Sign in to follow this  
xAncalagonx

World of Tanks

Recommended Posts

Tja, bruker nesten kun vanlig ammo selv. Har gjerne et par-tre skudd med HE i tilfelle det trengs. Men med kun 28 skudd ønsker jeg gjerne å ha flest mulig skudd av de vanlige, som i mine tilfeller er overlegent.

Husk å spille mye disse tre dagene! Ekstra mye XP og penger pr kamp! Har nå kommet meg til IS-3 grunnet dette :)

Er nå x5 xp/cash per kamp som en Event i forbindelse med server splitting der US og Euro servere skiller lag.

Har fått meg Tiger I og JagdPanzer IV nå som resultat av grådig farming med bonus xp :)

TD er moro å kjøre ja. Er litt anderledes enn tankser da du får bonus til camo, har (som regel) en lavere profil som gjør det lettere å bruke terreng som dekning men du har begrenset vinkel på kanonen, noe som betyr at du må manøvrere deg i posisjon eller anta hvor fienden kommer slik at du kan dekke området.

Husk, selv om du kjører TD, så mister du camo-bonus når tanksen snur på selve "kroppen". En vanlig tanks kan sitte i ro og kun snu på tårnet uten å miste camo bonus for å stå stille, men en TD må vite hvor fienden kommer fra slik at du slipper å snu på TD'en for å justere i forhold til sikting. Er derfor mange som velger å bli sittende langt bak, eller å plassere seg ved flaskehalser der fienden kun kan komme fra en retning.

Jeg liker å følge etter tanksene på eget lag og gi dem støtteild. Dersom de da blir drept, så står jeg allerede klar til å holde fienden unna med noen gode skudd, eller bare å holde linjen slik at fienden ikke får rykke frem.

Har ikke prøvet USSR TD's, og USA har ikke TD (enda).

Blant de tyske var mine favoritter Marder II, StugIII og nå JagdPanzer IV. JagdPanzer I var rimelig svak, og jeg var fersk med TD så fikk ikke smaken for den. Hetzer var fryktelig treg, har papir til armering, og veldig smal vinkel på kanonen. Til gjengjeld har Hetzer en utrolig slagkraft med 10.5cm kanon og HE.

Det jeg liker mest nå med JagdPanzer IV er en veldig lav profil, så det er ufattelig lett å bruke terreng for å komme seg ut på flankene uten å bli sett, eller å krype opp bak ekle IS tankser og gi dem ett nådestøt i bakstussen smile.png

Digg den XP- og penge-bonusen! :)

I går fikk jeg tak i IS-3, og nå mangler jeg allerede bare 16500 til IS-4! biggrin.png Og det inkludert den 44k xp dyre gunneren til IS3 og bedre suspension. Men nå er jeg snart tom for gull, så da vil grindinga gå tregere siden jeg ikke kan transforme så mye XP til free XP (har masse elite-tanks dedikert til slik farming)

Edit: 9300 igjen :)

Jeg har egentlig fulgt 3 linjer på USSR...

Arty:

Spillt endel med dette og det er greit som en avveksling. SU26 var et veldig bra artilleri med turret som gjorde at siktinga ble mye raskere og mer presis.

SU-5 har brukbar slagkraft, men uten vendbar turret så er den endel treigere å sikte med enn SU26...

Tanks:

Akkurat kjøpt T34-85. Den har mye mer hitpoints enn T34, men havner jo i et temmelig heftig selskap. Har heller ikke fått forska frem en skikkelig kanon så med denne så blir jeg oppspist hele tida.

T34 er en fin tanks, om jeg bruker minste beltet, motor, radio og turret. Da havner jeg ofte på øverste hylle i matchen og får slått fra meg litt.

TD:

SU85 med stor kanon fungerer knallbra, litt lite hitpoints så jeg blir one-shot'a.

SU100 har jeg just kjøpt og er spent på om den faller i smak.

Spilt WOT closed beta siden 1.8, synes spillet er veldig bra, frustrende i starten etter tier 2, men etter hvert blir det bedre og bedre når du klatrer oppover og utvikler nye tanks. Med unntak av litt arty og light tanks, har jeg konsentrert meg om TD, har endelig klart nå toppen av det tyske TD treet og har en fult utviklet (Elite) JagdTiger i garasjen :-D

Da var IS-4 skaffet, og med oppgradert turret har den jo bedre armor enn IS-7, annet enn på siden av turreten (bare 10 mm tynnere) ' />

I approves! p

Edit: Og der var den kraftigste gunneren skaffet. Sick!

