Sign in to follow this  
xAncalagonx

World of Tanks

Recommended Posts

Spiller også med Pnzr III, dog light versjonen, og den suger. i 90% av kampene kommer jeg blant high Tier tanks, og da har jeg ingenting å stille opp med. Det samme skjer med marder II. Hvorfor skal jeg havne i kamper sammen med StuG III?! Også med bison kommer jeg utelukkende sammen med Königstigere, IS-3 and the likes... Var faktisk gøyere å spille med loltraktor, Pnzr 35 og Panzerjäger I.

Som sagt, du havner ofte i slike kamper med PzIII på grunn av at kamper i høyere tiers også skal ha scouts. PzIII er uhyggelig rask dersom du bruker den minste kanonen og det minste tårnet. Da reduserer du vekten mye og med beste belter, kraftigst motor og beste radio så kan du være en utrolig god scout. Du blir oneshotta av det meste, men det blir du enten du har maks kanon og tårn uansett.

Når jeg spilte PzIII så ga jeg opp kanon og tårn og freste rundt som en skremt fuglunge mellom hus og steiner. Fungerte rimelige bra.

Marder II havner en del i kamper med StuG III ja, men til gjengjeld så havner StuG III ofte i kamper sammen med både JagdPanther og Ferdinand som er noen uhyggelig kraftige tank destroyers. Marder II klarer seg veldig bra. Har faktisk skutt på en Marder II med min PzIV med 75mm L/70 kanon og sett at skuddet preller av. Det er litt kjipt heh.

Når det gjelder Tank Destroyers så er det viktig å huske ett par elementer. Hvis du ikke står gjemt i en busk og lignende så vil de se deg like raskt som du ser dem. Dersom du er parkert i en busk og ser dem, men de ikke har sett deg, så husk at idet du fyrer av et skudd så blir du synlig. Dersom noen andre har spotta en fiende og du sikkert trygt gjemt så kan du skyte på dem uten å bli sett (så lenge du er utenfor deres view range).

Som oftest for å overleve som TD og scouts er det beste å brenne av ett skudd og så trekke seg bort i dekning med en gang, og flytte seg til ny posisjon. Har de først sett deg så forventer de at du blir stående gjemt bak hjørnet, eller så sitter de klar på avtrekkeren til du stikker nesen frem igjen. Skyt (eller spot) og flytt til ny posisjon er viktig. Selv med StuG III som er en ganske tøff rakker i forhold til Marder og Hetzer så forflytter jeg meg ofte mellom hvert skudd.

Ett annet triks i ludo som du kan gjøre med hetzer og StuG som er ganske lave er å kjøre helt inntil større tankser som Tiger II, eller Jagdpanther. De har som regel tårnet så høyt oppe, og lange løp, at de klarer ikke å sikte langt nok ned til å treffe deg dersom du klemmer deg helt inntil dem. Er ikke ofte du før bruk for den taktikken, men det fungerer. Klarte å drepe en PzV Panther tanks på den måten med StuG III. Rygg, skyt, gi ham en klem mens du lader. For å ta ut artilleri som scout kan du også gjøre det samme. Kjør full fart rett inn i siden på dem så de ikke klarer å snu seg for å skyte dem, og brenn løs med alt du har : )

Husk også som nevnt tidligere at når senter av siktet er grønt har du størst sjans for å gjøre skade (det er derimot aldri garantert). Zoom inn ekstra når du er i sniper mode (shift) ved å rulle mushjulet fremover. Da får du god zoom som gjør det lettere å sikte deg inn på sårbare området, som belter, sidene, mellom tårnet og selve "kroppen" på tanksen osv.

Heter ReWrite, og sparer meg opp til 85mm på T-28en min :blush: Morsomt spill, men fy flate så frustrerende det er med arty.. nesten så jeg ville ha fjerna hele driten..

Det er en del klager i forhold til arty, forståelig nok. Noen sier arty er der for å hindre camping, men jeg synes nå at artilleriet oppfordrer til mer camping enn det motvirker det.

Det har vært forskjellige forslag, som å begrense det til max 1 eller 2 arty per lag, eller å gjøre om artilleri fra 1-shot-kill sniper våpen til å gi dem skudd som fungerer som flere skudd på en gang over ett større nedslags området. Det vil jo da fungere mer som artilleri burde, ved å bombardere områder enten for å blokkere fiende som rykker frem eller for å skremme dem ut av typiske camper områder.

