken! Share this post Link to post Share on other sites
Herminator 67 Report post Posted June 9, 2014 Hadde tenkt å gi faen i det du skreiv Morten, for jeg føler ikke en sånn post passer seg i en tråd der man vil legge fortiden død for å begynne på nytt. Konsekvens utgreiing er en fin ting som du tydeligvis ikke har hørt om. Det går kort ut på att når du gjør noe så får det en konsekvens. Da bør du først finne ut om det du skal til å gjøre får den konsekvensen du ønsker den skal få. Det tror jeg neppe denne posten din får. Okey, her kommer det en liten bok med MIN mening på saker og ting. 1. Fakenicking: At folk skal sitte å være cocky bak et fakenick er noe som irriterer meg noe grenseløst. Jeg er ikke i tvil om at YOLO-gutta var MG da de hele dagen var rundt basen til humaN. Hvorfor skulle noen andre plutselig "flytte inn" i noen annes base? De satt til og med å faka dialekt når de skrev bare for å irritere enda mer. Det har de pr dags dato fullt lov til. Ikke la det att noen benytter falske kallenavn påvirke din mening om de, spill slik du mener er rett så får andre gjøre hva pokker de vil så lenge vi ikke har regler på det. 2. Jeg får mye hets for at jeg "accuser" admins for det ene og det andre. Min klage på humaN ble skyvd under en stol, og min klage på hawkhill førte til at han fikk en ban på 7 (?) dager for dårlig oppførsel og abuse (?). En ban som han senere fikk redusert for god oppførsel... ???? wtf var greia med det egentlig? Han var jo banna for dårlig oppførsel fra starten av, og får da redusert straffen for GOD oppførsel? Dette kalles forskjellsbehandling og burde helt klart ikke skje. Når da dette blir nevnt kommer folk med "Men serr hold kjeft a morten, slutt å klag a morten".. Det er jo akkurat dette som gjør at jeg sitter å klager støtt og stadig. Forskjellsbehandling!!! Ja du slenger ut beskyldninger i øst og vest, og sjelden har du mer enn null og niks grunnlag for å støtte under om påstandene dine. Du har hørt om gutten som ropte ulv ulv? Anbefaler deg neste gang att du bygger en sak på klare beviser, loggfører evt episoder før du igjen slenger rundt deg med beskyldninger. Så vidt meg bekjent så er du "kun" en spiller her på battlefield.no, en spiller som krever enormt med oppmerksomhet fra veldig mange som drifter serverene frivillig på frivillig basis. Kanskje du burde tenke litt mer dugnadsånd selv også å ikke bare slenge eder og galle fra deg nesten kontinuerlig? Din oppførsel tærer på humøret og viljen til oss som faktisk bruker relativt mange timer på admin relaterte ting, som admin møter, samtaler, beviskontrollering, bevis innsamling osv osv. Tenk på hvordan du kan gjøre ting bedre også og ikke bare KREVE! Vedder på att du aldri en gang har bidratt til kronerulling som du finner kontonr til på fremsiden Å spille på serverene våre er gratis, ja, men det er folk som bruker ganske mange timer på å skaffe midlene til å drifte de. 3. Dere admins FORVENTER at vi skal sitte å respektere dere. Hvorfor i alle dager skal vi sitte å respektere folk med makt som bare flyr rundt å sprer kvalme, ødelegger baser og dikterer hva som er lov og ikke etter eget behov? Folk som vil ha min respekt må fortjene den, og det gjelder nok for flere folk. Og hvilke aktive admins er det pr dags dato som driver med slikt? Igjen slenger du ut en beskyldning som du har null og niks bevis for. 4. (Denne kan nok høre til 3'ern) Dette med å ødelegge for andre spillere var noe som ble tatt opp så fort en admin selv ble ramma så det svei litt. Hadde ikke noen ødelagt basen til Hawkhill hadde aldri denne tråden kommet opp i det heletatt. Hvorfor skal