Jump to content
Battlefield.no
Sign in to follow this  
Hawkhill

Bedre spillermiljø på DayZ serverne

Recommended Posts

Pleier å være "friendly morning", men nå er jo klokka masse.

Men hvis det ble spurt i chat om folk var friendly og ALLE var med på det, er jo det bare patetisk imo.

Cobra_Killer, Ed Gein og humaN er supre amabasdører for å få det til å bli mer friendly på servern.

Driter da i hva klokka er humaN. Er det 5 stk på servern og det er calla friendly så er det jo veldig douche å begynne å skyte. Vi skreiv til og med etter at han hadde drept oss at det var friendly "morning". Han hadde allerede da kunne gitt faen og løpt vekk derifra uten å ta en drit.

Skal også sies at vi satt å skreiv i sidechannel med Thee_Rathex, for han skulle komme å gi oss toolbox så vi kunne ta bort all Wire Fencing som Hawkhill hadde plassert i basen. Allerede da burde jo denne "Daniel" ha tatt hintet om at det var friendly. Dette handler kun om å douche seg og ingenting anna

Skal også sies at vi satt å skreiv i sidechannel med Thee_Rathex, for han skulle komme å gi oss toolbox så vi kunne ta bort all Wire Fencing som Hawkhill hadde plassert i basen. Allerede da burde jo denne "Daniel" ha tatt hintet om at det var friendly. Dette handler kun om å douche seg og ingenting anna

Det er dårlig gjort, ja. :/

Men han nevnte jo at han ikke hadde vært på før det ble sagt noe? Jeg mener at hvis dere skal ha serverwide fred, burde dere forsikre dere om at alle er med på det. Med en gang en ny kar logger på så spør han, ikke kom med toxic chat i etterkant fordi dere oppga posisjoner og ble drept.

Eller så kan jo han nye som ser at vi har friendly morning bare skrive at han ikke er friendly? Snakk om sunt fornuft her

• Like 1

aasingen er ihvertfall med når det er friendly morning :)

meh.ro3962.jpg

• Like 2

Bør ikke være et krav at folk skal være friendly. Har folk lyst å ha pvp så burde ikke det være noen hindring.

Men da bør vedkommede si fra når det blir spurt at en ikke er friendly.

Har opplevd selv ved flere annledninger at folk har sagt dem er friendly og dratt nytte av dette og skyte folk.

Nei det sier jeg ikke Hawkhill, men jeg mener at det kom ganske godt frem i chatten at det var friendly på g. Etter at han drepte meg skrev vi også at det liksom skulle være friendly. Så sånn spontant synes jeg vel at han burde latt skiten være og gått vekk. Det er jo slike saker som dette som gjør at spillere på servern blir hevnlysten og starter kriger som aldri har noen slutt. Kan nesten med handa på hjertet si at jeg kommer til å rasere alt han har om jeg kommer over basen hannes

Victory without honor is hollow...

Hele grunnen til at vi spiller DayZ er pga PvP. Det er kjipt å dø og det som gjør det interessant å spille. Hvis alle er friendly så har vi igjen kun buggy zombier, det er jo veldig morro å bekjempe ..........

Hele grunnen til at vi spiller DayZ er pga PvP. Det er kjipt å dø og det som gjør det interessant å spille. Hvis alle er friendly så har vi igjen kun buggy zombier, det er jo veldig morro å bekjempe ..........

Jepp. Zombiene ugjør ingen trussel, de er bare et irriterende hinder.

Joda Avean, jeg er helt enig. MEN, når det er avtalt friendly, du kommer inn på en server, ser at folk skriver om det i chat, da kan du vel gi et lite pip om at du ikke tenker å delta på det. Alle som har spilt på Norway 01 vet at det ofte er Friendly Morning, Afternoon, Night eller whatever når det er lite folk på. Og i tillegg kunne han trada fra seg det han loota med en liten %andel eller få beholde de uvanlige våpene. Det handler om å ville gjøre miljøet på serveren bedre, og det var litt derfor jeg satt å spilte friendly, for at vi hadde blitt "enige" om det både på forum og ingame der og da. Da er det jævlig irriterende å bli drept og robba for alt man eier. Men det er helt greit, om det slik vi vil ha det på serveren kan jeg også delta på friendly morning å drepe folk

Det synes jeg ikke du skal Morten. Bedre at du gjorde sånn du gjorde nå i dag at du sa klart i fra at du var ikke friendly.