Fant plutselig ut at det var mulig å teamkille :) poppa en T1 elns i rompa med T28'en min sad.png ble sint gjorde han og :)

Tja, er jo mye issues igjen som de ikke har fiksa enda.

Invis bug'en er jo fortsatt med. Lite kult aa bli skutt av tankser som er 50m unna men som du ikke kan se.

I tillegg trenger matchmaking mer arbeid. Ser for mange kamper der PzIII kjemper mot flere IS, Tiger, T29 og andre tankser som bokstavlig talt oneshotter dem. Man maa jo ha scouts? Egentlig ikke. Heavy tanks har lengre view, mer armor, tilsvarende eller bedre radio. TD'er har camo bonus. Eneste low-tier tankser kan ta med til kampen er fart, men de fleste som har kommet seg til T7 og T8 har null problemer med aa knerte en sur PzIII eller Leo som raller forbi.

Texture memory problemer der spillet midt i en kamp bestemmer seg for aa sette ned grafikken til Medium, noe som foraarsaker at spillet fryser i 1-5 sekunder... utrolig irriterende, og mange som sliter med dette enda.

Balanse av tankser mellom nasjoner paa samme tier. Tydelig problem er hvor ineffektive noen tankser er i forhold til andre. Eksempelvis Tiger vs IS. Tiger har papir til armor og blir eid hver gang du blir spotta. Den er mer treffsikker paa lange avstander, ja... men naar til og med den lengste 8.8cm kanonen ikke klarer skyte igjennom pansring paa en IS som er samme tier, saa er noe rimelig feil. Enda verre blir det jo naar Tiger skal snipe over lang avstand, og lengre det er til fienden jo mindre effekt har AP skudd, dvs at du har enda mindre sjans aa skyte igjennom pansring paa IS. Slik er det paa de fleste tier naar man sammenligner tanksene fra de forskjellige nasjonene.

Bugs med noen av tanksene. Eksempelvis GW Panther artilleriet gjoer mer skade dersom du treffer ved siden av fienden og gjoer "splash damage" enn hvis du faar en direkte treff...

Er mye de skal ha paa plass foer spillet kan sies aa vaere ferdig.

Mange av problemene så nevnes har jeg ikke merket noe til..

Men jeg har kost meg masse med spillet i mange timer og kommer nok til å fortsette med å spille endel.

Blir sjeldent til at jeg sitter i timesvis som jeg gjorde med BF spillene, men greit å sprette innom å ta 3-4 kamper...

Blir bra med open beta.. Da er det bare å gå ned på tier 2 og 3 og møte på ferskingene... :)

Kamerat begynte også å spille nå og vi kjører platoon.

Kjøpte meg en T2 Light tank for 750 gull (USA tank) i den anledning å bruke den mens han farmer Tier1-tier3. Litt kjipt å kjøre loltraktor i samme selskap som min Tiger.

T2 Light var ufattelig moro å kjøre. Gjør 71kmt toppfart og nærmest flyr over haugene. Når vi havner i Tier 1 med T1 cunning, MS-1 og Leichtraktor så høster du masser av kills med en T2 Light. Fikk 7 kills i en kamp med den rakkeren :) Virkelig verdt det om du vil ha en råkjapp liten tank å spille sammen med andre som nettopp har begynt nå i 'open beta'.

Ellers synes jeg matchmaking fortsatt gjør det vanskelig for tankser i tier 3-4 å spille. Ofte havner disse i kamper med Vk36, KV-3 og slikt, og da kan du faktisk ikke gjøre annet enn å kjøre rundt for å spotte ting. Og det er ikke lett når du kjører en møkkatreg M3 Lee som blir instakilled om en fugl flyr på den (kameraten min sliter med dette akkurat nå mens han grinder seg fra M3 Lee til T1 heavy). Bør absolutt begrense max tier for enkelte av de mindre tanksene.