det være sånn at så fort det går litt imot for en admin, så blir det liv og læven, men om admin ikke hadde blitt ramma så hadde det bare fortsatt i samme stil?. Senest i dag hadde vi en chase på en admin, som lurte på hvorfor vi fløy rundt han hele tiden og bare var i veien for han? han ville gjerne ta opp krigen, men han ville gjerne legge fra seg byggematerialet først... Get real for f. , det er sånn gamet fungerer. Har du noe vi vil ha så jakter vi på deg. Han har vel like lov til å spørre om tid, som du har til å jakte på han? Igjen, jeg fatter ikke hva du hisser deg sånn opp for. Er det problem med autoriteter du har? For jeg ser særiøst ikke problemet i det hele tatt. Var det noen som nektet dere å jakte på han? 5. Bare fordi jeg tørr å si hva jeg mener om både admins og andre saker, så blir jeg slakta så fort jeg åpner kjeften om noe som helst. Når det kommer til accusing så er jeg 100% sikker på det finnes admins som ikke klarer å dy seg når de eventuelt er inne å gjør "admingreier", og passer på å ta en sneakpeak på hva andre spillere bedriver tiden med. Ingen nevnt, ingen glemt...... Igjen så er du 100% sikker uten å kunne nevne en eneste episode, en eneste hendelse, eller fremlegge ett eneste bevis. Når det kommer til beskyldninger om adminabuse burde det virkelig bli tatt på alvor og ikke bare bli skyvd under en stol som det har hatt en tendens til å bli. At spillernes klager ikke blir tatt seriøst kan føre til at folk blir misfornøyde og til slutt forlater serveren til en server der de blir tatt på alvor. Jeg prøvde også å prate med hovedadmin på steamchat om klagen min på humaN for en tid tilbake siden. Da svarte han meg ikke å stakk fra gruppechatten uten å si et eneste ord etter 6 timer.. Dette synes jeg var veldig uheldig og dumt. Nå kan jeg ikke svare for Daniel her, men slike henvendelser er det nok best du tar via forum så det kan logges, om du ikke vil ta det direkte med Daniel på fora, så kan du sende han en PM slik att han kan ha kontroll på den der. Å gå via steam er en uting i mine øyne, da det kan stå att noen er tilkoblet mens de egentlig ikke er det. Skal miljøet på serveren bedres må både jeg, admins og andre spillere gjøre seg fortjent til hverandres respekt. Respekt skal ikke deles ut bare fordi en har mer makt en noen andre. Det må finnes klare regler på hva som er lov og ikke lov. At folk stiller opp med realnick burde være et krav synes jeg. Har man registrert seg med en guid burde den låses til et brukernavn. /Mørtz Det er din mening angående realnick/fakenick, men som den fantastiske diplomaten du er, så ser du att det er ganske mange som har en annen mening. Og disses mening skal også høres og vurderes selv om du definitivt har den største og høyeste stemmen. Ja det stemmer du kom dagen etter å beklaget oppførselen din. Og det tok jeg også opp i saksbehandlinga di. Men så kommer jeg til poenget mitt i innledninga mi, hva i helvete har denne posten din i denne tråden her å gjøre? Finnes det ett snev av positivitet i det du prøver og formidle? Og jeg forstår igrunn ikke hva du prøver å formidle heller? Att alt er så jævla rævva og alle er uenige med deg? Så spill ett annet sted, ingen som tvinger deg. Å tvinge noen til å spise er mulig, da åpner du kjeften på vedkommende og stapper mat ned i strupen på personen og kniper igjen kjeften til han er nødt til å svelge. Det går an, men å tvinge din mening på folk Morten får du aldri til uansett så høyt du måtte rope. 1 Share this post Link to post Share on other sites
