Jump to content
Battlefield.no
Sign in to follow this  
xAncalagonx

World of Tanks

Recommended Posts

Ugh dere får det til å høres så morsomt ut, men hver gang jeg setter meg ned med det blir jeg bare lei :) prøver å spare opp til ett russisk arty men koster sånn 120k xp for skillen (ifra KV) og jeg får liksom maks 300-400 xp per kamp :S noen må lære meg å spille. Sitter folk på bf.no mumble eller ?

Huff, KV var jo helt forferdelig. Greit nok, alle heavies er trege, men denne går jo så sakte at jeg får 3-4 tier 3-4 TDs og et par T-34 og Shermans etter meg og går ned temmelig fort. Håper det bedrer seg med upgrades.

Må si at hittil er VK36 :) Hvis jeg kommer i bracket med tier VI på topp kan jeg kjøre rett på samtlige motstandere og ta minimalt med skade. 2-shotta en T1 nettopp og skremte en PzIII/IV skikkelig. Han trodde han hadde overtaket siden han var bak en stein og peekaboo'et vekk det ene beltet, men da brukte jeg repairtool og kjørte rett på han hvorpå han fikk panikk, fyrte av, bouncet og prøvde å rygge vekk. :happy:

Nå gjorde jeg noe morsomt...

Jeg kjøpte meg en Marder II og den var jo helt kanon. Har bare den neste største for jeg har brukt all XP den siste tida til å trene crew så var lite free exp tilgjengelig.

Kjøpte også en Pzkf 38H ettellerannet som kosta 750 gull...

Den var også helt konge. Havna i Tier 2 og kommer opp mot toppen sammen med BT 2 og Pz II...

Bare at den jeg kjøpte har 45 i armour foran mot 13 på BT2... :)

I tilegg så har kanonen god penetration.

Så skal man ha et leketøy for tier 1 og 2 som fungerer greit mot tier 3 tanksene så er den fin.

Litt treig dog.

Gled deg til å få kjøpt og oppgradert VK3601. Den er ultradigg. Knuser de andre VK30xx lett.

KV har også blitt mer behagelig etter innkjøp av 107mm. Nå gjør jeg faktisk skade på det meste uten å måtte bruke HE for å klare 2-5% dmg.

Men lurer på om jeg skal gidde å begynne å unlocke ting nå eller bare trene crew og kose meg....

Regner med at vi begynner på scratch når det blir release....

Eller hva tror dere?

Ja, det blir hardwipe og du mister alt. Og etter release må du kjøpe det gullet du vil ha.

Men jeg tror allikevel det blir en stund til, så hvis du skal tenke slik kommer du jo aldri noe sted. Det blir som å la være å oppgradere PCen fordi du vet det kommer noe bedre om et år :)

Nå hadde jeg en kul runde... På Malinovka var vi på god vei til å bli grusa. Jeg stod på sida som ikke har husene som beskyttelse og hadde tatt 2 scouter med Pzkpfw 38H73-ettellerannet.

Så kom det først 2 på rappen som begge gikk på meg. Begge døde.

Så kom det 2 til som også gikk på meg og døde og den siste kill'en fikk jeg på distanse opp mot kirka.

7 kills totalt og veldig morsomt å kjøre en tanks som har så høy armour at den tåler masse juling før den sier poff...

Er det den okkuperte franske unnskyldningen for en heavy tank? :happy: Isåfall skal du prise Herren for at det ikke var mange i samme tier som deg i den kampen, for det eneste du ikke dinger på dem er beltet :)

Pzkpfw38Hxxx er en tysk small tank.. Tier 2.

Kan kun kjøpes for gull....

At du gidder? du kan jo ikke advance i tiers det de tanksene

At du gidder? du kan jo ikke advance i tiers det de tanksene

Nei, men er det ikke lettere å få xp til å researche seg nedover i andre tiers med en "twinket" tier 2 tanks fremfor en dårlig tier 3 f.eks.? Jeg svetter med en PzKpfw III Ausf. A som ikke tåler en dritt og må researche belter og tårn før jeg kan få på plass en ny 50mm kanon :)

Seriøst ville jeg ikke brydd meg så mye om 50mm på PzIII Aufs A. PzIII tåler niks og havner som oftest i kamper med tankser som lett tåler skudd fra 50mm på PzIII Aufs A. Beste belte, beste motor, minste turret og kanon og du suser avgårde kjapt slik en scout skal gjøre (selv om scouting er rimelig håpløst i fleste tilfeller).

Det blir litt bedre når du får PzIII når du har kort 75mm løp og HE. Da begynner du å gjøre en del mer skade.

Moroa begynner egentlig ikke før PzIV og PzIII/IV. Før det føler du deg liten og unyttig, nettopp pga du blir kasta inn i kamper med (for?) store tankser.

