Jump to content
Battlefield.no
Sign in to follow this  
Hawkhill

Bedre spillermiljø på DayZ serverne

Recommended Posts

Spilt flere timer hver dag på servern og har ikke sett mer enn 1-2 drittkastinger totalt. Er fint miljø og serverne er 3x mer aktiv nå enn før pga jeg og flere har dratt med oss venner innpå servern. Så dere mister ikke spillere, dere får fler nå og flere vil komme.

Whitelistingen må være der pga hackere, mindre sjanse for random hackere joiner servere når det er whitelista.

Eneste jeg har å utsette på er at enkelte admins er altfor strenge i chatten. Dem tar en tone iblant som "Hold smella ellers!"

Admins er ikke noe bedre enn andre, dere skal håndheve regler på best mulig måte.

Så jeg syns servern er fin som den er nå.

Dere mister spillere bare pga 2 ting, whitelisted og servere er ikke oppdatert, easy as that.

Whitelist er en av grunnene til at vi fremdeles har en aktiv server og utrolig få hackere.

Oppdateringen er ikke kompatibel med 1.0.4.2.

Dere mister spillere bare pga 2 ting, whitelisted og servere er ikke oppdatert, easy as that.

At whitelist blir fjernet kan du bare glemme :-)

Whitelisted er problemet, dere er så innelåst i en boble, dere er 1 gjeng som spiller og krangler med hverandre 24/7.

Alle nye som prøver seg leaver etter 1 eller 2 dager pga lite spillere og at de blir buttraped med engang de får noe opp.

Hadde serveren vært mer åpent for alle så hadde dere faktisk sett nye fjes engang i blandt.

Oppdatering funker fint med 1.0.4.2, og hadde dere spilt på MGT (som regnes en av de største servere der ute) så er ikke det ofte man ser hackere... dere lever i så vanilla dayz verden, ja da var det veldig voldsomt med hackere, var nesten uspillbart men idag er det ikke så mange og de forsvinner fort når de først kommer på serveren.

Har spilt på 03 siden den ble lagt ut, det var mange spillere der til oppdateringen kom, INGEN hackere, hva får dere til å dro 01 trekker flere hackere?

Oppdateringen funker ikke fint med 1.0.4.2

Det er meldt at det er problemer med den nye arma 2 versjonen. Jeg ser flere servere som har store problemer med å i det hele tatt holde seg online og enda flere som holder seg på den gamle versjonen.

Når det kommer en fix på dette blir 112555 lagt inn asap.

Og når det kommer til det du nevner først der, så jobbes det med. Det er allerede en tråd oppe der alle som vil kan diskutere fritt om hva vi syntes er fair, hvordan vi kan forbedre oss osv..

Jeg er ganske sikker på at de kommende ukene blir utrolig spennende og vi vil se stor forandring i side chat også. Bare side chat i seg selv er toxic, sånn som den har vært.

Whitelisted er problemet, dere er så innelåst i en boble, dere er 1 gjeng som spiller og krangler med hverandre 24/7.

Alle nye som prøver seg leaver etter 1 eller 2 dager pga lite spillere og at de blir buttraped med engang de får noe opp.

Hadde serveren vært mer åpent for alle så hadde dere faktisk sett nye fjes engang i blandt.

Oppdatering funker fint med 1.0.4.2, og hadde dere spilt på MGT (som regnes en av de største servere der ute) så er ikke det ofte man ser hackere... dere lever i så vanilla dayz verden, ja da var det veldig voldsomt med hackere, var nesten uspillbart men idag er det ikke så mange og de forsvinner fort når de først kommer på serveren.

Har spilt på 03 siden den ble lagt ut, det var mange spillere der til oppdateringen kom, INGEN hackere, hva får dere til å dro 01 trekker flere hackere?

Å fjerne whitelist er det dummeste forslaget jeg noensinne har lest. Å fjerne whitelist blir en åpen invitasjon for public hackere og dem er det mange tusen av. Dem hopper server til server, spesielt aktive for å skape mest mulig kvalme. Her er du nok totalt alene. Vet om ingen som søker etter public servere lenger, alle leter etter gode whitelist servere.

• Like 1

Å fjerne whitelist er det dummeste forslaget jeg noensinne har lest. Å fjerne whitelist blir en åpen invitasjon for public hackere og dem er det mange tusen av. Dem hopper server til server, spesielt aktive for å skape mest mulig kvalme. Her er du nok totalt alene. Vet om ingen som søker etter public servere lenger, alle leter etter gode whitelist servere.

Helt riktig. Det eneste som mangler er en lettere måte å whiteliste seg på. Når vi en dag forhåpentligvis får til det, blir det nok folksomt. :D

Så hvorfor har ikke alle funnet veien hit hvis alle søker etter gode whitelisted servere? nei, likte også whitelisted før i tiden da hackere var hverdagskost, det er det ikke idag lenger. Men men, dere for nu krangle med hverandre på 01, håper bare 03 ikke blir whitelisted.

Grunnen til at vi kun kjører whitelist på 01 er fordi dette er hovedserveren vår.