Morten! 35 Report post Posted June 9, 2014 Hadde tenkt å gi faen i det du skreiv Morten, for jeg føler ikke en sånn post passer seg i en tråd der man vil legge fortiden død for å begynne på nytt. Konsekvens utgreiing er en fin ting som du tydeligvis ikke har hørt om. Det går kort ut på att når du gjør noe så får det en konsekvens. Da bør du først finne ut om det du skal til å gjøre får den konsekvensen du ønsker den skal få. Det tror jeg neppe denne posten din får. Okey, her kommer det en liten bok med MIN mening på saker og ting. 1. Fakenicking: At folk skal sitte å være cocky bak et fakenick er noe som irriterer meg noe grenseløst. Jeg er ikke i tvil om at YOLO-gutta var MG da de hele dagen var rundt basen til humaN. Hvorfor skulle noen andre plutselig "flytte inn" i noen annes base? De satt til og med å faka dialekt når de skrev bare for å irritere enda mer. Det har de pr dags dato fullt lov til. Ikke la det att noen benytter falske kallenavn påvirke din mening om de, spill slik du mener er rett så får andre gjøre hva pokker de vil så lenge vi ikke har regler på det. 2. Jeg får mye hets for at jeg "accuser" admins for det ene og det andre. Min klage på humaN ble skyvd under en stol, og min klage på hawkhill førte til at han fikk en ban på 7 (?) dager for dårlig oppførsel og abuse (?). En ban som han senere fikk redusert for god oppførsel... ???? wtf var greia med det egentlig? Han var jo banna for dårlig oppførsel fra starten av, og får da redusert straffen for GOD oppførsel? Dette kalles forskjellsbehandling og burde helt klart ikke skje. Når da dette blir nevnt kommer folk med "Men serr hold kjeft a morten, slutt å klag a morten".. Det er jo akkurat dette som gjør at jeg sitter å klager støtt og stadig. Forskjellsbehandling!!! Ja du slenger ut beskyldninger i øst og vest, og sjelden har du mer enn null og niks grunnlag for å støtte under om påstandene dine. Du har hørt om gutten som ropte ulv ulv? Anbefaler deg neste gang att du bygger en sak på klare beviser, loggfører evt episoder før du igjen slenger rundt deg med beskyldninger. Så vidt meg bekjent så er du "kun" en spiller her på battlefield.no, en spiller som krever enormt med oppmerksomhet fra veldig mange som drifter serverene frivillig på frivillig basis. Kanskje du burde tenke litt mer dugnadsånd selv også å ikke bare slenge eder og galle fra deg nesten kontinuerlig? Din oppførsel tærer på humøret og viljen til oss som faktisk bruker relativt mange timer på admin relaterte ting, som admin møter, samtaler, beviskontrollering, bevis innsamling osv osv. Tenk på hvordan du kan gjøre ting bedre også og ikke bare KREVE! 3. Dere admins FORVENTER at vi skal sitte å respektere dere. Hvorfor i alle dager skal vi sitte å respektere folk med makt som bare flyr rundt å sprer kvalme, ødelegger baser og dikterer hva som er lov og ikke etter eget behov? Folk som vil ha min respekt må fortjene den, og det gjelder nok for flere folk. Og hvilke aktive admins er det pr dags dato som driver med slikt? Igjen slenger du ut en beskyldning som du har null og niks bevis for. 4. (Denne kan nok høre til 3'ern) Dette med å ødelegge for andre spillere var noe som ble tatt opp så fort en admin selv ble ramma så det svei litt. Hadde ikke noen ødelagt basen til Hawkhill hadde aldri denne tråden kommet opp i det heletatt. Hvorfor skal det være sånn at så fort det går litt imot for en admin, så blir det liv og læven, men om admin ikke hadde blitt ramma så hadde det bare fortsatt i samme stil?. Senest i dag hadde vi en chase på en admin, som lurte på hvorfor vi fløy rundt han hele tiden og bare var i veien for han? han ville gjerne ta opp krigen, men han ville gjerne legge fra seg byggematerialet først... Get