Da er jo alt bare velstand :-)

Litt tidlig i prosessen enda med å prøve å forbedre holdningene på serveren....

Vil tro vi langt på vei skal kunne lykkes med å få det mye bedre nå fremover.

Avean: Prinsippet med friendly morning er nå i grunn bare at vi kan ha en fredsavtale når vi er lite folk på.

Da kan nå folk både bygge og gjøre det dem måtte ønske i fred og ro uten å trenge å tenke på å bli skutt i ryggen.

Men det er jo selvfølgelig ikke et krav at folk skal være det.... Men blir en spurt så synes jeg at det er rett og rimelig at du er ærlig.

Si du er friendly for så å utnytte det for å drepe folk er bare douche.

Har du lyst til å jakte på folk selv om enkelte vil være friendly så er det jo bare å si fra at du ikke har tenkt å være friendly :-)

• Like 2

Skal vi ha noen "regel" på fakenicking da? Synes det er litt trist at MG alltid sitter med nye nicks. Om ikke så burde det iallefall være forbudt å nicke YOLO når man sitter å camper tårnet sitt :p

Synes det bør være opp til hver enkelt jeg hva dem kaller seg ingame..... Så lenge folk spiller fair og oppfører seg ingame så er jeg kjempefornøyd :-P

No pride, no glory, FNG for life.

• Like 3

No pride, no glory, but still kicking noobtards in their ass. Ez life ez kills

Men diskusjonen rundt fake nick er faktisk i mine øyne viktig. Kan du ikke stå for hvem du er så har du ett problem imo.

Ved å bruke ditt egentlige nick så skaper du jo også en større tilhørighet ved at man kjenner hverandre.

Det er vel strengt tatt bedre for miljøet å komme på en server og vite hvem du spiller mot og med enn att folk ikke har peiling?

Jeg bestemte meg for nicket Hawkhill når jeg begynnte her..... det betyr nå ikke det at jeg ikke kan bestemme meg for å kalle meg for tånegl eller pappeske for den del.....

Hva jeg kaller meg er nå mitt problem og ikke alle andres..... Så lenge folk ikke føler seg støtt av det jeg har som nick så går det for ett fett.....

Nesten så jeg har lyst å fakenicke enda mer bare for irritasjon for dere.....går jo virkelig inn på dere.... jeeze.

Jeg bestemte meg for nicket Hawkhill når jeg begynnte her..... det betyr nå ikke det at jeg ikke kan bestemme meg for å kalle meg for tånegl eller pappeske for den del.....

Hva jeg kaller meg er nå mitt problem og ikke alle andres..... Så lenge folk ikke føler seg støtt av det jeg har som nick så går det for ett fett.....

Nesten så jeg har lyst å fakenicke enda mer bare for irritasjon for dere.....går jo virkelig inn på dere.... jeeze.

Blir ikke det litt som og skyte seg selv i ballene da hawk? Når du av alle lagde denne tråden for og skape bedre miljø også sitter du og sier at du VIL irritere folk.

Men hallo.... Hvis du ber meg om å bruke rosa tights..... Kommer ikke til å etterkomme ønsket for å si det slik......

Kan nå greie å oppføre meg uansett hva jeg kaller meg..... Skjønner ikke greia.

Ingen som kan bestemme hva jeg skal kalle meg ingame.

Så lenge det ikke er støtende på noen måte så går det for ett fett.

Edit:

Såvidt jeg har fått med meg så er det bare 3 av dere som har vist missnøye med fakenicking.....

Det er også bestandig *MG* som blir kritisert.....Finnes folk på servern som skifter nick oftere enn vanlige folk skifter underbukser. Dem får aldri noe kritikk.

Kommer flertallet av spillermassen frem og mener alle skal ha faste nick så skal jeg revurdere det.

Hva du kaller deg og ikke Hawk bryr jeg meg katta om. Og hadde du lest hva jeg skreiv så hadde du sett poenget mitt.

Jeg tror faktisk du blir mer provosert over att vi ikke liker fakenick enn hva jeg blir provosert over folk som gjør det ;)

Hovedårsaken til att jeg er imot fakenicking og jeg sier det IGJEN:

Er det med å skape tilhørighet, å kjenne hvem du spiller med og mot, og dermed bidra til å skape ett bedre miljø på serveren.

Å kjenne igjen folk på serveren må vel være en av de beste grunnsteinene for å bygge ett godt miljø imo.

• Like 2

Guest
This topic is now closed to further replies.
Sign in to follow this  

• Create New...