Ett godt eksempel på typiske camper områder er banen der basene ligger i senter til venstre og høyre på kartet, og i midten er det en liten brun øy som er dekket av skog, og det litt sånn myrområdet rundt øya (husker ikke navnet på banen). Der bruker hvert lag å campe ved elva du må krysse over for å komme frem til basen, og basene ligger midt på en åpen eng uten dekning. Å ha artillery som har en bombard/barrage funksjon der for å jage bort de som camper hadde vært helt akseptabelt.

Men slik som rikets tilstand er nå så har man bare to valg... enten holde seg helt i ro, eller hvis man først skal bevege seg så forflytt deg fra hus til hus, fjellkant til fjellkant og prøv å holde dekningen mellom deg selv og artilleriet (såfremt du vet sånn ca. hvor fiendens artilleri befinner seg).

En stor tabbe mange spillere gjør... når en fiendtlig scout raser inn i basen, så stanser alle opp for å skyte ham... hva skjer så? Jo, fiendens artillery har en kjempelett jobb med å skyte ned alle som står stille. Ser du en fiendtlig scout så skyt mens du beveger deg og kom deg fort som bare F bak noen dekninger før du begynner å finsikte.

Hvis du blir litt lei T4+ kamper der det er en del artilleri og camping, så ta deg ett par runder med Leichtraktor, Cunningham eller MS-1. Det er utrolig morsomt, det er ingen artilleri og det beste av alt, XP som du tjener i T1 kan være vel så bra som det du får i T4 og slikt. Forskjellen er egentlig bare at du tjener mindre credits per kamp enn du gjør i høyere tiers. Jeg får som regel mellom 200 og 600xp i Tier 1, og med PzIV og StuG III så får jeg faktisk omtrent samme mengde XP per kamp. Ulempen er jo at du må bruke Gold for å konvertere XP fra T1 tanksene til Free XP før du kan bruke det på dine andre tankser.

Q: Hva får du om du blander

saturnv2.jpeg

med

leop4.jpg

?

A: Jo, den jævla stygge leopardtanksen fra WoT!!! 

Den kjører inn i basen vår med en fart tilnærmet C. Treff med 76mm APCR i siden fra 10 meters hold. Ødelagt? Nej, ikke tale om, fuck you, den kjører videre. 0,5 nanosekunder senere starter 15 centimeters apokalypsen.

Det har vært forskjellige forslag, som å begrense det til max 1 eller 2 arty per lag, eller å gjøre om artilleri fra 1-shot-kill sniper våpen til å gi dem skudd som fungerer som flere skudd på en gang over ett større nedslags området. Det vil jo da fungere mer som artilleri burde, ved å bombardere områder enten for å blokkere fiende som rykker frem eller for å skremme dem ut av typiske camper områder.

Når det regner granater som du beskriver så er jo det utfallet av mange kanoner som beskyter et område. Én bil med kanon klarer bare å skyte ett skudd om gangen :blush:

De som bare rusher inn i basen dør jo ganske raskt. Ta en titt i spillerlisten når kampen begynner. Har det andre laget Leo, PzIII eller A-20 så kan du forvente at de høyst sannsynligvis kommer til å rushe inn i basen.

Dersom jeg ser de tanks typene på andre laget bruker jeg å parkere medium tanksen min (som regel PzIV, men fikk nettopp oppgradert til VK3601) ett lite stykke unna selve base området. Når de så kommer susende gir du dem noen skudd til de enten dauer eller mister beltene, og så forflytter jeg meg raskt. Som nevnt tidligere... mange blir bare stående på stedet hvil mens de prøver å skyte scouten, og da hamrer det inn med artilleri ild ganske raskt.

Leo'en er rask ja, men selv om den er rask så er det ikke så vanskelig å treffe den. Bruk HE skudd så tar du ut beltene ganske raskt.

Og ikke autoaim på ting som er i bevegelse! Da er det bom på alt bortsett fra med 20mm MG burst med t1/2.

Yeeees, har fått me VK 3601 (H) no, og må si at det er ganske stor forskjell fra den og PzIV når man har fått oppgradert den litt. Nå driver jeg og prøver å få tak i den siste oppgraderingen, 8.8 cm'n :blush:

første interessante mmorpg noensinne for min del. hvis noen vil sitte på vt og game/lære meg noen greier send pm

Jepp, er med på den. Kjedelig å bare spille med tyskerne som ikke klarer å skrive engelsk og som camper selv om de er tier 3 light tanks og ikke engang klarer å ta beltet av motstanderne.

ingame: campyy

noen som sitter på vt? kjedelig å spille alene

VK3601 er punktet der du kan begynne å tape penger i en kamp.

Jeg tjener mest cash med PzIV og Stug III til nå.

Er mer å hente hvis du vinner med VK36, men også mer å tape hvis du taper så det jevner seg ut i det lange løpet.