real for f. , det er sånn gamet fungerer. Har du noe vi vil ha så jakter vi på deg. Han har vel like lov til å spørre om tid, som du har til å jakte på han? Igjen, jeg fatter ikke hva du hisser deg sånn opp for. Er det problem med autoriteter du har? For jeg ser særiøst ikke problemet i det hele tatt. Var det noen som nektet dere å jakte på han? 5. Bare fordi jeg tørr å si hva jeg mener om både admins og andre saker, så blir jeg slakta så fort jeg åpner kjeften om noe som helst. Når det kommer til accusing så er jeg 100% sikker på det finnes admins som ikke klarer å dy seg når de eventuelt er inne å gjør "admingreier", og passer på å ta en sneakpeak på hva andre spillere bedriver tiden med. Ingen nevnt, ingen glemt...... Igjen så er du 100% sikker uten å kunne nevne en eneste episode, en eneste hendelse, eller fremlegge ett eneste bevis. Når det kommer til beskyldninger om adminabuse burde det virkelig bli tatt på alvor og ikke bare bli skyvd under en stol som det har hatt en tendens til å bli. At spillernes klager ikke blir tatt seriøst kan føre til at folk blir misfornøyde og til slutt forlater serveren til en server der de blir tatt på alvor. Jeg prøvde også å prate med hovedadmin på steamchat om klagen min på humaN for en tid tilbake siden. Da svarte han meg ikke å stakk fra gruppechatten uten å si et eneste ord etter 6 timer.. Dette synes jeg var veldig uheldig og dumt. Nå kan jeg ikke svare for Daniel her, men slike henvendelser er det nok best du tar via forum så det kan logges, om du ikke vil ta det direkte med Daniel på fora, så kan du sende han en PM slik att han kan ha kontroll på den der. Å gå via steam er en uting i mine øyne, da det kan stå att noen er tilkoblet mens de egentlig ikke er det. Skal miljøet på serveren bedres må både jeg, admins og andre spillere gjøre seg fortjent til hverandres respekt. Respekt skal ikke deles ut bare fordi en har mer makt en noen andre. Det må finnes klare regler på hva som er lov og ikke lov. At folk stiller opp med realnick burde være et krav synes jeg. Har man registrert seg med en guid burde den låses til et brukernavn. /Mørtz Det er din mening angående realnick/fakenick, men som den fantastiske diplomaten du er, så ser du att det er ganske mange som har en annen mening. Og disses mening skal også høres og vurderes selv om du definitivt har den største og høyeste stemmen. Ja det stemmer du kom dagen etter å beklaget oppførselen din. Og det tok jeg også opp i saksbehandlinga di. 1. Jeg hadde egentlig ikke forventa at dere skulle ta noe av dette på alvor Herm, men jeg kasta det opp iallefall i håp om at dere for en gangs skyld skulle prøve å forstå. For det andre så må man først finne ut hva som gikk til helvete første gangen får man kan rette opp å få det til å fungere igjen 2. Jeg skjønner at vi ikke kan tvinge folk til å spille med realnick. Men det føles som at det blir gjort nå kun for å irritere, som Hawk nevnte over her. 3. Om du tenker deg nøye om så slenger jeg ikke så forferdelig mye beskyldninger som dere skal ha det til. Ja, jeg har klaga på humaN og jeg har klaga på hawkhill for å rasere basen min. Både min hovedbase og min hemmelige base som ingen av MG viste at jeg eide. Derfor er var det naturlig for meg å blande inn adminkart i den klagen også. Resten av det som skjer i sidechat er ofte svar på annet piss som blir slengt frem og tilbake. Det skal ikke BARE jeg ha skit for. Det er ikke så forbanna merkelig at folk ikke "tørr" å si meningen sin når dere admins bare kjører over de som har en annen mening en den dere har. 4. Det var ingen som sa noe som helst i side før han begynte å klage på at vi fulgte etter han. Akkurat denne situasjonen var kanskje dum å ta med, men det var vel litt et hint om at adminsen ofte forventer at alle spillerne skal dra ned buksa hver gang de deltar i spillet. 