02 og 03 er mer et prøveprosjekt

Anngående hackers så har jeg en helt annen erfaring. Panthera serveren f.eks når den var aktiv, så bannet vi jo ofte 4-5 spillere i slengen for hacks.

Var garantert en del hacks inne i bildet på 03 også. Men ikke nødvendigvis åpenbare hacks som er ment kun for å ødelegge mest mulig på kortest mulig tid som vi slet mye med i vanilla dayz. (Porte alle til ett sted å drepe, atombomber, dansinga osv.....)

Garantert en del som bruker maphacks. Dette er ikke lett å oppdage for vanlige spillere dersom den som bruker det er forsiktig.

Men vi unngår hvertfall dem som hopper fra server til server bare for å ødelegge hvertfall. Må dem registrere seg så gidder dem ikke og hopper heller innpå en random åpen server.

Som human skriver så burde vi få på plass et mye enklere system for å whiteliste seg.

Nå må du gjennom ørten menyer innpå forumprofilen din for å whiteliste deg. Dette er noe veldig mange sliter med og dessverre gir opp.

Fint tiltak, nå har jeg selv trukket meg som Admin grunnet lite dayz spilling og flytting.

Men det jeg vet før var at grunne til dritt slengingen gikk rundt og spillere forlot, var pga MG dominerte med penger og bare gjorde faenskap og campa tradere (vet fortsatt at human og brødrene hans liker dette) Noe som er ganske dårlig ettersom han skal fremstå som ett forbilde.

Men stå på, må dere ha lykken med dere! :wub:

Mvh. Thomas Jr.

Status?

Så langt er vell ESC og MG med.

Hva med NOR? eller gjengen til Pluto og Litago og dem?

Blitt drøftet med folk ellers på servern?

Jeg har skværet opp mellom meg og Morten nå og blitt enig om å legge ting bak oss og tenke fremover.

Han virker som han støtter denne planen her fullt ut.

Jeg har timeout atm så får ikke trekke i tråder ingame enda :p

Var i et ingame-møte med NOR (Litt RP) i går hjemme hos dem, de virker som en oppgående gjeng som sikkert mener at dette er fornuftig :)

• Like 1

Høres veldig bra ut.

Pluto og gjengen der tror jeg ikke det skal være noe problem å få med oss heller. Dem er nå stor sett snille fra før :-)

Da er det bare å jobbe litt med å samle resten av servern og så vi får slutt på dette galehuset :-)

Hva skjer nå? Mer folk til Norway 01 eller nye servere?

Hva skjer nå? Mer folk til Norway 01 eller nye servere?

Ingen av dela ve? Er vel bare at di eksisterende spillerne skal begynne og oppføre seg som folk.

Fin tråd, og vi i |gb| vil selvfølgelig forsette å være snille, skal si fra til resten hvor landet ligger. :)

• Like 1

Godt å høre......

Da har vi vell fått med de største gruppene på serveren..... Så får vi bare håpe at vi kan få med resten også :-)

Så lenge jeg får campe Hauger svingen og skyte alle der, så hørtes det meste av dette veldig fornuftig ut :)

• Like 3

Jeg kan snakke for |gb| når jeg sier att vi er fromme som små lam :)

Vi støtter forslaget til Hawkhill.

I vår gjeng så er følgende spillere:

Hauger

Riks

Arne

Litago

Pluto

Erik

Sovd

og undertegnede.

3 av oss er i Normandie for 70års jubileet av D-dagen så derfor de sikkert ikke har svart. Vi har diskutert det på vår TS og funnet ut att forslaget til Hawkhill er midt i blinken.

Om noen ønsker å komme innom å si hei eller ligende så kan vi kontaktes ingame så vil vi ikke være vanskelige med å dele ut ip og passord til TeamSpeak 3 serveren vår :)

• Like 1

Jeg kan snakke for |gb| når jeg sier att vi er fromme som små lam :)

Vi støtter forslaget til Hawkhill.

I vår gjeng så er følgende spillere:

Hauger

Riks

Arne

Litago

Pluto

Erik

Sovd

og undertegnede.

3 av oss er i Normandie for 70års jubileet av D-dagen så derfor de sikkert ikke har svart. Vi har diskutert det på vår TS og funnet ut att forslaget til Hawkhill er midt i blinken.

Om noen ønsker å komme innom å si hei eller ligende så kan vi kontaktes ingame så vil vi ikke være vanskelige med å dele ut ip og passord til TeamSpeak 3 serveren vår :)

Flott, da vet jeg hvor jeg kan finne hauger hvis drapslysten plutselig hugger inn. :D

Prøvde å være friendly i dag. Under "Friendly" pga lite folk på servern blei jeg drept av "Daniel" i 16:15" tiden, mens jeg hadde safen min åpen pga jeg gi bort basen min en ny fyr på servern. Mista masse rare våpen fra missions og 13-14 briefs... Rett etter dette prøvde cobra_killer å drepe meg, noe han lyktes med.. jeg tok han også. Det der friendly pisset gidder jeg ikke mer... i tried.

Guest
This topic is now closed to further replies.
Sign in to follow this  

• Create New...