Ah det er den ja. Tenkte på storebroren til den. Må bare pirke litt og si nei, den er ikke tysk selv om den ble brukt av tyskerne. Derav okkupert.

Ville heller brukt gullet på en Ram-II eller T-14. Med de to får du ihvertfall farmet en del credits, og litt mer XP enn på en tier IÌ-tank. Hadde den samme tanken selv før, men kvittet meg med den ganske fort siden den var ubrukelig.

Moroa begynner egentlig ikke i noen særlig grad før tier V når man begynner å havne på toppen av lista. Da renner XP og cash inn derimot.

Ah det er den ja. Tenkte på storebroren til den. Må bare pirke litt og si nei, den er ikke tysk selv om den ble brukt av tyskerne. Derav okkupert.

Ville heller brukt gullet på en Ram-II eller T-14. Med de to får du ihvertfall farmet en del credits, og litt mer XP enn på en tier IÌ-tank. Hadde den samme tanken selv før, men kvittet meg med den ganske fort siden den var ubrukelig.

Moroa begynner egentlig ikke i noen særlig grad før tier V når man begynner å havne på toppen av lista. Da renner XP og cash inn derimot.

Men har jo enda masse cash igjen etter 5x xp/credit perioden... :happy:

Jeg har en Su85 som jeg digger og som er kjempegøy å bruke i de høyere Tier'ene...

Men så er det morsomt og en litt anna måte å spille på i Tier I og II når ikke arty er med blant annet.

Forøvrig så har den Pzkfpw38H... like mye turret armour som jeg har i fronten på Su85'en...

Det sier litt om hvor bra armour den har når du putter den sammen med papirskuta BT2, JohnDeere, Zetorn og Forden.... :)

Ift. videre med XP så stresser jeg ikke med så mye med detta. Mangler 2 millioner credit (om jeg ikke selger unna noe) for å kjøpe neste tank + at jeg mangler ca 30, 30 og ca 100K med XP for å komme til neste tank på lista i SPG, tanks og TD rekkene på USSR.... :happy:

Spilte faktisk ikke i 5*xp/credits-perioden, så må gjøre alt sjøl. Derimot fikk jeg nærmere 9000 gull måneden jeg var borte, så men ukevis med premium account blir det jo litt cash og xp selvom.

Tror jeg hadde 2 mill credit på kontoen da 5x perioden var over.

Da hadde jeg sikkert brukt 3-4 mill på å kjøpe diverse stæsj til tanksene + at jeg hadde jo fått hoppa 3 tiers opp iløpet av no time... :happy:

Var skrekkelig morsomt med 6000 XP og 70-100K credit på en match... :)

Spilte faktisk ikke i 5*xp/credits-perioden, så må gjøre alt sjøl. Derimot fikk jeg nærmere 9000 gull måneden jeg var borte, så men ukevis med premium account blir det jo litt cash og xp selvom.

Du kan jo konvertere gull direkte over til credits også.

Husker ikke ratioen men var vel 1000-2000 creds pr. gull ? 1000 gull x 1000 creds = 1 mill.

Litt enklere det enn å ha det i banken etter at du har kjøpt 30 dager premium for 2500 gull allikevel.

Bruker kun gull for å konvertere xp nå. Har mer enn nok creds etter at jeg solgte vekk en stor beholding gull.

Husker ikke ratioen men var vel 1000-2000 creds pr. gull ? 1000 gull x 1000 creds = 1 mill.

Er bare 400 pr gull, men blir fortsatt brukbart mye penger ut av det.

Sist jeg sjekket hadde jeg 8k gull og kunne bytte alt dette mot rundt 50000 credits :)

Ser at det nå er 400 credits pr gull. Litt surt siden det ikke er lenge siden jeg kjøpe RAM-II og T-14 i store mengder for å selge de igjen. :happy:

Sist jeg sjekket hadde jeg 8k gull og kunne bytte alt dette mot rundt 50000 credits :)

Ser at det nå er 400 credits pr gull. Litt surt siden det ikke er lenge siden jeg kjøpe RAM-II og T-14 i store mengder for å selge de igjen. :happy:

8k gull for 400 pr gull skulle vel bli den nette sum av 3.2mill ?

Hvis du kjøper gull-tankser og selger dem igjen så tror jeg du får mindre credits tilbake enn om du bare innkasserte gullet direkte til credits.

Ja, slik det er nå får man bare 350k for en tank til 1750g. Hadde seff bytta gull direkte i credits siden det er mer lønnsomt på nåværende tidspunkt, men for ikke mer enn to uker siden fikk jeg beskjed om at jeg bare fikk litt i overkant av 50k for 8000 gull. Burde ha sjekket det oftere, siden det er surt å ha svidd av 5k gull på tanks som jeg har solgt.