5. Og jeg vet ikke hvor jævla mange ganger jeg må skrive til dere at jeg ikke har verktøy for å kunne finne bevis for dette. Dere må da snart begynne å skjønne at en vanlig spiller ikke kan fikse bevis på at en admin sitter å benytter seg av verktøyet. Eneste beviset jeg har er at han har ødelagt en base som han i utgangspunktet ikke burde vite at jeg eide. Det er derfor jeg vil at dere admins skal ta slike klager på alvor, så det kanskje kan fiskes opp bevis på sånt og ugresset kan bli luket bort. Og helt til slutt så synes jeg den arrogante måten du svarer meg i en relativt seriøs forumpost bare understreker det jeg har nevnt tidligere. Det handler litt om å kunne se saker fra flere sider. "Adminabuse" betyr ikke nødvendigvis at man har benyttet seg av adminkart. Det kan være feks den gangen da Kakkis trua med å banne meg når vi hadde beef om et chopper oppe i Stary. Eller den gangen Hawkhill kommanderte meg til å legge fra meg en nøkkel jeg hadde loota fra han når jeg tok han mens han var undercover å specca en han trodde hacka. Share this post Link to post Share on other sites
Senator 466 Report post Posted June 9, 2014 Syns Morten tar opp flere emner som er viktige her. Men selvsagt i helt feil tråd. Men jeg mener det er viktig å ta "klagene" til Morten seriøst, selv med et tydeligvis dårlig rykte blant sjefene. At postene oppfattes som "grining" eller "rage" forstår jeg. Og det tror jeg Morten også gjør, men det er viktig å klare å se hva som blir sagt og hva som kan være årsaken til "utbruddene". Trekker ut en ting jeg mener er viktig ifra Morten sitt brev; Vi som vanlige spillere har så langt derifra samme mulighet som admins å gjøre kontroll og bevissamling av folk man mistenker, det eneste man kan gjøre er å rapportere vår mistanke via forum eller annen kanal. Sånn er det bare, det å ikke ha mulighet til å etterforske eller produsere skikkelige beviser selv er en frustrerende følelse. Jeg tror i dette tilfellet at den frustrasjonen har tatt litt overhånd og resultatet blir et innlegg som Morten postet her. Det er en balansegang som er vanskelig, hvor man skal balansere hvordan man skal ta opp slike saker og hvordan man ikke skal overbelaste en stab som kunn bedriver frivillig arbeid for en gratis spillopplevelse for oss alle. Serveren har i disse dager omtrent ikke spillere, vi får se på løsninger på hvordan vi kan gjøre at serveren blir mer attraktiv fremfor andre, for meg nå er det nesten uaktuelt å spille på server hvor det aldri er flere en 15 stk, men jeg liker bf.no sine servere veldig godt og ønsker ikke å finne en annen server hvor jeg kan spille fast. Jeg savner gode og planlagte events 2 Share this post Link to post Share on other sites
Hawkhill 295 Report post Posted June 10, 2014 "Adminabuse" betyr ikke nødvendigvis at man har benyttet seg av adminkart. Det kan være feks den gangen da Kakkis trua med å banne meg når vi hadde beef om et chopper oppe i Stary. Eller den gangen Hawkhill kommanderte meg til å legge fra meg en nøkkel jeg hadde loota fra han når jeg tok han mens han var undercover å specca en han trodde hacka. Du fikk beholde gearet gjorde du ikke? Var nå bare at jeg glemte å legge fra meg nøkkelen før jeg porta meg opp for å samle beviser mot en som juksa. Spurte bare på en pen måte om du kunne hive nøkkelen og jeg forklarte også hvorfor..... hadde ikke blitt noen straffereaksjoner på deg hvis du hadde satt deg på bakbeina og nekta. Og dessuten VISSTE jeg han brukte maphack.... men trengte kun de nødvendige bevisene for å banne han. Fyren ble forresten bannet kort tid etter. Jeg hadde aldri bedt deg om å gjøre det dersom du hadde tatt meg i vanlig kamp. Share this post Link to post Share on other sites