I siste patch info så skal de ihvertfall redusere max battle tier for StuG III med 1. Dvs StuG havner i jevnere kamper. Det bør, etter min mening, gjøres for mange fler tankser i tier 3-4 gruppa. Forstår at det trengs scouts i kamper, men en dautreg M3 Lee er altfor treg til å kunne gjøre den jobben. Er jo eget dedikert tech-tree for den type tankser, slik som Luchs, Leo, M3 og M5 Stuart osv, og disse er jo i utgangspunktet raske tankser som har mulighet til å fly fra dekning til dekning mens de avdekker fiendtlige posisjoner.

Syns matchmaking i tier 3-4-5 har blitt mye bedre enn det var sist jeg spilte før jul. Da havnet jeg stort sett alltid sammen med tier VI og oppover med PzIII. Var vel bare på top5 tiermessig en av ti games. Nå er det sjelden jeg møter noe kraftigere enn Sherman og VK3k1 med min SU-76. Brackets med VK36en har også blitt jevnere og jeg havner stort sett i kamper bestående av T1h, M6 KV, KV3, Tiger, T-34 og andre medium tanks.

Edit: En ting til som virkelig var ålreit etter å ha vært borte en stund var å logge på med 9000 gull på konto så jeg kunne kjøpe meg en T-14 for 1500g. Den er jo en drøm å farme credits med. 2500 i max repair cost og 14000 eller mer i cash reward hver runde.

Har sjekka på forum også og det er drøssevis med topics angående matchmaking.

Spilte igår med en PzIII/IV (grinder meg opp mot panther) og naboen kjører T1 Heavy. 9 av 10 kamper havna vi sammen med VK45, IS, IS-3, T-32 osv. Ufattelig frustrerende, spesielt for naboen siden T1 Heavy er så innmari treg at den har null funksjon som en scout. Med PzIII/IV har jeg ihvertfall fart nok og er manøvrerbar nok til å komme meg rundt for å scout'e.

Max tier burde ikke være høyere enn +2 opp. +4 tier opp (Tier 5 vs Tier 9) er altfor mye. Problemet er at du havner på bunnen av næringskjeden og har som regel kun 1 eller 2 fiender (som er i samme situasjon som deg selv) som du faktisk har en mulighet til å skade eller drepe. Når du kun kan gå i faktisk kamp mot 2 av totalt 15 fiender så føles det rimelig meningsløst.

Håper inderlig at de gjør noe med dette slik at trege tankser i lavere tiers ikke blir skyfla inn i kamper der de har null nytteverdi.

Tier 1 til Tier 3 er jo moro nettopp fordi du kan gå i kamp med så å si alle på motsatt lag og vite at du faktisk kan bite fra deg, på grunn av at Tier 1 til Tier 3 har max +2 tiers som begrensning. Men med en gang du kommer til tier 4, så endrer det seg til +4 tiers som max, og da havner PzIII sammen med Tiger II.

Igjen, meningsløst. Og hvis du tror at en PzIII som går 55kmh over flat mark kan stole på at farten er nok til å ikke bli truffet så tro om igjen. Tiger har niks problemer med å ta ut en scout, selv om de går for full maskin. Det er ihvertfall min erfaring med min Tiger. Sånt sett er det jo kos å one-shotte uheldige spillere som pga matchmaking havner i ett for høyt tier, men jeg vet jo hvor frustrerende det var å ha en flett ny PzIII og ikke kunne skade en dritt på hele fiendelaget.

Godt at stugen fikses i matchmaking. Latterlig å se runder der jeg med min IS4 møter på en stakkarslig liten StugIII. 130mmen gjør kort prosess, for å si det slik.

Husker ikke nå, men er Stug'en i samme klasse som SU85B eller SU85?

Su85 synes jeg fungerer helt konge, mens med Su85B så havner jeg alltid i et latterlig selskap å blir grusa hver gang.

Er blitt så glad i Su85 at jeg har nesten slutta å bruke Su100 og lot være å kjøpe Su152.

Husker ikke nå, men er Stug'en i samme klasse som SU85B eller SU85?

Su85 synes jeg fungerer helt konge, mens med Su85B så havner jeg alltid i et latterlig selskap å blir grusa hver gang.

Er blitt så glad i Su85 at jeg har nesten slutta å bruke Su100 og lot være å kjøpe Su152.

StuG III er tier 5.

