Jump to content
Battlefield.no
Sign in to follow this  
cri74

BF4 har over 7 millioner spillere, men under 5 prosent er aktive

Recommended Posts

DiCE vil aldri klare å produsere noe så samlende og gjenspillbart som de første tre utgivelsene i Battlefield-serien. Årsaken er kompleks, og er ikke bare EA sin skyld, selv om jeg er villig til å gi de størsteparten av skylda.

1. Spillere er blitt mer kresne, de har sett hvor bra flerspillere i andre sjangere er, og forventer samme kvalitet i FPS-spill.

2. Konkurransen fra andre spill i sjangeren er god, de første spillene i Battlefield-serien hadde monopol i FPS-sjangeren når det kom til store kart, kjøretøy og mange spillere på samme server. DiCE har vist liten interesse til å finpolere det som skilte BF fra CoD og andre FPS-spill, og heller nærmet seg i redsel for å floppe.

3. EA er FUBAR, og styrer og ledere mangler totalt interesse i spill og har absolutt ingen interesse av å skape noe episk. Det er nok at det skaper stor inntjening, og er bra nok til at folk kjøper det, og beholder håpet om at neste utgivelse vil bli bedre, så de kjøper det også i håp om at "denne gangen har DiCE fått det til".

4. Den gjennomsnittlige kunde er fornøyd om de får 10 timer ut av et spill, og har liten eller ingen egeninteresse av å bruke sin markedsmakt ved å boikotte eller klage på et spill når de først har kjøpt det. Mange er tilfreds med å få ti timer undeholdning ut av 300 kroner, det er jo tross alt billigere enn å tilbringe like mye tid på kino eller ta en tur på byen.

mvh

EA-hater

• Like 2

kjøpte ikke bf4, synd altfor mange andre gjorde det.

Det gir EA management rett i at det ikke er viktig å polere spillene får utgivelse - de selger bra uansett - kanskje selger et 95% ferdig produkt mer før jul enn et 99% produkt etterpå?

Jeg kjøpte nok heller ikke bf4 denne gangen. Blitt nok skuffet over de forrige utgivelsene i BF serien.

Grunnen til at det er så mange som faktisk kjøper de nye BF spillene er at er gode på markedsføring.

Dem har gjort ting for komplisert. Borte er dedikerte servere, og så har dem tatt i bruk Battlelog som jeg ikke skjønner vitsen med. Så har dem 5-6 DLC'er som splitter miljøet. Spillet er også forferdelig arkade og retter seg mer og mer mot Call of Duty markedet.

I motsatt ende av BF har man Arma serien som kjører alt på realisme men de har sine problemer igjen. Vi har ikke et kvalitets FPS lenger. Titanfall er vel kanskje det beste vi har men en helt annen sjanger igjen.

• Like 1

Vet ikke om jeg er helt på jordet, men jeg trenger ikke se lenger enn til community jeg tilhører. Hvis ikke Battlefield.no hadde vært her så tror jeg ikke at jeg ville spilt så mye BF4. Det er det "sosiale" som holder meg her og er mesteparten av grunnen til at jeg spiller BF :) Hadde jeg vært alene eller avhengig av at en eller annen skal ringe meg på Skype for at vi skal spille, og i tillegg spille på random servere, så ville spillet vært en smule kjedelig og repeterende.. hurra.. jeg drepte spiller ved navn "123MADBRO1337" og "Sniperhaxor_GER" pluss reviva "blutwurzt", nå blir jeg kalt hacker og gay asshole av "yss2013"..... hurraa. Kunne like gjerne vært singleplayer eller bots jeg spilte mot/med :p

Det er synd at så mange gode og gamle communities har forsvunnet og at den "nye generasjonen" med Battlefield spillere ikke opplever å kunne spille i større grupper og være del av et større nettverk av spillere. Tydeligvis er det jo noe som mangler hvis folk legger fra seg et spill dem har gledet seg så mye til, bare etter noen få måneder. På den andre siden så er det bra å se at PC plattformen har flest spillere og heldigvis er det på PC at det er færrest problemer? :)

Er ikke det sosiale i et multiplayer spill veldig viktig for at spillere skal fortsette å spille det samme spillet over tid?

BF4 dør ut, tomme servere... få folk.. nesten mer folk som spiller battlefield 3 enn bf4? Da er det noe gærnt et sted.

Men uansett, etter snart lagt igjen 1000 timer i bf4 så er jeg fremdeles ikke lei, men det er så mye problemer med netcode, diverse grafikk problemer osv.

Trist , men face fakta.

Artikkelen på BFcentral er sensajonalistisk og ekstremt dårlig journalistik.

Tallene som ligger til grunn for hele artikkelen er tatt fra en tirsdag morgen. ikke akkurat den dagen noen spill har mest trafikk. Data som er valgt ut for artikkelen er valgt spesifikt for å få til en dramatisk overskrift. Og dere går 5 på.

Jeg gjentar det jeg skrev i kommentar til den orginale artikkelen på en annen side:

This is the dumbest, most poorly executed article i have read all day.

The data is cherry picked, the conclusions are moronic.

The article states numbers are dwindling, then why is there no comparison across time? (Number of copies bought is not a good baseline, you should look at the drop-off across time.)

Lots of players just buy games, play it a bit and throw it away is that taken into account?

Why is there no comparison to other games, both in the series and other games in general?

This is shoddy sensationalist bullshit journalism at its finest.

BF-serien dør ut til slutt, men jeg har aldri sett RO2/RS så aktiv om den er nå. Stapp fulle servere overalt! DICE må tenke tilbake til BF2, lage et skikkelig spill med mer frihet og realisme, og mindre COD-style Close Combat. De må gjøre tilleggspakkene mer valgfrie og med mer innhold av kvalitet, sette sammen et eget utviklerteam for PC og samtidig tilby gratis serverfiler. Jeg har boikottet BF-serien siden BF3 og jeg er veldig, veldig glad for det! Samme driten om og om igjen - ikke rart spillere er lei.

Arma 3 er et stykke unna når det gjelder optimalisering og ytelse, men de er på vei i rett retning i sneglefart. De bruker dessverre en utdatert motor. De må starte fra scratch, hvis dette skal bli bra.

(Skrevet fra mobil)

• Like 2

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this  

• Create New...