Sign in to follow this  
xAncalagonx

World of Tanks

Recommended Posts

Jeg er MortalCoil ingame. Tøffer rundt i en cuntham.

Vet at man må være premium member for å starte en platoon, men det koster jo 250g i døgnet så det er jo umulig å være i det lange løp. Forsvinner platoonen når en av medlemmene i den disconnecter, eller når premium accounten går ut?

Koster jo bare 4-5000 å repare en VK3601 og jeg får jo minst 9000 credits dersom jeg taper?

Vet at man må være premium member for å starte en platoon, men det koster jo 250g i døgnet så det er jo umulig å være i det lange løp. Forsvinner platoonen når en av medlemmene i den disconnecter, eller når premium accounten går ut?

Koster jo bare 4-5000 å repare en VK3601 og jeg får jo minst 9000 credits dersom jeg taper?

Du kan få så lite som 4-5k og betale opp mot 8k for rep på VK36. Kommer an på hvor mye skade du får gitt fra deg eller hvor mange fiender du spotter.

Noen ganger blir du jo rimelig skutt istykker tidlig før du får gjort så mye ut av deg og da blir det minus score.

Enda verre blir det med Tiger og Tiger II. Da går du fort i minus hvis du dør tidlig. Er derfor mange i heavy tanks er rimelig tilbakeholdne med å rykke frem som førstemann.

Premium koster 2000g tror jeg for sånn 30 dagers?

Pr. idag får vi jo 150g per dag, men det er pga beta. Når spillet slippes så må du betale for å få gull (microtransactions). Koster 10US$ for 2000g tror jeg de har sagt prisen skal ligge på. Usikker på hva som skjer med en platoon dersom du lager en og så slipper opp for gull (eller at tiden utløper). Personlig synes jeg at de burde la oss få danne platoons uten å måtte bruke gull i beta'en. Da vil jo flere lage platoons slik at de får testa ut dette skikkelig i beta'en også.

Drit lei hele spillet. Gang på gang skyter jeg 95% vekk av helse på fienden så kommer det en homo og pinger inn alle poengene. Er jo kun frags som gir uttelling, sykt frustrerende.

Nei, dmg har mye og si også. Men har opplevd det samme gang på gang jeg og, er ekstremt irriterende.

Anyways, i dag begynte jeg på Russian tank line, ned heavy tanks veien. Regner med jeg har KV før kvelden er omme, drit lei av tyske tanks siden de russiske så og si eier alt. Eneste tyske duger til er sniping og det blir fort mye camping som er ensidig og kjedelig, har lyst frem i fronten!

Og damn det er gøy og spille low tier igjen, mot n00bs, får average 3 kills per game ;D Rollin' in ma T-46!

Xtri, når du får KV så gå direkte for 122mm.. den gjør faktisk litt skade kontra 76mm.. :blush:

Og ingenting er så tilfredstillende som og detracke en JagdTiger, for så bare chippe av helsa hans fra siden.. biggrin.png

Drit lei hele spillet. Gang på gang skyter jeg 95% vekk av helse på fienden så kommer det en homo og pinger inn alle poengene. Er jo kun frags som gir uttelling, sykt frustrerende.

Uten at jeg kan si det 100% sikkert, men jeg tror faktisk at det å få siste skuddet og drepe fienden gir deg ikke ekstrapoenger. Det er hvor mye skade du gjør, enten du dreper dem eller ikke, som gir uttelling. Når det gjelder scouting også, så får du mye mer poenger om du scouter en fiende som så blir skutt på av dine egne. Hvis du bare raser frem og finner alle fiendene, men ikke skyter på dem før de blir usynlige igjen så er et lite å hente.

Det står også i de tips'ene som kommer opp på loading skjermen før hver kamp at du heller ikke får ekstrapoenger ved å drepe alle fiendene i en runde kontra å bare ta basen deres. Du får litt ekstra for å gjøre ekstra skade på de siste tanksene, men ikke noe ekstrabonus for at alle er ødelagt.

Det er frags som virkelig gir XP. Man får vel noe credits og xp av damage også, men mye mer for å drepe noen. Er jævlig kjipt, som Ghad sier, når man har nesten drept noen også kommer det en pinglete T-46 som maxer damage og såvidt tar de siste 5% og man ender opp med 250xp istedet for 4-500 som man burde hatt når runden er over.

Det er allikevel en fordel å ta ut alle de andre tanksene dersom man er igjen til slutt selv, siden man får mer XP fra kills enn for å la de leve. Treffer man de ikke er det som du sier likegyldig om du capper eller clearer.

Xtri, når du får KV så gå direkte for 122mm.. den gjør faktisk litt skade kontra 76mm.. :blush:

Og ingenting er så tilfredstillende som og detracke en JagdTiger, for så bare chippe av helsa hans fra siden.. ' />

Har hørt at 107mm is teh shit to go for p

Hva innebærer softwipen?

Mister alle sammen all XP og credits, eller blir det refundert, og bare tanksene forsvinner?

Hadde ikke hatt noe i mot å begynne fra scratch.