Morten! 35 Report post Posted June 10, 2014 "Adminabuse" betyr ikke nødvendigvis at man har benyttet seg av adminkart. Det kan være feks den gangen da Kakkis trua med å banne meg når vi hadde beef om et chopper oppe i Stary. Eller den gangen Hawkhill kommanderte meg til å legge fra meg en nøkkel jeg hadde loota fra han når jeg tok han mens han var undercover å specca en han trodde hacka. Du fikk beholde gearet gjorde du ikke? Var nå bare at jeg glemte å legge fra meg nøkkelen før jeg porta meg opp for å samle beviser mot en som juksa. Spurte bare på en pen måte om du kunne hive nøkkelen og jeg forklarte også hvorfor..... hadde ikke blitt noen straffereaksjoner på deg hvis du hadde satt deg på bakbeina og nekta. Og dessuten VISSTE jeg han brukte maphack.... men trengte kun de nødvendige bevisene for å banne han. Fyren ble forresten bannet kort tid etter. Jeg hadde aldri bedt deg om å gjøre det dersom du hadde tatt meg i vanlig kamp. At du ba meg pent kan jo diskuteres. Veldig "legg fra deg ellers!" nykker over det hele synes jeg iallefall. Har screenshot på det hele Share this post Link to post Share on other sites
Hawkhill 295 Report post Posted June 10, 2014 Langt derifra...... Har det loggført jeg og så..... 1 Share this post Link to post Share on other sites
Gambler 419 Report post Posted June 10, 2014 utfordrer begge til og legge ut sine "bevis" så får vi se hvem som har rett 1 Share this post Link to post Share on other sites
Hawkhill 295 Report post Posted June 10, 2014 Men hold denne tråden til det den er ment for...... Share this post Link to post Share on other sites
Herminator 67 Report post Posted June 10, 2014 Og så har det som skulle være en positiv tråd blitt en negativ tråd! Takk skal du faen meg ha! Men så kan man jo spørre seg da, om noen vet hvem som var ute å ødela låste helis og lastebil i basen på Cap Golova natt til mandag? Jeg har ihvertfall ikke gjort det mot andre. Bare synd jeg opplever det selv veldig ofte Share this post Link to post Share on other sites
Hawkhill 295 Report post Posted June 10, 2014 Challenge Accepted! (19:52:07) : RCon admin #2: (To Morten) Foreslår du kaster den svarte nøkkelen du loota fra Ramos.... Jeg er undercover.... prøver å få fellende beviser for at en jukser.... gjemte meg inni muren i håp om at du ikke skulle se meg så du kunne løpe videre. (Hawkhill) (19:52:32) : (Side) Morten: you shitting me? (19:53:26) : RCon admin #2: (To Morten) Kan beholde gear du loota fra meg.... men kast nøkkelen er du snill..... ikke si noe om dette i side.... (19:54:59) : RCon admin #2: (To Morten) Kan komme inn på kanal 3 på mumble om det er noe du lurer på. (20:07:49) : RCon admin #3: (To Morten) Føles kansje unfair, men glemte å legge fra meg nøkkelen før jeg porta meg opp. Er ikke deg jeg etterforsker :-) (Hawk) 1 Share this post Link to post Share on other sites
Hawkhill 295 Report post Posted June 10, 2014 Og så har det som skulle være en positiv tråd blitt en negativ tråd! Takk skal du faen meg ha! Men så kan man jo spørre seg da, om noen vet hvem som var ute å ødela låste helis og lastebil i basen på Cap Golova natt til mandag? Jeg har ihvertfall ikke gjort det mot andre. Bare synd jeg opplever det selv veldig ofte Har dessverre ikke peil.... var ikke på før på morrakvisten på mandag. Jeg sprenger kun låste vehicles som står rundtomkring uten tilknyttning til noen base.... Share this post Link to post Share on other sites
