rekelake 5 Report post Posted April 15, 2011 Ja, A20en er lei å traske igjennom, men så fort du får T34 går det bedre. Den tyske mediumlinja er rimelig lei den også, om ikke verre. Det var den første linja jeg kjørte på US og prøvde å grinde den igjen da jeg rerolla EU etter omlag 1200 battles. Tenkte at mye erfaring ville hjelpe, men jeg kunne raskt bekrefte at PzKpfW III må være den verste tanken i spillet. Treffer ikke en dritt med den store kanonen og den lange dinger på alt. Verre enn M3 Lee, siden den faktisk gjør skade når du treffer. Anbefaler generelt alle nybegynnere å kjøre mot den russiske heavylinja, siden der får man gode tanks tidligst mulig. Å grinde seg igjennom en kjip tank man ikke forstår gir hverken spilleglede eller nyttig erfaring. Alternativt har man jo TDer. Da må man gå tysk, siden de ser mye tøffere ut. Noe forskjell utover det vet jeg ikke, siden jeg bare har spilt til SU-85B og Marder II. Share this post Link to post Share on other sites
Sirtommy_Sir Tommy 1 Report post Posted April 15, 2011 Folkens, Commando Nord trenger flere medlemmer. Om en måneds tid kommer clanwars-funksjonen og da er det lurt å være klar! Vi er mellom 10-15 stykker som spiller dette mer eller mindre aktivt, men bør så absolutt ha fler. Ta kontakt med meg eller gå direkte å reg på siden vår for kos. Vi er på VT stort sett hele tiden. www.commando-nord.com Share this post Link to post Share on other sites
ninjamau5 0 Report post Posted April 15, 2011 Virker også som om de har endra litt på matchmaking, for jeg havner ikke til stadighet inn i kamper mot Tiger, IS osv med min T1 Heavy.Dog, kan jo være at det er på grunn av at de fleste rett og slett ikke har fått grinda seg frem til dem enda. Tror nøkkelen ligger i siste setning... ' /> Jeg har 31 kamper med KV, og har møtt IS bare 1 gang Share this post Link to post Share on other sites
Photon 76 Report post Posted April 15, 2011 Har møtt massevis av IS selv i min tier 6 TD. Is-3 også, og mye t-29 Share this post Link to post Share on other sites
Teddeh 0 Report post Posted April 17, 2011 Er mer eller mindre hekta, men savner å ha noen å spille med. Samt det blir mye lettere om man har noen heavy tank kompiser å kjøre sammen med. (mange noobs som bare tuter og kjører alene rett inn i 10 tanks lixom) Så lurer på om det er noen av gamlegutta som spiller dette??? XU, Tryll, Shai etc det her må jo være midt i blinken for dere gamle homo-tanks-førere fra 1942 nicket mitt er iafall; TeddeH ' /> no shocker der ser fram til å se noen kjente på slagmarken. Share this post Link to post Share on other sites
Teddeh 0 Report post Posted April 17, 2011 ingen av dere som spiller arty? jeg har begynt på US tech tree der og synes serr de suger. Har priest nå og den er faen like ræva som m37. likte t57 som man begynner med drit godt, reloada kjapt, og traff bra. vurdere å bytte til german arty. ellers så holder jeg på å jobbe meg opp med en panzerIII i german tech tree KV i russian og hetzer i german TD. Share this post Link to post Share on other sites
Photon 76 Report post Posted April 17, 2011 Spiller jeg . Var kanskje ikke tanksfører i bf1942, men men. Har Leopard, tier 4 arty, tier 7 td. Ingame: Cirrus Share this post Link to post Share on other sites
Teddeh 0 Report post Posted April 17, 2011 nei jeg var sikkert den mest ræva spiller'n i tank med tanke på hvor jeg eide i allt annet i det ' /> hadde vel aldri tolmodighet til å kjøre tank, men har blitt litt gamlere no, og det ser ut til å ha gjort susen, fordi jeg gjør det stort sett veldig bra så lenge jeg ikke møter massse top tier IS3 etc med min KV faktisk så synes jeg tyske tanksa er de som har vært mest gøy å levle, tom panzer III. den er jo genial å scoute og ta ut arty med. suser igjennom frontlinja i 65 kmt og spotter alt Share this post Link to post Share on other sites
rekelake 5 Report post Posted April 17, 2011 Fint at noen syns PzIII er gøyal ihverfall. Ga F i KV-3 og oppover etter å ha researchet den, og fant ut at jeg skal ha S-51, så nå grinder jeg KV for harde livet. Har fått meg Gun Rammer og Gun Laying Drive på den fra cash jeg har fått fra all XP-grinden og har fortsatt 1,4mill på bok I tillegg har jeg fått 89% camo på hele crewet, men er fortsatt bare litt under halvveis til S-51 Ser ihvertfall ut til at jeg slipper å veksle inn mer gull til credits den neste måneden. Share this post Link to post Share on other sites
