Zen0x 57 Report post Posted May 10, 2014 Jeg bor midt i ei murblokk og har elendig telefon dekning. Problemet er at noen ganger har meg til dels grei dekning, mens andre ganger så får jeg knapt en strek. Dvs at meldinger, og samtaler ikke kommer igjennom på grunn av svak / ustabil dekning. Jeg ringte Djuice om problemet mitt, men ble anbefalt en repeater, fra hu på kundeservice. Jeg spurte om hun var seriøs.... Så altså, ingen hjelp og få der! Jeg har blitt fortalt om en halv løsning innen IP telefoni. At jeg kan viderkoble denne opp mot mobilen? Noen her som vet hvordan dette fungerer? Jeg kommer ikke bruke ip telefonen som hustelefon. Da jeg kun vil forholde meg til mitt mobilnummer. Ergo, at når folk ringer meg på mobil når den ikke har dekning, så kobler den automatisk over på hustelefonen? Går dette? Hva er positivt og negativt, i såfall? Noen som har forslag eller lignende på hva jeg kan gjøre? Share this post Link to post Share on other sites
Eragon 293 Report post Posted May 10, 2014 http://snorlaus.no/gsm-og-talekommunikasjon-/antenner-gsm-/-3g/gsm-rundstraale-antenne-5dbi-poynting Jeg har blitt fortalt om en halv løsning innen IP telefoni. At jeg kan viderkoble denne opp mot mobilen? Noen her som vet hvordan dette fungerer? Jeg kommer ikke bruke ip telefonen som hustelefon. Da jeg kun vil forholde meg til mitt mobilnummer. Så da hvis du er på hytta så ringer det hjemme og ikke på mobilen om du har dårlig dekning Share this post Link to post Share on other sites
Zen0x 57 Report post Posted May 10, 2014 Men er denne lovlig da? Share this post Link to post Share on other sites
Roy-Inge 17 Report post Posted May 10, 2014 Leste en sak i lokal avisa her jeg bor, om akkurat repeatere, og det er ikke lov å bruke, du sperrer ute de andre i området som bruker samme basestasjon som deg, syns det var useriøst av henne å anbefale deg å bruke en repeater, og blir man tatt med en slik i hus, da vanker det høye bøter. Var ikke akkurat svar til det du lurte på. Share this post Link to post Share on other sites
Zen0x 57 Report post Posted May 10, 2014 Jepp, det er akkurat det jeg og har lest og forstått. Hehe ja jeg skrev dette i tilbakemeldings undersøkelsen at hun anbefalte meg et ulovlig produkt. Men den senderen Eragon anbefalte, er ikke dette en repeater, som ergo er ulovlig? Så denne virket jo veldig bra... https://icalls.no/brukerveiledning-enkel-versjon Men er ikke for privatpersoner enda... 1 Share this post Link to post Share on other sites
[aCe]Total 53 Report post Posted May 10, 2014 En GSM Repeater kan fungere. Har dog ikke noe peiling på hvilken eller hvor du bør kjøpe, men det fullt lovlig å kjøpe, men disse forstyrrer/jammer ned basestasjonene i nærheten slik at andre mest sannsynlig får problemer. Det er en liten sjanse for at dekningen blir bedre, men at det ikke fungerer pga. signalene fra basestasjonen blir ustabile. Har Netcom like dårlig dekning som Telenor der du bor? Du kan kjøpe deg en gammel telefon med lang antenne og ta i bruk tvillingsimkort, eller sjekke om det finnes en type ekstern antenne du kan bruke til telefonen din. (Vet Nokia har/hadde en mobilholder som forbedret mobilsignalet.) Da får du bedre batterilevetid og bedre dekning. Share this post Link to post Share on other sites
Its a war out here 236 Report post Posted May 10, 2014 (edited) Tror ikke det er så veldig mye å gjøre dessverre. Er det dårlig dekning så er det dårlig dekning. Du kan prøve med antenne og repeater, men min erfaring er at det fungerer elendig. Om du ikke har prøvd å sjekke med både Netcom og Telenor sitt nett, anbefaler jeg deg å teste disse. Det har noen ganger forskjellige antenner som de sender fra, men det pleier å være ganske hipp som happ. Telenor har som oftest mye bedre dekning enn Netcom. Eksen bodde på en topp og det var mer eller mindre umulig å oppdrive signaler der. That's life. Det er som regel gratis å ha telefonsvarer, denne vil kicke inn om noen ringer og ikke når deg. Edited May 10, 2014 by Its a war out here Share this post Link to post Share on other sites
Søvd 22 Report post Posted May 10, 2014 Kanskje dette kunne fungere? http://www.cellphone...xanforceph.html Share this post Link to post Share on other sites
Eragon 293 Report post Posted May 10, 2014 Altså ja, repetere er lovlig i salg men ikke i bruk, Men hvor ofte har du hatt besøk av onkel blå? sannsynligheten for å bli tatt om du faktisk plasserer den på ett smart sted er vel liten? Share this post Link to post Share on other sites
cri74 880 Report post Posted May 11, 2014 Få deg sånn PR-Radio og en 7 meter antenne på balkongen/veggen/taket. Share this post Link to post Share on other sites
Zen0x 57 Report post Posted May 11, 2014 Søvd: Det er rett og slett en ekstern antenne? Eragon, jeg gidder ikke og gjøre noe ulovlig Hva mener du cri74 ?? Share this post Link to post Share on other sites
Zen0x 57 Report post Posted May 11, 2014 Hahaha ja sant Share this post Link to post Share on other sites
Its a war out here 236 Report post Posted May 11, 2014 Tror dessverre du bare må leve med dette her. Er ikke så veldig mye å gjøre er jeg stygt redd. Share this post Link to post Share on other sites