Jump to content
Battlefield.no
Sign in to follow this  
Java

Internett

Recommended Posts

Hei!

Jeg har tenkt til å begynne å streame, og da trenger jeg definitivt bedre nett. Det eneste problemet er at jeg har 1.8mb/s ned, noe som vil si at jeg laster ned på 260kb/s. Grunnen til dette er at jeg bor i skogen, nuff said. Jeg har snakket med leverandøren vi har nå, de kunne ikke levere noe kraftigere en det vi har nå. Har jeg noe annet alternativ enn å droppe streaming, eller kan jeg på ett eller annet vis få bedre nett..?

Du kan flytte.

Ett alternativ kan være å få tak i trådløst internett mer større kapasitet. Breibånd kan levere "inntil" 20/6 line.

Problemet med det er at de linene har ~800ms i ping så du må beholde den gammle lina i tilegg for å da route trafikken der den "passer best"

En slik løsning krever litt teknisk innsikt da.

Du bor i Trysil? Du kan jo prøve å kontakte Eidsiva Bredbånd og høre om de har fiber eller kabelnett i nærheten av deg... Eventuelt Telenor/Canal Digital. Tviler på at det er særlig mange andre som leverer noe annet enn DSL i de traktene.

Jeg og vil gjerne ha bedre internett...

Nextgentel og telenor kan ikke levere internett på 25/5 her.... noe som jeg sterkt vil ha.

Jeg bor i vest telemark (ute i skogen).. Noen forslag?

Jeg og vil gjerne ha bedre internett...

Nextgentel og telenor kan ikke levere internett på 25/5 her.... noe som jeg sterkt vil ha.

Jeg bor i vest telemark (ute i skogen).. Noen forslag?

Kommer vel an på hvor i skogen... Tinn Energi og Notodden Energi leverer begge fiber, men iom at du sier Vest-Telemark er det kanskje ikke helt i nærheten... Det er også en ny operatør som heter TeleFiber som har begynt utbygging i samarbeid med Notodden Energi og Altibox. Du kan sjekke ut hjemmesidene her: http://www.telefiber.no/

Ellers kan man jo som en generell regel si at jo lenger man bor unna andre mennesker jo dyrere/vanskeligere er det å få skikkelig bredbånd. Det koster mye penger å grave...