Photon 76 Report post Posted April 17, 2011 Har hatt det litt morro med Su-152 etter at jeg fikk den Oneshotter ganske mye as, tok en KV fra 90% til rett dau, jagdpanther 100% one shot, osv ;D Trollgunner Share this post Link to post Share on other sites
Teddeh 0 Report post Posted April 18, 2011 ok ka er greia med hetzer'n? hvilken kanon bør jeg kjøre og hvilke kuler? jeg klarer ikke å skade NOE når jeg møter typ KV, t-34 tanks og lignende, noe jeg gjør HELE tida.... :\ Share this post Link to post Share on other sites
Arthalion 4 Report post Posted April 18, 2011 haha, kult! Kom nettopp i en kamp som høyestetier med Valentinen. Endte opp med 5 kills, seier og steel wall Første gang jeg har sett noen få det på tier 4 (og med light tank i tillegg) ' /> Edit: ny runde like etterpå som høyeste tier. 4 Kills Share this post Link to post Share on other sites
Till 2 Report post Posted April 18, 2011 dropp hertzer og skynd deg til stug 3g Share this post Link to post Share on other sites
ninjamau5 0 Report post Posted April 20, 2011 Kan noen fortelle meg hvorfor noen heller vil drepe alle tanks på det andre laget i stedet for å cappe, når cap er veldig enkelt? La oss si 13>2 til oss... Share this post Link to post Share on other sites
Whitefall 4 Report post Posted April 21, 2011 Fordi "OMG don't cap! We needz to kill every111!!! Gief moar XP than ur mom!!" Jeg har strengt tatt ikke merket noe særlig forskjell på xp'n om alle motstanderene blir drept kontra capping, så aner egentlig ikke hva greia er. Foretrekker å knuse panser fremfor å cappe, så legger aldri noen planer for å komme meg til flagget, men om jeg først ender opp der så capper jeg gjerne. Det er dog sykt tilfredstillende å cappe fienden når du er siste tank igjen, og de er på leting etter deg men så langt unna at de ikke har sjans. Men igjen, foretrekker deathmatch over CTF. Morsom anekdote forresten, har faktisk opplevd det motsatte, der en satt å hylte om at vi måtte cappe og ikke drepe sistemann fordi det var bedre for xp. Problemet var jo at sistemann var parkert i flagget, og vi var alle noen jævla idioter som drepte fyren. Scout plz! Share this post Link to post Share on other sites
Zylark 1 Report post Posted April 21, 2011 Bare spillt i to dager, og så langt ikke brukt penger på det. Så er fortsatt på tier 3 med en PzIII Ausf. A, rett nok med alt mulig av oppgraderinger. Sparer opp til PzIII, mangler bare 130000 credits Har og en AT-1 i garasjen, med oppgradert motor, radio og 57mm kanon. Har også researchet frem Wespe, men ikke kjøpt den enda. Først PzIII, så SU76, så Wespe. Etter det, har jeg ikke helt bestemt meg, men snuser på PzIII/IV fremfor PzIV. Share this post Link to post Share on other sites
Arthalion 4 Report post Posted April 21, 2011 Bare spillt i to dager, og så langt ikke brukt penger på det. Så er fortsatt på tier 3 med en PzIII Ausf. A, rett nok med alt mulig av oppgraderinger. Sparer opp til PzIII, mangler bare 130000 credits ' /> Har og en AT-1 i garasjen, med oppgradert motor, radio og 57mm kanon. Har også researchet frem Wespe, men ikke kjøpt den enda. Først PzIII, så SU76, så Wespe. Etter det, har jeg ikke helt bestemt meg, men snuser på PzIII/IV fremfor PzIV. Husk dog at om du går PZ3/4 kan du ikke fortsette videre med denne for å nå Tiger, om det er det du ønsker. For å nå Tiger (og de andre tyske heaviene) må du innom PzIV (som er en veldig morsom tank imo, hvertfall med den beste gunneren Share this post Link to post Share on other sites
Xtri 21 Report post Posted April 21, 2011 Har nå prøvd meg ut på T34 USA Heavy tank, må bare si med en gang at den er helt latterlig svak armor på. Alt kan faen me penetrere den.. De må faen me få ut fingeren av ræva si å balansere de jevla tanksene. USSR slår ut alt når det gjelder heavy, de har hatt over ett år med beta på å balansere driten men de har ikke gjort det enda. Russiske tanks har dominert hele tida, blir så jevla irritert av de jevla russiske devsa. Share this post Link to post Share on other sites