Tatt ut av knotten mens jeg sitter på jobb....

Tier 2: JagdPanzer I

Tier 3: Marder II

Tier 4: Hetzer

Tier 5: StuG III

Tier 6: JagdPanzer IV

Tier 7: JagdPanther

Tier 8: Ferdinand

Tier 9: JagdTiger

Edited by xAncalagonx

Driver å lurer på om jeg skal gå for tysker rekka eller russer rekka når alt blir nullstilt ved utgivelsen...

Har nå kjørt russer rekka, men har ikke vært helt happy med tanksene der.

TD'ene fra Su85 er knall dog.

Også er T34-85 bra, men det tar jo litt tid å komme til den fra scratch..

Hetzer'n har jeg merka at er en skumling ja.

Liker godt VK3601. Gjør godt med skade på det meste. Regner med Tiger blir det samme bare litt bedre. Men de er dyre og man får ikke Heavy før tier V.

T-28 er også morsom å kjøre og oneshotter mange Tier III og gjør godt med skade opptil tier VI, men den er jo laget av papir, kleshengere og duct tape. Grinder XP på den nå så jeg kan kjøpe en KV for å sammeligne med T-14.

Har tro på US-rekka med heavies også. T29 er jo kjipere å møte pr. idag enn IS-3 f.eks. I tillegg har den oppgraderte Shermien (M4-85?) en ganske farlig kanon.

En kompis jeg spiller endel med har KV og KV3 og et kjempe minus med disse er at dem er sinnsykt treige...

Det er ikke uvanlig at han kjører med full gas fremover og alt er over når han ankommer fiendens base...

Alle heavies er jo trege. Derfor bruker man de mer stasjonært, f.eks. peekaboo defense ved et hjørne.

T-29 er ett monster hvis du bruker den riktig.

Om jeg husker korrekt, saa har den front turret armor paa 250-270mm, noe som betyr at den er omtrent ugjennomtrengelig.

Men (igjen om jeg husker korrekt) saa har den kun 50-60mm armor paa baksiden av hull.

Med andre ord, du maa gjemme deg lavt i terrenget slik at kun turret stikker frem, og gjemme rumpa godt.

VK36 er kjempedigg. Har kjoert den en god del og liker den enda. Tror faktisk den ogsaa har litt bedre armor enn Tiger. Tiger derimot faar kraftigere kanon og mer total HP.

En tanks jeg har begynt aa like veldig godt er PzIII/IV. Den er bare helt utrolig smidig og lettkjoert :) Holder grei fart ogsaa, men har litt papir armor. Jeg liker den ihvertfall godt siden den er saa smidig aa kjoere, spesielt paa bykart der du kan bevege deg raskt rundt ett kvartal og komme opp bak noen ekle fiender!

Fikk nettopp oppgradert til VK3001P, men den likte jeg ikke noe saerlig. Treg fart, treg aa svinge og foeltes som en nedtona VK36. Men, men, maa jo grinde den for aa faa VK3002DB og Panter etterpaa.

Sukk, spillere i lette tanks har en tendens til å være ekstremt uforsiktige ovenfor FF. Jeg stod med IS4en sammen med noen andre heavies og drønnet av mot fienden, da plutselig en vennlig medium tank fant ut at det var lurt å smette foran oss. Heldig som jeg var fyrte jeg av i samme øyeblikk og oneshotta han :)

Sukk, spillere i lette tanks har en tendens til å være ekstremt uforsiktige ovenfor FF. Jeg stod med IS4en sammen med noen andre heavies og drønnet av mot fienden, da plutselig en vennlig medium tank fant ut at det var lurt å smette foran oss. Heldig som jeg var fyrte jeg av i samme øyeblikk og oneshotta han :)

Har hatt mange slike tilfeller ja. Ett av problemene er når du har zoomet skikkelig inn for å treffe bra siden du ikke har sidesyn, og da har du null forvarsel hvis noen begynner å krype inn i siktet ditt.

Har heldigvis ikke teamkilla noen, men har landet ett par solide smell i motoren på ett par vennlige tankser.

Har også vært heldig og treffe vennlige tankser når vi har en fiende imellom oss og skuddet mitt bommer... da treffer det jo seff en vennlig tanks på motsatt side... >.<