Foresten, kommer den i desember, eller er den flyttet til januar?

Kort fortalt så er softwipe som en respec.

Du mister alt, men får refundert xp (du kan se total xp'en din i Statistics), og du får refundert gull og cash.

Det du mister er erfaringen som mannskapet ditt har. Med andre ord, det er meningsløst å bruke penger og gold på å oppgradere mannskapet nå i forkant av softwipe.

Etter softwipe må du bruke den refunderte xp/gold/cash til å låse opp tanksene fra begynnelsen igjen. Dvs, du er tilbake til MS-1 / Leichtraktor / Cunningham.

Har nå gitt KVen min Derp Herp gunnen (152mm) og har endelig funnet meningen med livet!

Meningen med livet er og få en match der jeg er alpha dog, råne rett inn i fiendens linjer og oneshotte tanks! 1136 Max damage på HE sier vel sitt :blush:

Det jeg tenkte meg ja.

Men XP'en blir som free XP, og ikke låst til tanksene? Tror jeg bruker XP'en på det russiske tech-treet denne gangen. Tanksene jeg har nå er T1 heavy, M3 Lee, Marder II og PzkpW III Ausf A, og av dem er det bare Marder II jeg har det morsomt med.

Er kjedelig å spille T1 Heavy mot VK4502 og IS-4 :blush:

EDIT: 152 mm på KV?! Whaat? Hvorfor gikk jeg T1 Heavy? Eneste jeg kan oppgradere er 75mm til 76mm...

Det jeg tenkte meg ja.

Men XP'en blir som free XP, og ikke låst til tanksene? Tror jeg bruker XP'en på det russiske tech-treet denne gangen. Tanksene jeg har nå er T1 heavy, M3 Lee, Marder II og PzkpW III Ausf A, og av dem er det bare Marder II jeg har det morsomt med.

Er kjedelig å spille T1 Heavy mot VK4502 og IS-4 ' />

EDIT: 152 mm på KV?! Whaat? Hvorfor gikk jeg T1 Heavy? Eneste jeg kan oppgradere er 75mm til 76mm...

Ja, en kompis av meg kjører T1.. han hater alt med den. Mens KVen som er samme tier får flere utrolig gode løp og leke med. 122mm får man tidlig og oneshotter mye fra Tier 4 og nedover, pluss gjør endel skade på Tier 5-7. 152MM er jo en gigantisk Howitzer som sprer frykt og elendighet, men den har ca 23 sekunder reloadtid.. Grinder nå opp til 107mm som er klart den beste kanonen til man kommer opp mot Tier 8.. p

Russisk utvikler = OP Russiske tanks.

Hm, får vel nesten gi de russiske tanksene en sjanse etter softwipen. Er ikke sånn veldig imponert av de tyske så langt.

Har nå skaffet meg IS-4, King Tiger og Hummel. Må bare si med en gang at IS-4 er helt insane. Tar alt, og nesten alt som skyter på deg bouncer. 130MM'n er helt sinnsykt. Kommer en King Tiger mot meg løper han bare, 90% av skuddene han skyter på meg bouncer, eller gjør lite damage, he he he..

Er på god vei til å få tak i IS-7, men hører at den er dyr i bruk og at faktisk IS-4 faktisk er en bedre tank. Har ikke noe problem med og skaffe penger med IS-4, hører det er en del vanskligere med IS-7. Samtidig har IS-4 sterkere side armor, men IS-7 dominerer alt på fronten.

Har selv skaffet meg en IS, og den duger den også :)

Men, hvilket løp er best å bruke med den? 100 mm'en med lavere damage og høy rate of fire, eller 122 mmen med lav skuddrate og høyere damage?

Jeg brukte 122 mm, men jeg er all about HUGE dmg tongue.png Tror 100mm kan duge, hvis man bouncer mye f.eks så kan man ende opp med høyere dps med det våpenet.

oookey! IS-tanksen er rå! Kom i et game som høyeste tier. Endte opp med 9 kills, sharpshooter award, steelwall, sniper award OG Wittmans medal :) Endte opp med 2107 xp og 49182 credits. Var dessverre ikke det første gamet for dagen, så fikk ikke dobbel XP tongue.png

D-25T ftw!

Får snart låst opp JagdPanzer IV. Trenger bare 5k xp til :)

Ser virkelig frem til den. StugIII har vært kjempemoro, både med 7.5/L70 og 10.5/L56 med HE.

HE er virkelig undervurdert. Med VK3601(H) og 8.8cm med HE fikk jeg satt en Ferdinand i brann og den gikk fra 96% til 38% før han fikk slukka brannen smile.png Det var ganske deilig!

Er TD moro å lvle? Så langt har jeg bare beveget meg nedover mot heavy tanks (først ned det tyske før jeg heller valgte å gå nedover det russiske.)

Hmm...

Jeg har nesten ikke brukt HE granater...

Bør jeg kanskje begynne å bruke dem mer?

Har nå en SU85 med stor gønnern og den fungerer veldig bra. Også mot de store tanksene.