ninjamau5 0 Report post Posted April 21, 2011 Lurer på om det har noe å gjøre med at utviklerne av WoT er russiske... Share this post Link to post Share on other sites
Jack Bauer 0 Report post Posted April 21, 2011 Marder 2 med full upgrades er jo elsk. likte ikke stug så veldig Share this post Link to post Share on other sites
Till 2 Report post Posted April 21, 2011 marder er kooos. men fult oppgradert stug er gøyere. tåler juling og har en fantastisk mobilitet Share this post Link to post Share on other sites
Zylark 1 Report post Posted April 21, 2011 Har nå prøvd meg ut på T34 USA Heavy tank, må bare si med en gang at den er helt latterlig svak armor på. Alt kan faen me penetrere den.. De må faen me få ut fingeren av ræva si å balansere de jevla tanksene. USSR slår ut alt når det gjelder heavy, de har hatt over ett år med beta på å balansere driten men de har ikke gjort det enda. Russiske tanks har dominert hele tida, blir så jevla irritert av de jevla russiske devsa.Nå vet jeg ikke hvordan det er ingame, har ikke prøvd noen tyngre tanks enda. Men rent historisk, var sovjetiske tanks jevnt over bedre pansret, med grovere kaliber og kanskje viktigst, solid og enkelt bygget. Noe som gjorde at russerne kunne pumpe ut tusenvis av dem med forholdsvis enkle fabrikker. Til forskjell fra tyskerne som hadde en tendens til å over-komplisere leketøyene sine, for ikke å snakke om å kjøre flere paralelle versjoner av en og samme tanks, noe som belastet industrien unødvendig mye. Dessuten la tyskerne seg på latsida i utviklingen etter seieren mot frankrike. Om ikke franskemenne og britene hadde tanks som kunne slå ut deres PzIII og nylig utviklede PzIV, så kunne ihvertfall ikke russerne det var tankegangen. Noe de fikk angre på etter første møte med T34/41 og KV1. Det var tysk doktrine, trening og erfaring som vant dem de store seierne i starten av krigen, ikke overlegent utstyr.Men det sagt, rent teknisk, var PzV "Panther" muligens krigens beste stridsvogn. Men så var den da også utviklet i all fart som ett motsvar til T34... Vestlige tanks var i det store og hele en trist affære. Men de allierte kunne kompansere med antall. Share this post Link to post Share on other sites
qed 312 Report post Posted April 23, 2011 har begynt så vidt selvom jeg ikke har så mye tid, valgte sovjetlinje og får snart kjøpt første light tank, t-26. Når bør jeg begynne å forske på crewet? man får det vel ikke med seg videre til neste tanks så ikke vits å waste exp på å trene crew på start-tanken vel? Share this post Link to post Share on other sites
rekelake 5 Report post Posted April 23, 2011 Har nå prøvd meg ut på T34 USA Heavy tank, må bare si med en gang at den er helt latterlig svak armor på. Alt kan faen me penetrere den.. De må faen me få ut fingeren av ræva si å balansere de jevla tanksene. USSR slår ut alt når det gjelder heavy, de har hatt over ett år med beta på å balansere driten men de har ikke gjort det enda. Russiske tanks har dominert hele tida, blir så jevla irritert av de jevla russiske devsa. Det er jo en kjent bug med US-treet at kalkulasjonen av armor vs. penetration gir bedre armor enn de skulle hatt. Merker det tydelig med T29 mot Tiger og IS. Mulig den funker motsatt på T34 da Møter heller IS3 enn T32 iaffal. Har også lest på WoT-forumene at de russiske vognene ingame er såpass bra fordi de er bygd kun etter blueprints, og ikke etter hvordan de faktisk var i virkeligheten. Var visst mye hastverksarbeid da de ble bygd under krigen. På slutten i betaen hadde jeg IS3, Tiger og KT, og syns ikke de russiske tanksene var så veldig mye skumlere å møte enn andre. Unntakene er vel bare T-44 og T-54, men M26 Pershing var like farlig. qed: Kjøpte 100% crew til KVen som nå har 95% camo etter at jeg har grindet S-51. Tenkte å retraine de til IS når jeg kjøper den, siden crewet bare går ned til 90% og beholder camoen. Share this post Link to post Share on other sites
qed 312 Report post Posted April 24, 2011 det sa ingen ting om hva jeg burde er det vits å trene opp crewet i min søte lille t-26, eller kommer de ikke med videre til neste tank uansett så det er bedre å spare exp og vente til jeg får en tank jeg faktisk liker? Share this post Link to post Share on other sites