-Jocke- 83 Report post Posted June 10, 2014 Challenge Accepted! (19:52:07) : RCon admin #2: (To Morten) Foreslår du kaster den svarte nøkkelen du loota fra Ramos.... Jeg er undercover.... prøver å få fellende beviser for at en jukser.... gjemte meg inni muren i håp om at du ikke skulle se meg så du kunne løpe videre. (Hawkhill) (19:52:32) : (Side) Morten: you shitting me? (19:53:26) : RCon admin #2: (To Morten) Kan beholde gear du loota fra meg.... men kast nøkkelen er du snill..... ikke si noe om dette i side.... (19:54:59) : RCon admin #2: (To Morten) Kan komme inn på kanal 3 på mumble om det er noe du lurer på. (20:07:49) : RCon admin #3: (To Morten) Føles kansje unfair, men glemte å legge fra meg nøkkelen før jeg porta meg opp. Er ikke deg jeg etterforsker :-) (Hawk) När du skriver "Föreslår" så låter det akkurat som du skriver " Kastar den ellers...." Min mening bara Share this post Link to post Share on other sites
Morten! 35 Report post Posted June 10, 2014 Og så har det som skulle være en positiv tråd blitt en negativ tråd! Takk skal du faen meg ha! Men så kan man jo spørre seg da, om noen vet hvem som var ute å ødela låste helis og lastebil i basen på Cap Golova natt til mandag? Jeg har ihvertfall ikke gjort det mot andre. Bare synd jeg opplever det selv veldig ofte Er du i det heletatt sugen på å fikse problemet Herm? Jeg tror ikke at miljøet på serveren kan bli bedre med mindre vi grever frem det som har blitt gjort feil før. At forumtråden er negativ bryr meg ca midt på leggen så legge miljøet på serveren blir bra av det Share this post Link to post Share on other sites
Gromit 27 Report post Posted June 10, 2014 Etter å ha lest denne hotel cæsar tråden så ser jeg at det er bra jeg har blitt single og er på datern. jaggu... Har ikke gått glipp av mye. 2 Share this post Link to post Share on other sites
Plutopilot 10 Report post Posted June 10, 2014 Først av alt. Jeg har ingen løsninger eller forslag på utfordringene. Bare noen betraktninger. Etter å ha spilt på 01 et par måneder og lest igjennom tråden er det et par ting som slår meg. Her finnes ingen engler. Personlig tror at alle har sine svin på skogen, lik på loftet eller spissfindige fremstillinger av virkeligheten som gavner en selv best. Det er mange grupperinger og spillestiler her. Noen som er snille som lam på dagen og som fremstår som rasshøl og drittsekker på kvelden/natta. Noen som bare surrer med sitt eget. Noen bygger imens andre er ute med pvp-radar’n på. Noen er vennlige, noen ikke.. osv osv.. Adminstratorer er helt nødvendig. Det er nok alle enige om. Utfordringen og kimen til mye bråk og støy er at admins har tilgang til adminkart/admintools. Det vil derfor alltid kunne stilles spørsmål rundt vedkommende admins integritet, når denne spiller sammen med en gruppering. Dette er ikke til å komme utenom. Så er det kommunikasjon ingame og på mumble/ts. Jeg vet jo at folk er superengasjerte i et spill som er sykt vanedannende, krevende og der tapet kan bli stort osv. Jeg sitter likevel inne med en følelse av at nokså mange av dere faktisk er voksne mennesker… Fra tid til annen må det derfor kunne gå an å utrykke seg noe mer taktfullt og diplomatisk enn hva som ofte er tilfelle. Om ikke – ta en timeout. Det er sjelden lurt å skrive, rope eller gjøre noe som helst annet – i affekt. Viljen til endring? Tja kanskje det, men personlig tror at det starter med deg. Ingen nevnt – ingen glemt. 6 Share this post Link to post Share on other sites